Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2006 14:50

hmmm, vandaag weer drie keer aangevallen door een cliënt...
Iedereen ging vanmiddag verven; hij dus ook. Ik legde het vel papier voor hem neer en spoot wat verf uit de fles. Hierdoor werd hij al wat gespannen. Ik noemde zijn naam, zei dat hij weer rustiger moest worden en dat hij ging verven. Hij maakte een paar streken met de kwast, maar werd toen erg bood en viel me aan. Ik was op dat moment nog als enige begeleidster in het lokaal ook. Toen hij me losliet, stuurde ik hem naar de badkamer om hem af te laten koelen (zo doen we dat altijd). Daar was hij het echter niet mee eens en greep me weer. Ik riep om hulp, maar die kwam aan de late kant. Gelukkig was de cliënt toen wat bedaard. Toen we hem na zo'n 5 minuten met zijn tweeën weer uit de badkamer haalden, greep hij me weer en kneep daarbij recht in mijn borst... 8) :shock: Auwww... :oops:
Gelukkig was hij daarna weer redelijk te spreken en konden we hem net redelijk ontspannen in de bus zetten!
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 aug 2006 23:48

Sjonge :shock: Da's ook niet fijn!!
Erg van geschrokken? Of vind je zulke dingen inmiddels normaal?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 aug 2006 15:31

Acire schreef:Sjonge :shock: Da's ook niet fijn!!
Erg van geschrokken? Of vind je zulke dingen inmiddels normaal?

Geschrokken ben ik niet, deze dingen gebeuren redelijk vaak. Wel had ik daarna flinke hoofdpijn, maar ja, hij zat ook aan mijn haar te trekken. Ik merk wel aan mezelf, dat het veel energie kost en dat ik daardoor heel wat spanning in mijn lijf krijg. Gelukkig is het een dag later weer helemaal voorbij. :) Vandaag was deze cliënt weer erg ontspannen, zelfs uitgelaten. Hij rende door de gang heen met mij erachteraan en lol dat hij had...! :lol:
Ik ben gelukkig ook niet bang voor hem. Sommige collega's zijn dat wel en dat merkt hij gelijk. Als ik zeg dat hij iets niet mag doen, ziet hij aan me dat ik dat meen en doet hij dat ook niet. :)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 aug 2006 12:41

Succes Daphne, vind het nogal wat om echt aangevallen te worden. Bij mij is het nu nog 'maar' 1 keer gebeurt maar vond dat nogal heftig. Dit was dan wel persoonlijk op mij gericht (nouja... aandacht door mij te wurgen) en liep de dagen erna toch wel wat onzekerder rond.... :wink:

Even mijn hart luchten!!!
Wat een minderfijne irritante afdeling heb ik op dit moment!! En wat een achterbakse collega's!!!!!!
Ik krijg een mail van de praktijkopleiding, waarin staat dat de vraag op de afdeling reist of ik wel Intra Musculair (IM) mag injecteren....?!?!? Dat kun je toch gewoon vrágen als collega zijnde??????? Nu moet ik mijn aftekenlijsten op gaan sturen omdat mijn waarnemend unithoofd te beroerd is om even aan mij te vragen of ik dat punt behaald heb!!!!
Op zich niet zo'n groot probleem, maar dit is de druppen van de opstapelingen van problemen, maar ik moet mijn mond houden. Vannacht las ik in mijn leerlingendossier dat ik té assertief kan zijn :| :mrgreen:
Of wil ik gewoon eerlijk zijn tegenover de cliënten wat soms ten koste van de manier van collega's....! Nouja ik blijf mijn mond houden tot mijn eindbeoordeling, als deze voldoende is ga ik spuien, en niet zo weinig ook!!!!!!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2006 15:26

Wat ongelovelijk vervelend lammetje!
Ik hoop voor je dat het eind van je stage snel in zicht komt.

@Daphne... succes verder met alle incidenten ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 aug 2006 16:54

LAmmetje!! wees verstandig en houdt echt je mond!! JE wordt anders echt afgerekend!!!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 aug 2006 15:26

paprikameisje2 schreef:LAmmetje!! wees verstandig en houdt echt je mond!! JE wordt anders echt afgerekend!!!!

dat is dus het probleem ook! Ik ben nu al te assertief :mrgreen: maar als ze mee een voldoende hebben gegeven kan er helemaal niets meer verkeerd gaan dus de laatste dag..... 8)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 06 aug 2006 11:36

lammetje schreef:Succes Daphne, vind het nogal wat om echt aangevallen te worden. Bij mij is het nu nog 'maar' 1 keer gebeurt maar vond dat nogal heftig. Dit was dan wel persoonlijk op mij gericht (nouja... aandacht door mij te wurgen) en liep de dagen erna toch wel wat onzekerder rond.... :wink:

Even mijn hart luchten!!!
Wat een minderfijne irritante afdeling heb ik op dit moment!! En wat een achterbakse collega's!!!!!!
Ik krijg een mail van de praktijkopleiding, waarin staat dat de vraag op de afdeling reist of ik wel Intra Musculair (IM) mag injecteren....?!?!? Dat kun je toch gewoon vrágen als collega zijnde??????? Nu moet ik mijn aftekenlijsten op gaan sturen omdat mijn waarnemend unithoofd te beroerd is om even aan mij te vragen of ik dat punt behaald heb!!!!
Op zich niet zo'n groot probleem, maar dit is de druppen van de opstapelingen van problemen, maar ik moet mijn mond houden. Vannacht las ik in mijn leerlingendossier dat ik té assertief kan zijn :| :mrgreen:
Of wil ik gewoon eerlijk zijn tegenover de cliënten wat soms ten koste van de manier van collega's....! Nouja ik blijf mijn mond houden tot mijn eindbeoordeling, als deze voldoende is ga ik spuien, en niet zo weinig ook!!!!!!!!

Succes lammetje!!! Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn eerste stage. Ze vonden dat ik te bijdehand was (ze dachten dat ik hun advies wilde geven, terwijl het in mijn ogen alleen onschuldig vragen was). Ik merk dat ik het soms heel onbewust doe. Gelukkig heb ik er heel veel van geleerd en ik hoop dat het met mijn toekomstige baan beter gaat :)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 aug 2006 17:02

Het rare is bij mij dat alle 3 mijn stages van 6 maanden gewoon goed gingen!!! En dat bijna alle leerlingen op de afdeling klagen over dit soort onzin dingen!!
Vandaag toch over gepraat met een gediplomeerde collega, we hebben zo een aantal dingen rechtgezet, omdat zij het ook erg stom vond!!! Hopen dat het beter gaat, maar ik verwacht de komende 3 weken toch alleen maar dit soort irritaties... ach nog maar 3 weekjes \:D/ (loop me al 5 maanden te irriteren!)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 aug 2006 11:02

dat is echt vervelend!!! ik heb het op een stage gehad en heb de laatste dag ook gezegt toen ik een voldoende had gekregen dat ik nooit 1 stap daar meer binnen zet.(nooit meer gedaan ook haha)

Nu heb ik echt een super werkplek heb nu nog ander halve week vakantie dan nog 4 dagen werken en dan ben ik daar klaar samen met een andere collega die tegelijk ook klasgenoot en vriendin is. We hebben week geleden papier opgehangen dat we afscheidsfeestje houden maar krijgen alleen maar reacties van ja jullie mogen absoluut niet weg horen der bij en we willen geen andere leerlingen meer.
Echt zo leuk om te horen dat papier is al helemaal vol geschreven met afscheid nemen bestaat niet enz enz. Ik zal bijna alle collega's echt gaan missen en op het feestje zal er denk ook wel wat tranen gelaten worden. :cry:
Maar heb ook veel zin om naar de pg afdeling tegaan in het tehuis ernaast. Maar ik wil der nu nog even echt niet aan denken.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 09 aug 2006 20:55

Ha mensen, ik mag twee weken meepraten in deze topic :) Ik vraag me even af wat een vakantiekracht in een verpleegtehuis voor demente bejaarden zoal mag doen...Of niet mag doen :) Ik werk nu als vakantiekracht en soms denk ik wel eens ' Hmm..., yeah right' :)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 10 aug 2006 09:51

bij ons op de afdeling doen vakantiekrachten vrijwel niets in de zorg, of ze moeten de mensen al langer kennen/langer op de afdeling werken. Maar dat wordt wel beperkt tot toiletgang. Verder is het hun taak om de huiskamer op orde te houden, koffie/thee/etc te schenken en iets met de mensen te ondernemen, voorlezen of zomaar een praatje maken, verder eigenlijk niet....
wat vraag je je af?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 aug 2006 13:07

bij ons doen de vakantie krachten ook mensen verzorgen dus ook wassen aankleden enz. Maar ze moeten wel een opleiding in de zorg hebben.
Ik kan het toch weer niet laten om heerlijk paar uurtjes te werken vandaag van 5 tot 9 heb eigenlijk vakantie maar het is een drukte op het werk niet normaal en een paar langdurige zieken dus spring even bij echt zin in!!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 aug 2006 18:57

In de laatste Terdege of Gezinsgids stond een (redelijk boeiend) artikel over dit onderwerp. Iemand die de Havo gedaan had en straks naar de Pabo gaat (geen zorgopleiding dus!) en die wel bewoners mocht wassen e.d. ... Kan dus blijkbaar erg verschillen per verzorgings-/verpleeghuis!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2006 19:15

ja dat vindt ik eigenlijk beetje krom. Maar goed dat is mijn mening.

zo deed ik ook vakantiewerk in een verzorgingshuis en er was ook een vakantiekracht, dat meisje was 15 jaar en wist van geen toeters en bellen af. Op den duur bleek ze ook mensen te zalven, en dat ging helemaal verkeerd. Eigenlijk beetje dom van de organisatie dat ze zulke mensen aan nemen als vakantiekracht.

Terug naar “Archief”