Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Klopt, maar dat zie je vooral als kind. Als je volwassen bent zie je toch hopelijk ook andere dingen van je moeder.
ajl schreef:Dat ze meer is dan moeder alleen. Dat ze bepaalde talenten/vaardigheden heeft die ze bv goed kan gebruiken in haar werk. Ik mag toch aannemen dat je blik ook wat ruimer wordt als je ouder wordt en dan ook andere dingen ziet van je moeder.
ajl schreef:Dat is dan een verschil in visie die wij hebben. Ik zie mijzelf ( en ook mijn moeder) nog steeds als een individu met eigen mogelijkheden en niet vergroeit met het gezin. Ik geloof niet dat de talenten ophouden zodra je het gezin uit bent. Daarnaast zie ik opvoeden en gezin zie ik niet als werk, maar gewoon als onderdeel van mijn leven. Op mijn werk gebruik ik andere talenten.
ajl schreef:Ik denk toch dat als je 'alleen' maar thuis zit dat je als vrouw/man zijnde onvoldoende de mogelijkheid hebt om jezelf te ontwikkelen. Ik zie het aan mijzelf ook dat ik 'afstomp' ( en dat bedoel ik niet verkeerd) na een half jaar zwangerschapsverlof. Alles staat in het teken van het gezin, huishouden, schoonmaken, boodschappen doen, opvoeden etc. Je gespreksstof stagneert daardoor ook met je parnter ( ook weer mijn eigen ervaring). Je hoeft echt geen glanzende carriere na te streven, maar iets voor jezelf waar je je talenten in kan ontwikkelen is denk ik wel noodzakelijk om jezelf als individu te blijven ontwikkelen.
Maar dat is mijn visie op het moederschap en hoe ik het fijn/prettig vind. Iemand die anders kiest, moet dat helemaal zelf weten
ajl schreef:Ik denk toch dat als je 'alleen' maar thuis zit dat je als vrouw/man zijnde onvoldoende de mogelijkheid hebt om jezelf te ontwikkelen. Ik zie het aan mijzelf ook dat ik 'afstomp' ( en dat bedoel ik niet verkeerd) na een half jaar zwangerschapsverlof. Alles staat in het teken van het gezin, huishouden, schoonmaken, boodschappen doen, opvoeden etc. Je gespreksstof stagneert daardoor ook met je parnter ( ook weer mijn eigen ervaring). Je hoeft echt geen glanzende carriere na te streven, maar iets voor jezelf waar je je talenten in kan ontwikkelen is denk ik wel noodzakelijk om jezelf als individu te blijven ontwikkelen.
Maar dat is mijn visie op het moederschap en hoe ik het fijn/prettig vind. Iemand die anders kiest, moet dat helemaal zelf weten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten