Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2013 11:26

S. had ook last van eczeem nu hij rauwe geitenmelk krijgt is het helemaal verdwenen. Niks geen zalfjes en ander medicijnen nodig om het weg te halen.
Verder gaat hij elke avond gewoon lekker onder de douche, en toch blijft zijn eczeem weg.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2013 12:43

Ach, sneu dat eczeem he :( Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, tenminste, niet erg. Ik vermoed dat Frederiek het in haar gezicht heeft, maar ik doe er verder niks mee. Kan ook gewoon droog zijn, dus ik zou haar gezichtje eigenlijk elke dag in moeten smeren, maar dat vergeet ik dan steeds weer :oops:
Wel heerlijk dat hij zo vrolijk is! Dat is echt genieten he :D

met de mijne gaat het prima. Ze worden zo groot, het verbaasd me soms echt :shock:

Wat een heerlijk buitenspeelweer trouwens he :D Hier spelen ze helemaal niet zo snel buiten, maar Frederiek wilde net niet eens haar brood op eten want ze moest 'naa buite, pele' :) En daar scharrelt ze nu heerlijk rond met grint en schepjes
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 04 mar 2013 14:18

Evelien, vanaf hoeveel maanden ben je dat gaan gebruiken? En hoe kwam je er zo bij?
En wat heeft dat (of juist niet) wat andere melk niet heeft?

Dat geloof ik direct, MissF.. ze worden inderdaad snel groot!
Je kleine meid babbelt dus ook al? Gezellig! :-D
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2013 15:27

LeChat schreef:Ik heb tijdens mijn studie o.a. aan de hand van 'Kindertaalverwerving - Een handboek voor het Nederlands' (S. Gillis en A. Schaerlaekens, interessant boek!) geleerd over taallerende kinderen en daarbij kwam o.a. naar voren dat als je van 2 talen een goed taalaanbod krijgt, je ze als jong kind veel makkelijker leert dan op latere leeftijd. Maar de kwaliteit van het aanbod is dus wel belangrijk...

Ik ben het daar echt mee eens, wij voeden (nou ja, ik, want manlief spreekt weinig NL....toch te laat begonnen ;)?) tweetalig op en hij heft het zo snel opgepakt! Het schijnt ook dat als je eenmaal 2 talen 'onder de riem' hebt, je een volgende taal ook weer sneller leert.
Over voorlichting, toevallig vroeg M gisteren wat er precies in zijn balletjes zit, of het misschien eitjes zijn, want ze voelen als eitjes. Dus ik zei dat het een huisje was voor 'zaadjes'. Daar was hij enorm tevreden mee en verder vroeg hij niets. Dus daarbij gelaten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mar 2013 15:33

Als ze meer willen weten vragen ze het wel. Toen zoonlief 2 was vroeg hij of wij die zaadjes ook in de tuin deden :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2013 15:38

ajl schreef:Als ze meer willen weten vragen ze het wel. Toen zoonlief 2 was vroeg hij of wij die zaadjes ook in de tuin deden :lol:

Hahaha, ja, hij vroeg of hij daar groter van groeide. Ik heb toen gezegd van niet, dat ze voor later zijn, als hij een grote man is ;-)
Vanmiddag 10 minuten gesprek. Aan de ene kant jammer dat ik iedere week op school help en zodoende veel contact heb met de juf want veel nieuws zal ik niet horen, maar aan de andere kant zijn er toch wel wat dingen die ik wil bespreken. Zijn jullie schoolgaande kinderen ook aggressiever geworden? Ik herken soms mijn zachtaardige ventje niet meer terug :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2013 15:54

Maneah schreef:Evelien, vanaf hoeveel maanden ben je dat gaan gebruiken? En hoe kwam je er zo bij?
En wat heeft dat (of juist niet) wat andere melk niet heeft?

Vanaf 6/7 maanden kreeg S. dit te drinken. Omdat geitenmelk gezonder is dan koeienmelk, opgezocht. Omdat ik van bv naar babyvoeding over ging kwamen we op uit op geitenmelk (eerst de babyvoeding en later rauwe melk).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mar 2013 16:00

LauraC schreef:Zijn jullie schoolgaande kinderen ook aggressiever geworden? Ik herken soms mijn zachtaardige ventje niet meer terug :?

Nee dat niet, maar ik denk dat dat al door het kdv kom. Daar moeten ze op jonge leeftijd al meer van zich af bijten om zich staande te houden in de groep. En het zijn jongens, die ravotten, sjorren, duwen altijd met elkaar. Ik zie het nu al bij onze jongste; het ravotgehalte is hoog bij hem

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 mar 2013 16:09

LauraC schreef: Zijn jullie schoolgaande kinderen ook aggressiever geworden? Ik herken soms mijn zachtaardige ventje niet meer terug :?

