Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:meboy schreef:tjaIk heb je post nog eens herlezen boekenlezer en ik kan er niet meer van maken dan:
onder "strikte" voorwaarden is het afranselen van homo's best toegestaan...
Ik vind het ingewikkeld, eerlijk gezegd. Ik zou dat zelf nooit zo zeggen.
Aan de ene kant heb ik een enorme weerzin tegen homo's die ongecensureerd hun behoeftes en levenswijze openlijk willen demonstreren, dat in ieder geval. (Op zich terecht, lijkt mij.)
Aan de andere kant moet je goed met je medemensen omgaan. Naastenliefde heet dat.
Een spanningsveld dus.
Denkertje21 schreef:Toch ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie hier van vinden:
Ik heb een monogame relatie met mijn vriend. En met relatie bedoel ik iets met alles er op en eraan. We gaan samen naar de zelfde kerk waar we beiden belijdend lid van zijn. Ik belijd ook nu dat ik oprecht geloof en om het in traditionele termen te spreken, 'een nieuw hart heb'. Ik weet en ervaar dat onze relatie door God gezegend wordt. God nodigt mij uit aan Zijn Tafel. Dat mag en wil ik niet weigeren. Aan jullie de vraag: moet ik dat wel weigeren?
Ik heb genoeg ervaring in mijn omgang met homofiele mensen om te weten dat hun geaardheid aangeboren is en niet veranderbaar. God heeft ze met deze geaardheid geschapen en Hij heeft ook met hun leven een bedoeling. Zij zijn niet minder dan wie dan ook.
In het oude testament (Genesis 18) lees je het verhaal van Lot die twee mannen op bezoek kreeg waar de mannelijke bevolking seksueel wel eens wat mee wilde. Hier zie je een stuk losbandig gedrag bij mannen die naar mijn idee heterofiel zijn. Dit is niet gelijk met de homofiel zoals wij die kennen.
Ik lees in de bijbel niets over het fenomeen homofilie zoals wij het in onze maatschappij definieren. Als het gaat over tegennatuurlijk gedrag van mannen of vrouwen die seks willen met hun eigen geslacht dan lees je in Romeinen 1 dat God ze overgeeft aan lusten, omdat ze los van God leven.
Homofielen - dus niet zich homifiel noemende mensen die door een negatieve ontwikkeling b.v. op seksueel gebied als gevolg van misbruik, of door een bepaalde opvoeding zich ontwikkeld hebben tot homofiel - kunnen naar mijn mening niet veranderen in hetero en dat zou ook niet gewenst moeten worden door de maatschappij of de kerk. Maar homofielen worden ook opgeroepen trouw te zijn. Dat lijkt mij iets dat God vraagt van mensen. Niet leven in ontrouw en losbandigheid.
Zonde van ontrouw en overspel is en blijft zonde en zonde verwijderd mensen bij God weg. Mijn hoop is dat alle mensen zich willen inzetten om Christus te volgen en in Hem bevrijding te vinden van welke zonde dan ook.
elbert schreef:Inderdaad. Ik beschouw dit ook eerder als uitwisseling van standpunten, dan dat er mensen overtuigd worden. Het is dan ook geen wonder dat we nu al bijna aan pagina 150 zitten. Misschien is het tijd om er een eind aan te breien en te zeggen dat we dit topic grondig genoeg behandeld hebben. Ik denk dat ik mijn bijdragen in dit topic hierbij dan ook maar laat.
Boekenlezer schreef: Dat kan ik inderdaad interpreteren vanuit Gods scheppingsorde, en dat maakt het ook heel verklaarbaar voor mij, maar ik hoef daar nog niet eens aan te denken om dat zo te voelen. Het gevoel van die ongerijmdheid is er gewoon, ook voordat ik het rationeel ga bekijken/interpreteren.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten