Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2008 09:54

zo ... nou wij wachten nog ff met het kopen van een nieuwe stofzuiger. (als we getrouwd zijn, over 5 maanden) Dan willen we geld vragen van onze beide ouders en dan samen een goede stofzuiger kopen. Nu hebben we twee hele oudjes. Het kan wel maar je merkt wel dat het niet lekker zuigt.

Vandaag ga ik heel veel doen, wel op m'n eigen tempo. Net ff het gras gemaaid (hoort dat ook bij huishouden?) ik zit te wachten op de machine. Die lekker buiten ophangen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 jul 2008 12:49

*zucht* Ik weet niet meer waar 'k moet beginnen :lol: 'k Ga morgen naar m'n ouders op de camping, blijf tot zaterdagav in zeeland, dan ga 'k naar huis, komt m'n vriend, die gaat zondagav naar huis, en ik ga maandag naar Duitsland op vakantie :shock: Dus eigks moet ik voor 2 vakantie's inpakken nu! Maar hoe doe je dat :mrgreen:
Ga zo eerst maar 's ff boodschappen doen, daarna 't hele huis aan kant maken, m'n auto ff wassen/poetsen/klaarmaken etc, en dán mn tassen inpakken!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 jul 2008 16:01

Evelien schreef:zo ... nou wij wachten nog ff met het kopen van een nieuwe stofzuiger. (als we getrouwd zijn, over 5 maanden) Dan willen we geld vragen van onze beide ouders en dan samen een goede stofzuiger kopen. Nu hebben we twee hele oudjes. Het kan wel maar je merkt wel dat het niet lekker zuigt.

Vandaag ga ik heel veel doen, wel op m'n eigen tempo. Net ff het gras gemaaid (hoort dat ook bij huishouden?) ik zit te wachten op de machine. Die lekker buiten ophangen.
Nieuwe filters erin. Buizen, borstel, ed. van binnen schoonmaken. Misschien
scheelt dat iets. Koolbrostel willen ook nog wel eens lijten, waardoor de
kracht van de motor verminderd. Helemaal uit elkaar halen en
schoonmaken is ook een optie, tenminste ... .
Een stofzuiger moet denk ik zo'n 10 - 20 jaar gebruikt ku;nnen worden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2008 16:20

ach deze twee komen uit de middeleeuwen. En zijn al door weer en wind (stof/gruis) gebruikt geweest.

Dus een goede stofzuiger is nooit verkeerd. Het heeft z'n best gedaan in verschillende huishoudens.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 jul 2008 17:04

Een keer houdt het op.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 jul 2008 21:29

:mrgreen:
vandaag de hele dag de hort op geweest, wezen saucen bij m'n schoonzus... verf gehaald en huppakee... :D jammer genoeg valt de kleur lichter uit.. ze had iets van een lichte zandkleur o.i.d. maar het lijkt gewoon wit :shock: zal het nog veranderen als het helemaal gedroogd is?!??!! Wij hebben nl ook een tint zandkleurachtig voor in de gang maar als het zo wit wordt wil ik toch wel een donkerdere tint anders lijkt het nog wit (we hebben al wit op de muur)
Een medewerker van Praxis zei dat ze iig niet een donkerdere tint moest kiezen want die werd oranje :shock: wordt de kleur nou lichter op de plaats van bestemming of ligt het ook aan de kleur die er al op zit?? Wie heeft raad?!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jul 2008 21:33

Kleur ligt heel erg aan de lichtval ook in je huis. Bij ons in ons donkere hol vielen de praxis kleuren juist donkerder uit.
De eerste muur is dus iets donkerder dan gepland. Bij de andere hebben we iets lichter verf gekocht en is het dus wel de kleur die we wilden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jul 2008 21:34

ik heb vanmorgen gewerkt van 11 tot 4 op strand gelegen gekookt gegeten en weer gewerkt.
nu net thuis morgen maar weer wat in huis doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 jul 2008 21:37

Acire schreef:Kleur ligt heel erg aan de lichtval ook in je huis. Bij ons in ons donkere hol vielen de praxis kleuren juist donkerder uit.
De eerste muur is dus iets donkerder dan gepland. Bij de andere hebben we iets lichter verf gekocht en is het dus wel de kleur die we wilden.
okeee... want zij had dus ook praxis eigen merk structuurverf. Wij hebben nu zandkleur op de kozijnen in de slaapkamer en willen het nu overal in huis doen als het een beetje goed bevalt. En dan net een tint donkerder in huis op de muren. Maar ligt dus aan de lichtval in huis... in de gang hebben wij zowiso weinig licht (voordeur zit net op een plaats waar weinig licht komt)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 jul 2008 16:51

Mwaha! Onze nieuwe bank is er sinds zaterdag *stuiterd* Hij staat echt supermooi. Vind het wel jammer dat ik geen foto's kan plaatsen. Vervolgens ging ik zaterdag uit, met een nicht, waar ik heel geen zin in had, maar oke. Ze wilde bij mij slapen, ondanks mijn hint dat mijn vriend er vroeg uit moest om te werken. Ik had gelukkig een deken op de nieuwe bank gelegd, want ze heeft zo gigantisch overgegeven! Vervolgens ook de oude bank én de grenenhouten vloer met voegen onder gekotst. Mijn vriend ging helemaal uit zijn dak en ook ik was niet blij. Gelukkig heb ik de dekens (ze heeft er twee ondergekotst) schoon gekregen, wil ze eigenlijk liever weggooien, maar ja...

Is 3 wassen per week veel als je met zijn tweeën bent?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 jul 2008 18:10

He jakkes wat een verhaal :?

Is 3 wassen per week veel als je met zijn tweeën bent?

Dat ligt eraan hoe groot je trommel is, wat voor werk je doet, hoe snel je vindt dat iets in de was 'moet', hoe snel je dingen als beddengoed, tafellakens, handdoeken etc. verwisseld... ;)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jul 2008 18:12

L'être extraterrestre schreef:Is 3 wassen per week veel als je met zijn tweeën bent?

Nee hoor, ik doe ongeveer twee wassen per week als het beddengoed er niet bij zit en drie wassen als het bed wel verschoond is (dat doe ik elke 2 weken).

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 jul 2008 18:35

Wij hebben er 4 tot 6 per week dus ik vind 3 helemaal niet veel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2008 20:29

wij 3 wassen in 2 weken. Hebben een grote machine (7 kg).

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jul 2008 22:51

Wij hebben ook 4 tot 6 wassen per week.
Afbeelding

Terug naar “Archief”