Heel herkenbaar! Vaak niet direct agressiever hier, maar wel veel drukker, baldadiger en ruiger. Al z'n auto's sneuvelen omdat ze moeten stunten enzo. Gelukkig heeft ie nu z'n lego ontdekt, dus daar is hij heel druk mee (hele coole stuntauto's bouwen ;))

Over voorlichting: ik ben juist blij met de vragen die ze uit zichzelf stellen, ik zou het geloof ik veel moeilijker vinden als ik al die dingen op een gegeven moment zelf aan zou moeten snijden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2013 19:39

Daarstraks 10 minuten gesprek gehad en de juf vindt hem niet aggressief in de klas :? Dus het is echt alleen iets wat hij thuis doet :-k Misschien dat het ook wel komt omdat hij nu door het weer/seizoen wat meer binnen heeft moeten zitten met zn zusjes en dat daar frustratie van kwam? Hopelijk wordt het straks als hij weer een 'vrij uitloopkind' is wat minder. De juf vindt 'm 'adorable' maar ze moeten wel werken aan het puntje: je aan regels houden. Moeilijk want als je bv zegt dat er geen kinderen in de klas mogen als er geen juffen zijn, en de juffen zitten in de klas ernaast en het verdeelscherm is open...mag je dan wel of niet naar binnen :lol: ? Michael denkt iig van wel. En, als je uit de goedheid van je hart de lunch van de juf wil pakken maar ze heeft het nog helemaal niet nodig...mag dat of niet ;)?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 04 mar 2013 20:08

@PPM; het lijkt mij heel vervelend als je 10jaar bent en je krijgt ineens een gesprek over 'allerlei meisjesdingen'?! Zo beladen! Waarom?

Ik vind dat een kind op elke vraag een eerlijk antwoord verdiend. Wel op niveau van het kind! Maar als een kind iets serieus vraagt is het ook aan een antwoord toe. Ik vind het sowieso funest als je over zulke onderwerpen niet gewoon praat maar er om heen gaat draaien. Nogmaals; waarom?

Als je eerlijk vragen beantwoord krijgt je kind stukje bij beetje krijgt je kind dan een eerlijke, christelijke , open opvoeding over liefde en seksualiteit. Wel in teerheid natuurlijk. Dan hoeft niet alles in één keer en hoeven ze dingen ook niet van de straat te horen. En ze zijn juist als ze jong zijn met antwoorden zo tevreden.

Toen mijn kind van 4,5 jaar vroeg hoe een babytje in de buik komt zei ik: 'als een papa en een mama elkaar héél lief vinden kan de Heere God een baby'tje in de buik laten groeien'. Toen die vroeg naar het bloed in de onderbroek (maandverband) zei ik 'mama heeft een kamertje in de buik waar baby'tje kunnen groeien en dat kamertje word af en toe schoongemaakt'. Hij vind alle antwoorden prima. Soms vraagt hij iets door en dan geef ik ook eerlijke antwoorden op zijn niveau.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 04 mar 2013 20:16

ajl schreef:@ missf Dan is het boek van Sarina Brons- van der Wekken 'Blozen mag' ook een tip. Dat boek gaat in op de seksuele ontwikkeling van een kind vanaf baby tot adolescent ( met een chr visie). Ik heb het boek aangeschaft toen ik zwanger was van de jongste en de oudste zoveel vragen had. Er staan hele grappige voorbeelden in hoe je kan uitleggen wat menstruatie is en/of de voortplanting gaat.

Klopt, dit boek is echt een aanrader!
Eveneens haar boek 'ruimte door regels'. Zou eigenlijk elke opvoeder moeten hebben.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 05 mar 2013 10:38

een geweldig boek vind ik het. zo herkenbaar en zo open en eerlijk. en inderdaad beter op jonge leeftijd dingen uitlegggen ipv als ze ouder zijn en ze er niet zo open meer over willen praten.
ik heb liever dat ze het van ons horen dan dat ze het van 'overlevering' moeten horen.
laatst was ik met de jongens de lichaamsdelen aan het benoemen, dus ook de geslachtsdelen.
zegt de middelste opeens over zijn zusje: haar piemeltje is kapot :lol: :lol:
geweldig toch zo'n uitspraak. kheb maar uitgelegd dat het bij een meisje anders is! :wink:

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 05 mar 2013 14:31

Hier ook het boek gelezen van Sarina Brons. L.evi stelt er ook best veel vragen over af en toe en dat boek heeft me inderdaad ook geholpen om het op een kinderlijke manier uit te leggen. Wij zijn er ook heel open en eerlijk over, weet van mezelf dat ik het gesprek op 10-11jarige leeftijd erg vervelend vond, voelde me behoorlijk opgelaten... Dan toch liever zo normaal mogelijk erover praten. Het hoort toch bij het dagelijks leven, waarom zou je vragen daarover niet beantwoorden?!

L.evi is gisteren voor het eerst naar school geweest. Hij vond het erg leuk en wilde vandaag graag weer. Vannacht was het echter een groot drama, hij werd om de haverklap wakker en wilde bij ons liggen en knuffelen etc. Vond het wel zielig... Vandaag is een lange dag voor hem van 8.45-15.15u met overeten erbij. Dus ben benieuwd hoe hij het ervaren heeft! Zaterdag vieren we zijn 4e verjaardag, dus het is/wordt een drukke week voor hem. Moet zeggen dat ik er toch wat meer moeite mee heb als ik van tevoren dacht :oops: . Toch wel stil in huis op de momenten dat ik niet hoef te werken. En het idee dat hij daar de hele dag is en ik niet weet hoe het met hem gaat... Moet nog een beetje meer vertrouwen krijgen en het loslaten denk ik :lol: . Komt vast goed!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 mar 2013 14:14

Waar zou je nu een soldatenpak maat 116 kunnen kopen?

Terug naar “Archief”