Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 sep 2006 09:11

*Annet* schreef:Ik moest er eigenlijk wel om lachen!

De kans dat je zwanger wordt is al heel klein zei jij, nou dat ben ik niet met je eens. Als ik zo om me heen kijk ........ ik ken 1 stel dat dus geen kinderen kan krijgen.

Bij diegenen bij wie het lang duurt voor ze zwanger zijn komt dat misschien omdat ze het zolang uitstellen voor ze aan kinderen beginnen en zijn daardoor denk ik minder vruchtbaar.

Ook denk ik dat Maxima zich al nooit zorgen hoeft te maken wat oppas betreft. Ik moet binnenkort naar de huisarts waar laat ik mijn kinderen dan? Het feit dat hun hier en daar en overal heen gaan, naar ik aanneem zonder kinderen, snap ik al niet. Het hoort bij hun "vak" ja het zal wel.

Dat ben ik niet helemaal met je eens....als je de DVD Het Wonder van nieuw leven gezien hebt dan zul je het met me eens zijn dat het echt een wonder is als je zwanger word.
Bij kennissen van ons die heel graag kinderen wilden toen ze getrouwd waren lukte het ook maar niet, ze zijn door de hele medische molen geweest maar er was geen enkele oorzaak te vinden waarom ze niet zwanger konden worden.
Uiteindelijk na 12 jaar huwelijk werd ze voor de eerste keer zwanger.
Dat had er dus niks mee te maken dat ze het uitstelden.
OOk een vriendin van mij is 3 jaar bezig geweest voor ze zwanger werd.
En bij mijn beste vriendin duurde het ook ff voor ze zwanger werd van de 2e, eerst kreeg ze een miskraam en daarna duurde het nog ruim een half jaar voor ze opnieuw in verwachting raakte
Wat ik dus wil zeggen is dat er niet altijd een medische oorzaak hoeft te zijn dat je niet meteen zwanger word en dat het dus ook niet altijd aan het uitstellen ligt.
En er zijn veel meer kinderloze echtparen waarbij het niet altijd een medische oorzaak heeft. ( of omdat ze lang gewacht hebben)

Ik vind het gewoon niet vanzelfsprekend dat je zwanger word.
Toen ik begin vorig jaar zwanger werd dacht ik zo das weer in 1 keer raak....maar dat werd een miskraam....snap je wat ik wil zeggen?
Het is niet even met je benen wijd en dan ben je zwanger.

En tuurlijk hoeft Maxima zich minder druk te maken om oppas.
Het is een hoop geregel als je eens weg wilt om 3 kinderen onder te brengen ( dat zeg ik dan gezien mijn eigen situatie) en das voor haar makkelijker maar ze is ook een hele lieve moeder voor haar kinderen die zeker geen aandacht tekort komen ( daar ben ik van overtuigd)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 sep 2006 10:03

De kans dat je zwanger wordt is al heel klein zei jij, nou dat ben ik niet met je eens. Als ik zo om me heen kijk ........ ik ken 1 stel dat dus geen kinderen kan krijgen.

Dan heb je ontzettende oogkleppen op :cry:

In mijn directe omgeving (familie, vrienden, buren) ken ik minimaal vier stellen die jong getrouwd zijn, jong kinderwens hadden, en toch geen kinderen hebben (na 7, 13 of nog meer jaar.)

Bij diegenen bij wie het lang duurt voor ze zwanger zijn komt dat misschien omdat ze het zolang uitstellen voor ze aan kinderen beginnen en zijn daardoor denk ik minder vruchtbaar.

Juist, jij weet het, ze zijn te laat begonnen? Moet dat dan al voor het 20e levensjaar? Denk effe na voor je zoiets zegt! Dat jij moeder mag zijn heb je ook niet aan jezelf te danken. En dat anderen graag moeder hadden willen zijn, maar het niet kunnen worden, vraagt om meeleven en niet om een dergelijke veroordeling.

Bij dezen roep ik je op om karakter te tonen en excuses te maken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2006 10:11

*Annet* schreef:Ik moest er eigenlijk wel om lachen!

Ook denk ik dat Maxima zich al nooit zorgen hoeft te maken wat oppas betreft. Ik moet binnenkort naar de huisarts waar laat ik mijn kinderen dan? Het feit dat hun hier en daar en overal heen gaan, naar ik aanneem zonder kinderen, snap ik al niet. Het hoort bij hun "vak" ja het zal wel.

In het algemeen is de kans op een zwangerschap niet meer dan vijfentwintig procent per vrouwelijke cyclus.
Ik vind het ook een beetje krom om te zeggen dat omdat jij maar 1 stel kent die geen kinderen kan krijgen, het dus niet een kleine kans is dat je niet zwanger raakt...

bijna niemand verteld toch ook hoelang iemand al bezig is om zwanger te raken... ik ken genoeg mensen die een grote wens hebben zwanger te raken, maar die al bijna een jaar of meer proberen zwanger te raken maar het nog steeds niet zijn..

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 26 sep 2006 12:35

rosekapje schreef:Hoe is het eigenlijk met Babbeltje?

Leuk dat je er naar vraagt!
Het gaat hier eigenlijk hartstikke goed! Lekker aan het genieten van onze schoppende uk! Ukkie reageert helemaal op zijn vader, echt geweldig omdat te voelen, als mn mannetje praat of zijn hand op mn buik legt begint ukkie als een razende te bewegen :lol: Die 2 zijn al hele goeie vriendjes :mrgreen: Je snapt natuurlijk wel dat Willem hier apentrots door huis loopt :lol: :lol:
Tot nu toe ben ik pas een halve kilo aangekomen... heel netjes dus! Maar over 2 weken moet ik weer naar de vk, ben benieuwd hoeveel kilo's er dan bij zitten!
Verder hebben we een heel gaaf babykamertje gekocht en een kinderwagen de Quinny Speedi SX kleur dep red!
We kunnen alleen nog niks aan het kamertje gaan doen omdat we begin december eerst nog gaan verhuizen en dan kunnen we ons uitleven :P :lol:
Groetjes

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 sep 2006 12:45

Fijn dat het allemaal zo goed gaat :)

Timo reageerde ook altijd meteen als mijn man zijn handen op mijn buik legde of als hij begon te praten.
En vooral s'avonds werd hij dan actief :lol:

Mooie wagen is dat die Quinny!
Ik twijfelde destijds tussen die en degene die ik nu heb (mutsaerts trans4mer alleen wel met 4 wielen en niet met 3) maar ik had deze met een leuke aanbieding :mrgreen:

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 26 sep 2006 12:51

Goed gesproken,The Keimpe. Ik werd echt giftig toen ik de posting las en was niet meteen in staat om een genuanceerde reactie te geven. Gelukkig is TK hier beter in, ik ben het helemaal met hem eens.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2006 12:54

vlinder schreef:Fijn dat het allemaal zo goed gaat :)

Timo reageerde ook altijd meteen als mijn man zijn handen op mijn buik legde of als hij begon te praten.
En vooral s'avonds werd hij dan actief :lol:

Mooie wagen is dat die Quinny!
Ik twijfelde destijds tussen die en degene die ik nu heb (mutsaerts trans4mer alleen wel met 4 wielen en niet met 3) maar ik had deze met een leuke aanbieding :mrgreen:

wij hebben ook gekeken naar die quinny.. maar ik vond de duwstang voor mij te laag... ik heb wel gehoord dat de 2005 versie niet een succes was, omdat de rugleuning niet helemaal omhoog kon. maar dat is gelukkig verbetert in de 2006 versie..

die mutsaerts vond ik ook wel mooi, maar ik meen dat die niet naar je toe kon zitten? of was dat nou weer een andere :mrgreen:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 26 sep 2006 13:13

In het zitgedeelte (wat er straks als hij los kan zitten) op gaat kijkt hij van mij af inderdaad

Nu kijkt ie nog naar me toe :wink:

Afbeelding

En zo was het met wagenbak ( alleen wil hij daar niet meer in :wink: )

Afbeelding

En ik moet eerlijk zeggen dat het wel erg handig is dat ik de maxi cosi op het onderstel kan klikken!
Dan hoef je niet altijd de wagenbak mee te slepen.
Maar goed het is dan wel voor de korte stukjes want zo heel lang mogen ze ook weer niet in de maxi zitten

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 26 sep 2006 13:18

Lalage schreef:
Andréa B. schreef:Tsja, ze hoef alleen d'r benen maar wijd te doen, en that's it. Ik denk niet dat ze veel zorg aan de kinderen heeft!

Geldzorgen zullen ze niet hebben, maar ik geloof wel dat zij goed nadenken hoe ze hun kinderen opvoeden hoor! En dat doen ze heus wel zoveel mogelijk zelf.
En bovendien is een bevalling ook geen pretje.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2006 13:20

klopt! dat je de maxicosi er op kan klikken is handig! ik vind het zelf alleen wel handig dat milan ook naar mij toe kan kijken! en ook milan vind dat vaak erg leuk!

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 26 sep 2006 13:41

windekind schreef:
Lalage schreef:
Andréa B. schreef:Tsja, ze hoef alleen d'r benen maar wijd te doen, en that's it. Ik denk niet dat ze veel zorg aan de kinderen heeft!

Geldzorgen zullen ze niet hebben, maar ik geloof wel dat zij goed nadenken hoe ze hun kinderen opvoeden hoor! En dat doen ze heus wel zoveel mogelijk zelf.
En bovendien is een bevalling ook geen pretje.

Geen pretje maar wel een pracht-ervaring!!

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 26 sep 2006 13:46

TheKeimpe schreef:

Dan heb je ontzettende oogkleppen op :cry:

In mijn directe omgeving (familie, vrienden, buren) ken ik minimaal vier stellen die jong getrouwd zijn, jong kinderwens hadden, en toch geen kinderen hebben (na 7, 13 of nog meer jaar.)

Juist, jij weet het, ze zijn te laat begonnen? Moet dat dan al voor het 20e levensjaar? Denk effe na voor je zoiets zegt! Dat jij moeder mag zijn heb je ook niet aan jezelf te danken. En dat anderen graag moeder hadden willen zijn, maar het niet kunnen worden, vraagt om meeleven en niet om een dergelijke veroordeling.

Als Annet nou echt één stel kent dat geen kinderen kan krijgen (kan toch??) dan is het toch logisch dat ze dit zegt?!?

leentje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor leentje » 26 sep 2006 14:38

babbeltje schreef:
rosekapje schreef:Hoe is het eigenlijk met Babbeltje?

Leuk dat je er naar vraagt!
Het gaat hier eigenlijk hartstikke goed! Lekker aan het genieten van onze schoppende uk! Ukkie reageert helemaal op zijn vader, echt geweldig omdat te voelen, als mn mannetje praat of zijn hand op mn buik legt begint ukkie als een razende te bewegen :lol: Die 2 zijn al hele goeie vriendjes :mrgreen: Je snapt natuurlijk wel dat Willem hier apentrots door huis loopt :lol: :lol:
Tot nu toe ben ik pas een halve kilo aangekomen... heel netjes dus! Maar over 2 weken moet ik weer naar de vk, ben benieuwd hoeveel kilo's er dan bij zitten!
Verder hebben we een heel gaaf babykamertje gekocht en een kinderwagen de Quinny Speedi SX kleur dep red!
We kunnen alleen nog niks aan het kamertje gaan doen omdat we begin december eerst nog gaan verhuizen en dan kunnen we ons uitleven :P :lol:

en het ukkie heeft mij ook al geschopt :lol:

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 26 sep 2006 14:53

TheKeimpe schreef:Bij dezen roep ik je op om karakter te tonen en excuses te maken.

Kweet niet of je het tegen mij het, of tegen Annet, maar toch mijn excuses, zal voortaan wel een keer nadenken voor ik het zeg. Dan komt er ook geen 'ruzie'. Maar ben nu eenmaal een enorme flapuit. :roll:

Of een bevalling geen pretje is weet ik niet, heb het gelukkig nog niet meegemaakt... ;) Zou niet zo best zijn... ;)

Lalage schreef:Geldzorgen zullen ze niet hebben, maar ik geloof wel dat zij goed nadenken hoe ze hun kinderen opvoeden hoor! En dat doen ze heus wel zoveel mogelijk zelf.

Hm, kweet niet of ze wel veel zelf opvoeden, zou best kunnen hoor, want ken ze niet persoonlijk! :wink: Ze zouden heust wel wat doen, maar veel wordt denk ik toch door de kindermeisjes enzo gedaan. Weet zeker dat ze minder zorg aan de kinderen hebben dan 'wij'. En net zoals *Annet* zegt, ze hebben vast nooit problemen met oppas ofzo.

vlinder schreef:Dat vind ik nou een beetje raar dat je dat zo zegt dat ze alleen maar haar benen wijd hoeft te doen.. zwanger worden is al een wonder op zich, de kans dat je zwanger word is al heel klein. En ze zijn ook ouder en dan wil je vaak niet te lang wachten met een gezin stichten.

Ik had het niet over zwanger worden, maar over de bevalling, het enige wat ze hoeft te doen is het kind ter wereld zetten, en alles wordt geregeld. Ik denk niet dat zij net als iedere andere vrouw in NL, maar een paar dagen kraamhulp heeft. Zou best kunnen... Maar kdenk het niet!

vlinder schreef:Ik vind het hartstikke leuk voor ze

Ik ook hoor! Hoop voor ze dat het een ventje wordt, niet dat een meisje niet leuk is... Maar als je 2 meiden heb, en een jochie denk wel leuk.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2006 15:02

Ik vind het wel een beetje overdreven om zo overdreven op de reactie van Andrea te reageren hoor. Kommop, een geintje, kan dat niet, al is het over zoiets wonderlijks moois?

En ik ken net als Annet 1 stel dat geen kids kan krijgen, en een prachtig meisje geadopteerd hebben, en erg veel stelletjes die bewust geen kinderen willen, of nog niet willen.
En ik ken ook stelletjes zat die elk jaar een kind krijgen
Naja, das hun zaak allemaal verder, maar ik vind het een beetje vaag om zoveel ophef dr over te maken, een zon grapje

(en om eerlijk te zijn schoot ik hier ook in de lach ;) )

Maaargoed, ontopic maar weer denk ik ;) Succes met de zwangerschappen, zwangeren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”