Gerdien B. schreef:jij stelt: off praktiseren en jij komt niet of niet praktiseren en je komt wel. Dan stel je dus een eis.
Heb je ook teksten uit het nieuwe testament over homohuwelijk?
Volgens mij word ons zelfs in de reformatorische kerken geleerd dat wij niet gebonden zijn aan de wetten uit het oude testament. De teksten die je nu aanhaald komen daar wel uit.
Met stijdende verbazing volg ik deze discussie, een forum dat de Naam van Christus draagt onwaardig! Meen je dit nou echt Gerdien B. Lees je dan zó selectief de bijbel? Mijn Bijbel is er ook in het Nieuwe Testament heel duidelijk in. In de eerste Korinthebrief (hoofdstuk 6), wordt een heel rijtje zonden genoemd waarin wij niet mogen leven. "Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven. En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd in den Naam van den Heere Jezus en door de Geest van onze God".
Dit lijkt me vrij duidelijke taal. Dit gaat echt niet over extreme situaties die specifiek waren voor de cultuur van Korinthe, zoals ik sommige wel eens hoor bazelen. Paulus herhaalt het niet voor niets nog eens in zijn brief aan Timotheus
8 Doch wij weten, dat de wet goed is, zo iemand die wettelijk gebruikt;
9 En hij dit weet, dat den rechtvaardigen de wet niet is gezet, maar den onrechtvaardigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers,
10 Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is;
11 Naar het Evangelie der heerlijkheid des zaligen Gods, dat mij toebetrouwd is. Volgens mij is hier geen woord Chinees bij.
Op jullie manier geredeneerd mag je dus ook overspel bedrijven, dronken zijn, lasteraars zijn en zovoort, als je het maar doet in 'een persoonlijke relatie met God'. Een persoonlijke relatie met God hebben en anderzijds seksueel relatie met mannen hebben gaat niet samen. Dat zeg ik niet, maar dat zegt onze God!! Want wat wordt er met 'bij mannen liggen' anders bedoeld dan een seksuele relatie onderhouden?
En het feit dat homo's het zo moeilijk hebben is gewoon een non-argument. Er zijn zoveel situaties waarin mensen moeten strijden tegen gevoelens die ze niet kunnen uitleven. We leven in een gebroken wereld, waarin niet alleen homo's een kruis dragen, maar ten diepste ieder mens!