Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 30 jan 2015 10:01

Ja school melk bestaat nog steeds hier,
Aangezien ze hier thuis eten vind ik het voor de ochtendpauze echt onzin,
Mocht er een continurooster komen ga ik er wel naar kijken maar ja.... ik vind het best kostbaar

Ik kreeg als kind altijd gewoon een beker melk mee....lijkt me nu vies maar kan me niet herinneren dat ik dat toen vies vond...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 30 jan 2015 11:20

Schoolmelk zou ik denk niet zo snel geven. V is best een goede drinker, maar alleen de bekende dingen voor haar. Melk drinkt ze wel erg goed, maar ik denk gewoon niet dat ze zo'n pakje op school op gaat drinken. Ze drinkt hier thuis overigens maar 1 soort aanmaaklimonade; de multifruit van Raak :) Iets anders hoeft ze gewoon niet. En verder melk en af en toe eens yoki.
Ze is ook geen goede fruiteter, dus fruit meegeven naar school zou ik denk niet zo snel doen, dat eet ze dan smiddags gewoon lekker als ze uit school komt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2015 14:18

Bij ons moeten ze een aantal dagen vericht fruit. Koek oid mee is retour in de tas en een appel uit de keukeN. Volkoren eten mag ook.. dus besvhuit oid maar wel met hartig beleg. Geen zoet.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 30 jan 2015 14:43

@ schoolmelk
Dat is hier jammer genoeg afgeschaft voor de lunch. H en C waren nog de enige. Nu ind pakjes melk, maar de houdbare melk smaakt beter dan vroeger, heb ze er nog niet over gehoord.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 30 jan 2015 17:49

paprikameisje2 schreef:Bij ons moeten ze een aantal dagen vericht fruit. Koek oid mee is retour in de tas en een appel uit de keukeN. Volkoren eten mag ook.. dus besvhuit oid maar wel met hartig beleg. Geen zoet.


Dat beleid hebben ze bij ons dus gelukkig niet, dus we zijn in principe vrij om mee te geven wat we willen, dat vind ik dus wel erg fijn.
Afbeelding

Pluk01

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Pluk01 » 30 jan 2015 20:02

Hier gaat voor de kleine pauze fruit mee, eigenlijk elke dag. Heel soms, als we samen cakejes oid hebben gebakken, krijgt hij dat mee. Voor de grote pauze altijd brood met beleg, maar wil er wel meer mee gaan variëren, gewoon omdat ik dat belangrijk vind. Qua drinken meestal waterige aanmaaklimonade of water, heel soms een pakje appelsap. Waarom ben je blij dat dat bij jullie niet is Dippie? Ik ben er juist heel blij mee, bij ons is het beleid ook fruit en brood, geen snoep of koek, liefst ook met trakteren. Mijn ervaring is dat als de ouders zelf mogen bepalen, dat er kinderen zijn die een compleet zakje chips of een puntzakje snoep meekrijgen voor de morgenpauze. Qua traktaties verbaas ik me soms ook over de inhoud, en dat is dan in de kleutergroep :roll: . Ik vind het belangrijk dat mijn kind ook vanuit school mee krijgt wat gezond eten is. Misschien komt het ook wel doordat wij thuis zo puur mogelijk eten, suiker- en e-nummervrij (zoveel mogelijk) en zo min mogelijk bewerkt. Gelukkig is L.evi ook niet zo'n snoeper, hij pakt net zo lief een stuk fruit of snackgroente. En ik leg hem ook uit waarom wij zo eten en wat de gevolgen (kunnen) zijn van het eten van snoep etc. Hij snapt dat heel goed en doet er ook niet moeilijk over. Natuurlijk ga ik hem niet verbieden om bij anderen snoep etc. te eten, zeker niet als hij ergens gaat spelen. Maar thuis, op school en op de bso gaan we voor zo gezond mogelijk. En ik vind het juist heel goed dat een school dat ik voorstaat en uitdraagt. Al zijn er hier op school ook notoire weigeraars van het beleid hoor, ouders die express wat anders meegeven en op elke ouderavond hun ongenoegen uiten over het voedselbeleid. School gaat met deze mensen in gesprek, maar gelukkig wordt het beleid er niet door gewijzigd.

Beetje lang verhaal geworden :wink: . Verder gaat het hier goed, L.evi is gelukkig weer gekalmeerd en zichzelf na de verhuizing/verbouwing etc. Vond het best een pittige periode, had niet verwacht dat hij er zo erg op zou reageren. Nu wel weer even omschakelen omdat papa voor 2,5 week naar de andere kant van de wereld is, maar gelukkig pikt hij het goed op.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 30 jan 2015 20:37

Acire schreef:
Het is aan jou wat je je dochter meegeeft, maar weet je dat in fruitmelk (van campina iig) 4 suikerklontjes per glas zitten?


Dippie schreef: Dat maakt het juist lekker toch? ;)

Je zegt t met een knipoog, maar zo gaan veel mensen ongemerkt wel met eten om. Yoghurt zonder suiker is niet lekker, groente zonder zout is niet lekker enz. Eigenlijk slaat dat toch nergens op? Waarom niet gewoon de pure smaken proeven en leren waarderen?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2015 21:55

Net als ontbijtkoek, zo gezond is dat niet. Wordt hier vaak gegeven als 'gezonde traktatie' bij de psz, maar zit bomvol suiker.
Zelfgemaakt valt hij nog erg in de smaak hier, maar die moet wel binnen 24 uur op, anders vind ik hem snel uitdrogen.

Vind wel dat kids snel 'verwend' zijn en gewend aan suiker en zoet. Wel eens jammer dat ik de eerste paar jaren van de oudste 2 mij hier nog niet zo in verdiept had. Zou nu een hoop gezeur schelen, merk dat de derde veel beter dingen eet en drinkt.

Die beker, Evelien, is een goede tip! En qua prijs valt het nog mee, tupperware bekers zijn misschien nog wel duurder...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 31 jan 2015 08:45

paprikameisje2 schreef:Bij ons moeten ze een aantal dagen vericht fruit. Koek oid mee is retour in de tas en een appel uit de keukeN. Volkoren eten mag ook.. dus besvhuit oid maar wel met hartig beleg. Geen zoet.

Hier ook en dat zijn 2 verschillende scholen, oudste zit op een andere school. Elke dag verplicht fruit mee, chocomel mag bij deze school weer wel, was bij de vorige verboden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2015 09:00

lammetje schreef:Net als ontbijtkoek, zo gezond is dat niet. Wordt hier vaak gegeven als 'gezonde traktatie' bij de psz, maar zit bomvol suiker.
Zelfgemaakt valt hij nog erg in de smaak hier, maar die moet wel binnen 24 uur op, anders vind ik hem snel uitdrogen.

Vind wel dat kids snel 'verwend' zijn en gewend aan suiker en zoet. Wel eens jammer dat ik de eerste paar jaren van de oudste 2 mij hier nog niet zo in verdiept had. Zou nu een hoop gezeur schelen, merk dat de derde veel beter dingen eet en drinkt.

Die beker, Evelien, is een goede tip! En qua prijs valt het nog mee, tupperware bekers zijn misschien nog wel duurder...


Als ik ontbijtkoek maak dan vries ik een deel in (in plakjes).

Ja he, maar je hebt er verschillenden van. Ik ga denk ik voor onze zoon zo'n schoolbeker aanschaffen (of een andere dop).

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 31 jan 2015 15:52

Mijn zoontje moet met een bus naar speciaal onderwijs. Mag pas 5over half 9 het gebouw in, dus ik kan m daar niet om kwart over 8 afzetten. Die kinderen in de bus zijn zo aso, ik zal maar niet posten wat voor taal eruit komt en dat arme kind zit er maar tussen en pa interesseert t niet, de buschauffeur schelden ze ook gewoon tegen. Ik ga maar een mp3 speler voor m kopen, kan ie z'n muziek erop zetten en gewoon die oortelefoons indoen. Gelukkig zijn de kinderen uit zijn klas wel normaal.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 31 jan 2015 19:02

Pluk01, ik ben er blij mee omdat wij totaal anders met eten omgaan. Natuurlijk let ik erop wat V voor snoep krijgt en krijgt ze niet teveel, maar wij eten gewoon uit pakjes, zakjes, enz... Eten zout over de groenten en aardappels, en ga zo maar door. Wij zijn beide zo ook gewoon opgevoed en zou werkelijk niet weten waarom ik dat aan zou moeten passen. Zoals ik al zei; ze zal dan gewoon iets van liga mee krijgen naar school, maar eens in de zoveeltijd een zakje chips vind ik echt niet raar. Ze eet hier thuis ook weleens chips, waarom dan niet op school. Elke ouder is verantwoordelijk voor zn eigen kind.

