Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
En dan kan de gemeente en iedereen die om hem heen staat alleen maar bidden om een teken van God, denk ik...dat hij dat duidelijk mag voelen/ervaren.
Moderator: Moderafo's
Ofwel... in sommige gevallen vallen onze leerstellingen weg dat God niet meer zo zou werken en krijgen dominees wel directe boodschappen van God door. Ik geloof niet dat het de wil van God is dat het gros van de GG's geen dominee hebben.Dippie schreef:Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
En dan kan de gemeente en iedereen die om hem heen staat alleen maar bidden om een teken van God, denk ik...dat hij dat duidelijk mag voelen/ervaren.
Raido schreef:Ofwel... in sommige gevallen vallen onze leerstellingen weg dat God niet meer zo zou werken en krijgen dominees wel directe boodschappen van God door. Ik geloof niet dat het de wil van God is dat het gros van de GG's geen dominee hebben.Dippie schreef:Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
De mens komt er ook bij kijken, dominees hebben niet voor niets hun verstand. Als een dominee niet zo sterk staat is het niet slim om een gemeente van 2000 mensen onder zijn hoede te nemen.
De dominee-in-spé weet vast wel wat hij doet door te kiezen voor de gemeente van Veenendaal. mijn oom was blij in ieder gevalEn toch gebeurd het! Verklaar dat dan eens? Wat denk je van deze dominee? Veenendaal is geen kleine gemeente.
Uhm... als een dominee ook maar iets moest doen met zielen, zal het dodenrijk stampvol zijn en de hemel leeg.Kweet niet hoeveel leden/doopleden er daar zitten, maar al die zielen worden wel aan hem overgelaten.
Ik ontken niet dat het de wil van God isAls dit de wil van God is, zal Hij hem daarbij ook bijstaan. Maar natuurlijk blijft gebed nodig.
Dippie schreef:Raido schreef:Ofwel... in sommige gevallen vallen onze leerstellingen weg dat God niet meer zo zou werken en krijgen dominees wel directe boodschappen van God door. Ik geloof niet dat het de wil van God is dat het gros van de GG's geen dominee hebben.Dippie schreef:Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
De mens komt er ook bij kijken, dominees hebben niet voor niets hun verstand. Als een dominee niet zo sterk staat is het niet slim om een gemeente van 2000 mensen onder zijn hoede te nemen.
En toch gebeurd het! Verklaar dat dan eens? Wat denk je van deze dominee? Veenendaal is geen kleine gemeente. Kweet niet hoeveel leden/doopleden er daar zitten, maar al die zielen worden wel aan hem overgelaten. Als dit de wil van God is, zal Hij hem daarbij ook bijstaan. Maar natuurlijk blijft gebed nodig.
L'être extraterrestre schreef:Dippie schreef:Raido schreef:Ofwel... in sommige gevallen vallen onze leerstellingen weg dat God niet meer zo zou werken en krijgen dominees wel directe boodschappen van God door. Ik geloof niet dat het de wil van God is dat het gros van de GG's geen dominee hebben.Dippie schreef:Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
En toch gebeurd het! Verklaar dat dan eens? Wat denk je van deze dominee? Veenendaal is geen kleine gemeente. Kweet niet hoeveel leden/doopleden er daar zitten, maar al die zielen worden wel aan hem overgelaten. Als dit de wil van God is, zal Hij hem daarbij ook bijstaan. Maar natuurlijk blijft gebed nodig.
Al die zielen wordne aan hem overgelaten? En die 10 ouderlingen dan? Ik ken een gemeente van 2600 leden, het enige wat die dominee doet is ziekenbezoek, begrafenissen en trouwdiensteninhetzwart.
Maar, natuurlijk word er gebeden. Maar waarom leid God nooit dominees naar de hele kleine gemeenten?
Dippie schreef:L'être extraterrestre schreef:Dippie schreef:Raido schreef:Ofwel... in sommige gevallen vallen onze leerstellingen weg dat God niet meer zo zou werken en krijgen dominees wel directe boodschappen van God door. Ik geloof niet dat het de wil van God is dat het gros van de GG's geen dominee hebben.Dippie schreef:Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
Al die zielen wordne aan hem overgelaten? En die 10 ouderlingen dan? Ik ken een gemeente van 2600 leden, het enige wat die dominee doet is ziekenbezoek, begrafenissen en trouwdiensteninhetzwart.
Maar, natuurlijk word er gebeden. Maar waarom leid God nooit dominees naar de hele kleine gemeenten?
Onze gemeente is niet groot. Ongeveer 600 leden. Maar wij zijn wel gezegend met een dominee. Dus dat doet Hij wel!
Zoww, pluim.LeChat schreef:Die kunnen geen dominee onderhouden... soms beroepen ze dan wel in combinatie met een andere kleine gemeente trouwens.
En er zijn wel kleine gemeenten die regelmatig een eigen predikant hebben, binnen de GG bijv Oudemirdum, die hebben zo'n 200 leden en zijn momenteel wel vacant, maar hebben al verschillende dominees gehad.
Dippie schreef:L'être extraterrestre schreef:Ik kerk daar niet, het kan ook zijn dat ik me vergist heb en dat ik de OGG bedoelde, sorryDippie schreef:De GG in Alphen heeft volgens mij echt haast nooit een dominee. Altijd preeklezen. Maar hoe komt dat nu eigenlijk...
Hebben jullie thuis de Saambinder? Het kerkblad van de GG? Daar stond ongeveer 4 weken terug een brief in van een meisje, die die vraag voorlag aan dominee van Aalst dacht ik. De dominee is daarop ingegaan. Dus daar kan je misschien wat wijzer worden.![]()
Maar ik had het er zojuist over, er was een GG dominee afgestudeerd, en die had 22 (!) beroepen gekregen. Ienne minne mutte...
Inderdaad...dat klopt, maar hij heeft het beroep van Veenendaal aangenomen. En dit is zeker geen iene miene mutte werk zeg!!! Je weet beter hoop ik.....
Dippie schreef:Raido schreef:Ofwel... in sommige gevallen vallen onze leerstellingen weg dat God niet meer zo zou werken en krijgen dominees wel directe boodschappen van God door. Ik geloof niet dat het de wil van God is dat het gros van de GG's geen dominee hebben.Dippie schreef:Op basis van gebed idd. Uw wil geschiedde....en niet de wil van de dominee.
L'être extraterrestre schreef:Dippie schreef:L'être extraterrestre schreef: Maar waarom leid God nooit dominees naar de hele kleine gemeenten?
Onze gemeente is niet groot. Ongeveer 600 leden. Maar wij zijn wel gezegend met een dominee. Dus dat doet Hij wel!
Niet groot?![]()
Ik heb het over KLEINE gemeenten. 50 á 100 leden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten