*Annet* schreef:Ik moest er eigenlijk wel om lachen!
De kans dat je zwanger wordt is al heel klein zei jij, nou dat ben ik niet met je eens. Als ik zo om me heen kijk ........ ik ken 1 stel dat dus geen kinderen kan krijgen.
Bij diegenen bij wie het lang duurt voor ze zwanger zijn komt dat misschien omdat ze het zolang uitstellen voor ze aan kinderen beginnen en zijn daardoor denk ik minder vruchtbaar.
Ook denk ik dat Maxima zich al nooit zorgen hoeft te maken wat oppas betreft. Ik moet binnenkort naar de huisarts waar laat ik mijn kinderen dan? Het feit dat hun hier en daar en overal heen gaan, naar ik aanneem zonder kinderen, snap ik al niet. Het hoort bij hun "vak" ja het zal wel.
Dat ben ik niet helemaal met je eens....als je de DVD Het Wonder van nieuw leven gezien hebt dan zul je het met me eens zijn dat het echt een wonder is als je zwanger word.
Bij kennissen van ons die heel graag kinderen wilden toen ze getrouwd waren lukte het ook maar niet, ze zijn door de hele medische molen geweest maar er was geen enkele oorzaak te vinden waarom ze niet zwanger konden worden.
Uiteindelijk na 12 jaar huwelijk werd ze voor de eerste keer zwanger.
Dat had er dus niks mee te maken dat ze het uitstelden.
OOk een vriendin van mij is 3 jaar bezig geweest voor ze zwanger werd.
En bij mijn beste vriendin duurde het ook ff voor ze zwanger werd van de 2e, eerst kreeg ze een miskraam en daarna duurde het nog ruim een half jaar voor ze opnieuw in verwachting raakte
Wat ik dus wil zeggen is dat er niet altijd een medische oorzaak hoeft te zijn dat je niet meteen zwanger word en dat het dus ook niet altijd aan het uitstellen ligt.
En er zijn veel meer kinderloze echtparen waarbij het niet altijd een medische oorzaak heeft. ( of omdat ze lang gewacht hebben)
Ik vind het gewoon niet vanzelfsprekend dat je zwanger word.
Toen ik begin vorig jaar zwanger werd dacht ik zo das weer in 1 keer raak....maar dat werd een miskraam....snap je wat ik wil zeggen?
Het is niet even met je benen wijd en dan ben je zwanger.
En tuurlijk hoeft Maxima zich minder druk te maken om oppas.
Het is een hoop geregel als je eens weg wilt om 3 kinderen onder te brengen ( dat zeg ik dan gezien mijn eigen situatie) en das voor haar makkelijker maar ze is ook een hele lieve moeder voor haar kinderen die zeker geen aandacht tekort komen ( daar ben ik van overtuigd)