Acire, wij letten daar dus zelf ook niet op. Ik zou niet weten wat er voor voedingstoffen in eten zitten, ik heb er ook geen interesse voor.

Komt misschien een beetje raar over nu, maar ik vind het tegenwoordig ook wel een hype om te letten op e-nummers, enz... Vroeger hoorde je dat werkelijk nooit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 31 jan 2015 19:42

Het valt mij ook wel op dat de meeste RW-kids 'extra' gezond eten, dus zonder extra suiker etc., ik was aan het terugzoeken, maar kan niet meer vinden wie dat zei. Dat hoeft natuurlijk niet per se een juist beeld te zijn, het kan ook zijn dat moeders die het anders doen niet reageren.

Ik vind het ook best lastig om een compleet gezond menu voor te schotelen. Verse groenten zijn hier niet altijd te krijgen en zeker in de winter erg duur, net als fruit. En natuurlijk weet ik dat het gezond is, maar het is wel een aanslag op m'n budget. Ik ben dus blij dat ik R vitaminepillen erbij kan geven. Ik kan me voorstellen dat dat ook voor mensen in NL het geval kan zijn.

R is ook een vreselijk slechte drinker, ik ben blij als ik aan 300 ml per dag kom. Om dat te compenseren gaat er echt wel eens een beker of pakje sap naar binnen. Dan heb ik liever extra suikers, niet ideaal, maar wat moet je anders? Thee met honing blieft ge ook niet. Als ze koorts heeft, en dat gebeurt regelmatig, dan laat ik ze zelfs nog uit een fles drinken, dan komt er wel meer binnen.

Maar goed, de waterpokken zijn inmiddels korstjes, dus dat is ook weer achter de rug. Bijkomend voordeel is dat ze geen luier kon verdragen, dus dat ik ze zonder luier in bed legde en ze 's nachts een of twee keer liet plassen. Inmiddels roept ze al een paar nachten zelf dat ze moet plassen, dus het lijkt erop dat ze ineens ook 's nachts zindelijk is. En daar had ik me nou van te voren zoveel zorgen om gemaakt, hoe ik dat aan moest pakken... :-)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jan 2015 21:23

dippie: ik reageer altijd heel pirmailr.. bedoel ik niet zo hoor!

maar zet jij thuis je oudste om tien uur aan een zakje chips? Zelfs op verjaardagen komt er hier op de morgen geen chips op tafel... Dus raar toc als je dat wel doet op school...

Saskia: ik noem et niet overdreven gezond, het is een soort opvoeding. Vroeger aten we thuis ook zoutloos.. ivm hoge bloeddruk in de familie... (ondanks de berichten dat et niet uit maakt voor de bloeddruk blijven we het toch doen! ) zout zit al voldoende in alle producten. Verder zet ik gewoon de llijn van mijn eigen opvoeding door.
Stuitersnoep hebben we nu niet maar had ik vroeger wel.... maar staan nu genoeg andere dingen tegenover.

Hier twee slechte drinkers, of dat 300 ml is geen idee.. maar er staat genoeg fruit tegenover.. dus het zal wel goed zijn. nu zijn de mijne wel een stukje ouder.

ik ga lekker verder aan mn suikerpinda;s haha!!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 31 jan 2015 22:45

Ppm, ze eet sowieso bijna geen chips, maar voor een keertje zou ik dat niet erg vinden nee. Ze zijn dan vanaf 7uur ong al wakker, en ja, hier worden op verjaardagen smorgens ook gerust een bakje met chips of nootjes neergezet. Minder dan savonds, maar wel iets.

Zoals je zegt; het komt waarschijnlijk ook door welke opvoeding je zelf hebt gehad. Wij hebben bv nooit zoutloos gegeten, dus nu doen we dat ook niet.
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten