het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor ajl » 21 okt 2010 08:22

Ik heb zelf niet zulke fijne ervaringen gehad met een lactatiekundige. Ik vond ze erg opdringerig en een kokervisie hebben, die volgens mij alleen gericht is op zo lang mogelijk bv geven.

Cato pakte 1 borst niet en ik had al 3x borstontsteking gehad, waardoor ik lichamelijk een flinke klap had gehad. Verder dan adviseren om te kolven en vervolgens de afgelofde melk in een flesje te geven, kwam ze niet. Later bleek dat Cato haar hoofd helemaal niet kon draaien, dus zij had überhaupt nooit de borst kunnen pakken. Bij mijn vriendin idem dito, haar dochter pakte helemaal de borst niet en de lactatiekundige deed ook niet meer dan adviseren om te kolven en dan het flesje.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 okt 2010 10:33

ajl schreef:Ik heb zelf niet zulke fijne ervaringen gehad met een lactatiekundige. Ik vond ze erg opdringerig en een kokervisie hebben, die volgens mij alleen gericht is op zo lang mogelijk bv geven.

Cato pakte 1 borst niet en ik had al 3x borstontsteking gehad, waardoor ik lichamelijk een flinke klap had gehad. Verder dan adviseren om te kolven en vervolgens de afgelofde melk in een flesje te geven, kwam ze niet. Later bleek dat Cato haar hoofd helemaal niet kon draaien, dus zij had überhaupt nooit de borst kunnen pakken. Bij mijn vriendin idem dito, haar dochter pakte helemaal de borst niet en de lactatiekundige deed ook niet meer dan adviseren om te kolven en dan het flesje.

Jammer dat het zo gegaan is en volgens mij had dat voorkomen kunnen worden door je lactatiekundige, want die kijkt toch het eerst of een baby pijn heeft of voorkeurshouding heeft en naar de stand van het hoofdje e.d.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 okt 2010 10:42

J.A. schreef:@ Schipje: je merkt vrijwel altijd gelijk verbetering :wink:
het is juist uitzondering als je het niet gelijk merkt...
en na 2 weken pas uit het lijfje?? het klinkt mijn niet logisch in de oren, maar goed...

ik zou ook zeker zonder melk gaan doen, en voor de zekerheid ook zonder soja, schapen, geitenmelk, ei en noten.
dat zijn de grootste boosdoeners...

@ die gentiaan violet lijkt mij goed spul, alleen de kleur :( :mrgreen:

Idd de eerste tijd ook even geit en soja-loos.
J.A. je merkt juist helemaal niet altijd gelijk verbetering omdat de stoffen nog even in het lijfje blijven 'hangen'. Het is heel fijn als dit wel zo is. Je moet dan ook wel na een paar dagen tot twee weken (aanzienlijke) verbetering zien. Maar het is echt niet zo dat als je een glas melk laat staan je gelijk verbetering ziet hoor. Ik merkte bij mijn dochter direct de volgende dag verbetering want ze dronk weer uit de borst! Maar het heeft nog 2 weken geduurt voordat ze echt goed, lekker in madonnahouding dronk. Daarvoor alleen liggend met af en toe nog een weigering, dat nam echt met de dag af. Wat ik hiermee wil zeggen is: doorzetten! Want veel vrouwen denken na 1 of twee dagen zonder melk: wat gek, ik merk nog niks en geven het op.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 21 okt 2010 12:55

De mensen die ik ken met kinderen met allergie, die gaven juist allemaal aan dat ze gelijk of verbetering of verergering van klachten merkten, vandaar mijn reactie! En als ik een paar slokken melk drink, of een paar lepels vla neem, krijgt m'n dochtertje gelijk klachten zodra ze daarna drinkt aan de borst, daar gaan geen dagen overheen, helaas kan ik er dan de klok gelijk op zetten dat ze buikpijn krijgt... :-&

Idd is het ook met eczeem dat het niet gelijk weg is, daar gaan een paar dagen/weken overheen,
maar de buikklachten die mijn dochter heeft, zijn gelijk merkbaar bij de volgende voeding...

Het blijft zoeken en proberen :? :-k

Ik had nog nooit eerder van een lactatiekundige gehoord, terwijl ik al 4 kids borstvoeding heb gegeven,
en ik was er erg mee geholpen, dus ik blijf positief :wink: :D
Dat het ook geen effect kan hebben, was ik niet mee bekend.
Toch zou ik het proberen, niet geschoten is altijd mis, en wie weet zit de tip er voor jou wel bij, en heb je dus weer een kind wat aan de borst drinkt! Ik zou er toch voor gaan!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 okt 2010 13:37

Ik las pas ergens dat bij problemen met bv (borstweigeren) een osteopaat ook veel kan betekenen. Ik wist dit niet, en volgens mij is dit maar bij weinig mensen bekend. Jammer!

Hier inmiddels al 15 mnd bv. Vorig jaar nooit gedacht dat we het zo lang gingen redden =D>

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 okt 2010 13:42

Ik heb wel eens gehoord van mensen die in het buitenland woonden voor de zending, en ook heel lang bv gaf. De kinderen waren echt al 2. Als ze dan drinken wilden, zochten ze mama op. shirt omhoog en drinken maar. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 okt 2010 13:49

Ik geef nu alleen nog 's ochtends bv, altijd in bed. Sylke vraagt er dus nooit overdag om, dat vind ik zelf wel prettig eigenlijk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 okt 2010 17:25

ben zelf al bij ee osteopaat geweest. Hij concludeerde wel dta marijnniet lekker in zijn vel zat. Twee dagen na de eerste keer heeft hij toen uit de borst gedronken en toen is hij er weer mee gestopt. Moet zeggen dat ik de laatste tijd mij ook tegoed ehb gedaan aan ijs, en eenk orte periode ervoor aan slagroom. Ga eens proberen of hij rustiger wordt als ik dat even laat staan.

Zal eens mailen of zo lactatiekundige in mijn geval ookw at is, of eerst eens de verzekering raadplegen of die dat vergoeden, anders ff lid worden voor een half jaar van de icare voor 4,90 euro per maand.. :)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 okt 2010 19:53

Je hebt soms ook via de kraamzorg die je gehad hebt, recht op advies van een lactatiekundige. Zou ik eens proberen. Wij hadden kraamzorg van de RST en daar heb ik toen Joëlle een paar maanden was ook advies gekregen van een lactatiekundige.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 okt 2010 20:45

ik zat dit keer niet bij de rst omdat het in de vakntie viel en zij dan niet geganrandeerd kunnen zeggen dat je dezelfde persoon hebt.

Hij pakt nog steeds de borst... vanavond heeft hij het nog gedaan. Bedacht opeens dat in ijs natuurlijk ook veel melk zit. Afgelopen week, vanaf vrijdag mij tegeoed gedaan aan ijs :oops: :oops: dus, nu ga ik eens goed letten op mlekproducten waar veel melk in zit dan. Neem aan dat ik nog wel boter op mijn brood mag.... Kijken of hij dan rustiger wordt. Overigens vanavond kende ik hem niet weer! vandaar ook dat hij zelf weer gedornken heeft. Ik hooop dat ik het vast kan houden.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 okt 2010 12:24

paprikameisje2 schreef:ik zat dit keer niet bij de rst omdat het in de vakntie viel en zij dan niet geganrandeerd kunnen zeggen dat je dezelfde persoon hebt.

Hij pakt nog steeds de borst... vanavond heeft hij het nog gedaan. Bedacht opeens dat in ijs natuurlijk ook veel melk zit. Afgelopen week, vanaf vrijdag mij tegeoed gedaan aan ijs :oops: :oops: dus, nu ga ik eens goed letten op mlekproducten waar veel melk in zit dan. Neem aan dat ik nog wel boter op mijn brood mag.... Kijken of hij dan rustiger wordt. Overigens vanavond kende ik hem niet weer! vandaar ook dat hij zelf weer gedornken heeft. Ik hooop dat ik het vast kan houden.

super ppm! ik hoop voor je op succes!
botervraagje: van melkmeisje of zuivelmeisje (weet niet meer) heb je 'lactosevrije' boter. Is net zo lekker als anderen en (bijna) de goedkoopste :lol:
Maar ik koop bij de bas van der heiden en weet niet of ze die bij andere supermarkten ook hebben.

Haai! Leuk dat je ook nog geeft! Ik geef ook 's avonds nog alleen als ik haast heb sla ik savonds nog weleens over en dan drinkt ze 's morgens extra lang :wink: Maar binnenkort wil ik van de avondvoeding af alleen stel ik het nog een beetje uit.
Ik ben zo verliefd op d'r als ze gedronken heeft 's morgens in bed en dan zit ze rechtop hikjes en boertjes te laten met van die heerlijke rode slaap/drink wangen, en dan nog helemaal wiebelend bij te komen van het drinken. mmmmmmmmmmmmmmmm dan kan ik d'r wel opvreten! :8>

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 okt 2010 20:07

schipje: hij is nu rustiger nu ik bijna alle melk vermijd, dus ook geen melk meer in de koffie ed. Dat deed ik soms ook royaal. maar kan dat al na twee dagen? Zelfs op het kdv vonden ze hem zoooo relaxt en ontspannen, hij slaapt gewoon weer. Ze vonden het daar opvallend dat hij altij dhuilde, zelfs in de slaap.

Straks zit het tussen mijn oren, dan denk ik dt ik de melk weglaat en dat hij rustig is. Of kan dat echt zo zijn?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 22 okt 2010 20:18

PPM: het is toch fijn dat je zo snel verschil merkt?? Dat heeft mijn dochtertje ook,
en trouwens de andere kinderen hebben dat ook (gehad) als mijn 2de dochter yoghurt eet,
zit ze krap 1,5 uur later met buikpijn op de wc...

Het is een teken dat hij heftig reageerd op melk, dus hou ook de geiten-schapen-soja-melk in de gaten!

Heerlijk iig dat hij zo rustig is en heerlijk slaapt!
Zo hoort een baby te zijn, toch?! Geniet ervan!!!

o ja, ik heb boter van de Lidle, margarine, kuip, en daar reageerd mijn dochtertje niet op..
let wel met koekjes e.d op de roomboter!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 okt 2010 20:31

Fijn dat je gelijk verschil merkt, PPM! Volgens mij kan dat idd hoor, zo'n snelle reactie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 okt 2010 20:35

paprikameisje2 schreef:schipje: hij is nu rustiger nu ik bijna alle melk vermijd, dus ook geen melk meer in de koffie ed. Dat deed ik soms ook royaal. maar kan dat al na twee dagen? Zelfs op het kdv vonden ze hem zoooo relaxt en ontspannen, hij slaapt gewoon weer. Ze vonden het daar opvallend dat hij altij dhuilde, zelfs in de slaap.

Straks zit het tussen mijn oren, dan denk ik dt ik de melk weglaat en dat hij rustig is. Of kan dat echt zo zijn?

Een vriendin van mij heeft hetzelde gehad ppm! Ook zij heeft tijdens haar bv periode de melk (op advies van de ostheopaat) weggelaten. Vier weken later heeft zij, na overleg met een arts, langzaam aan de melk voor toegevoegd aan haar dieet en dat ging toen ineens wel goed. Erg frapant.

Terug naar “Archief”