Moest van de week in Utrecht zijn, in het stadion. Kwamen we onderweg een fuchsiaroze Kever tegen met een heel oud mannetje erin, het autootje zag er extreem strak uit (het mannetje wat minder maar dat doet er niet toe

Moderator: Moderafo's
Debor@ schreef:Dom kopieergedrag, verzin eens iets origineels, en SsangYong ga je natuurlijk nooit rijden he
Ik doelde meer op kopieergedrag van die autofabrikanten, sorry, was niet duidelijk van mijn kantBoekenlezer schreef:Debor@ schreef:Dom kopieergedrag, verzin eens iets origineels, en SsangYong ga je natuurlijk nooit rijden he
Tja, ik kon hem natuurlijk zonder plaatjes plaatsen, dan zou het geen dom kopieergedrag zijn. Maar met plaatjes is 'ie natuurlijk wel zo duidelijk.![]()
Ik heb nogal eens van die invallen, die ik leuk vind om door te geven.
Rolf schreef:De nieuwe Audi A4 1.8 TFSI is er vanaf €32.425 (goedkope 120 pk versie).
Mooie auto inderdaad.
Maar voor ruim €10.000 minder kan een auto aangeschaft worden die meer ruimte biedt, praktischer is, en redelijk comfort biedt.
Boekenlezer schreef: De aandacht op het praktische focussen levert doorgaans saaie oplossingen op.
Ach ja, wat ik rijd - Yamaha Thundercat - koop je ook niet uit praktische overwegingen. Maar het rijdt wel erg leuk!
Rolf schreef:Onpraktiche vermogenscurve
Yamaha YZF 600 R Thunder cat 2000: 100 pk bij 11.500 rpm, 65,7 Nm bij 9500 rpm.
Als je 80 rijdt, geeft de toerenteller (naar schatting) ~3750 rpm aan.
Je wilt inhalen, geeft gas, maar geen kracht.
Eerst minstens 2 keer terugschakelen, voor dat er een merkbare reactie komt na de vraag om meer snelheid.
In het toerengebied waar voor 80% in gereden wordt, is de trekkracht gering.
Rolf schreef:Het topvermogen ligt in het gebied, waar nog geen 1 % van de tijd in gereden wordt. Tenminste als je volgens de regels rijdt.
Een thundercat haalt misschien ongeveer 250 km/h. Sommige motoren 300 km/h.
Moet zoiets niet verboden worden?
Rolf schreef:Tevens treedt er een ongeoorloofde akoestische milieu-vervuiling op bij het aanspreken van het maximum vermogen.
Samenvattend, die 100 pk bij 11.500, wat voor nut heeft dat?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten