Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor liefie » 14 dec 2011 11:18

@Martha Ik had altijd een regelmatig cyclus dat zegt echt niks. De meeste mensen zijn wel binnen een jaar zwanger maar ook heel veel mensen niet.
Hopelijk is het niet nodig dat je nog eens naar de HA moet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 dec 2011 11:21

Wat rot Martha, en al is het nog niet eens zo lang dat jullie bezig zijn, elke maand is er 1 teveel als je het heel graag wilt.
Een onregelmatige cyclus maakt denk ik wel uit, omdat je dan misschien minder vaak een eisprong hebt, en waar een ander dus 12 keer in het jaar 'kans' heeft, heb je dat dan minder, waardoor zwanger worden ook minder vaak mogelijk is zeg maar (beetje krom geschreven).
Maar idd worden er toch heel wat mensen toch zwanger na een jaar proberen, maar het lijkt me enorm zwaar om het zo graag te willen en het dan niet snel lukt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 14 dec 2011 14:36

Wat een zorgen/moeilijkheden, sterkte allemaal!

Lidia: ik herken wel wat jij bedoel, wij hebben er ook "maar"1, terwijl je gevoel heel anders is/zegt
Fijn dat de dominee ook daar voor bad!

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 14 dec 2011 15:14

Ik zou zeggen, gewoon nog een half jaartje afwachten en dan nog eens naar de huisarts gaan. En je hebt gewoon recht op verdere hulp hoor, daar moet je assertief in zijn is mijn ervaring. Ze kunnen je zo doorverwijzen naar de gynaecoloog en die gaat je cyclus bekijken, goed dat je het al bijhoudt hoe je cyclus verloopt.

Bij mij zijn ze destijds meteen actief aan de slag gegaan met allerlei onderzoeken.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 15 dec 2011 19:14

sterkte meiden!!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 dec 2011 21:41

LauraC schreef:Sterkte Martha89. Ons verhaal is erg anders maar toch weet ik hoe je je voel. Hoop dat je niet eens naar de huisarts hoeft over een paar maanden....
Psalm 25:2 (ber.)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 dec 2011 11:09

Sterkte en ik hoop dat jullie toch niet te lang hoeven te wachten op een kindje...
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 dec 2011 22:31

@ martha, ik vind het al goed van je dat je er al mee naar de dokter geweest ben (vervelend dat hij je niet door wil sturen)
Ik vond dat een heel hoge drempel en durfde niet, het heeft dan ook meer als een jaar geduurd eer wij zwanger waren. helaas werd dat een miskraam, en toen heeft het nog meer als een jaar geduurd voor het weer zo mocht zijn. Dat is goed gedaan.
En het gekke is toen waren we er wel veel mee bezig, we wilden het heel graag, en nu bij de 2e hadden we het er een klein beetje over gehad dat het toch wel leuk zou zijn als er een 2e zou komen. En dat was binnen 2 of 3 maanden (geloof ik ) raak.

Zo zie je maar, je kan er geen peil op trekken. het duurt nu eenmaal de ene keer langer als de andere keer. maar als je er onzeker over voelt, gewoon altijd bellen voor een verwijzing!
Afbeelding

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 20 dec 2011 10:15

Martha, begrijpelijk dat je er erg mee bezig bent als je graag zwanger wilt worden. Wat ik in mijn omgeving heb gezien, meerdere keren, is dat iemand overgewicht had en na drastisch afvallen zwanger raakte. De eerste kinderen kreeg ze door hormoonbehandelingen, de laatste onverwacht nadat ze was afgevallen. Ik suggereer uiteraard niet dat je overgewicht hebt, want ik ken je helemaal niet, maar het is maar even een tip.

Ook zie je vaak dat wanneer mensen er heel erg mee bezig zijn, dat het dan niet lukt, maar zodra ze er laconieker over worden of zelfs gaan denken dat het helemaal niet zal lukken en het dus loslaten, dat er dàn ineens een zwangerschap op volgt. Blijkbaar kun je het ook tegenhouden met je psyche.

Ik wens je toe dat je snel uit de spanningen bent!
(Wij hadden onze eerste binnen het jaar, maar achteraf ben ik wel eens jaloers op mensen die eerst een paar jaar samen waren... probeer daar asjeblieft ook van te genieten!)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 20 dec 2011 10:24

(Wij hadden onze eerste binnen het jaar, maar achteraf ben ik wel eens jaloers op mensen die eerst een paar jaar samen waren... probeer daar asjeblieft ook van te genieten!)[/quote]

Ik denk dat mensen daar verschillend over denken. Er zijn er vast veel die liever eerst een paar jaar samen zijn maar er zijn er ook die dat niet zo ervaren

Martha89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Martha89 » 20 dec 2011 10:33

MissF schreef:Wat rot Martha, en al is het nog niet eens zo lang dat jullie bezig zijn, elke maand is er 1 teveel als je het heel graag wilt.
Een onregelmatige cyclus maakt denk ik wel uit, omdat je dan misschien minder vaak een eisprong hebt, en waar een ander dus 12 keer in het jaar 'kans' heeft, heb je dat dan minder, waardoor zwanger worden ook minder vaak mogelijk is zeg maar (beetje krom geschreven).
Maar idd worden er toch heel wat mensen toch zwanger na een jaar proberen, maar het lijkt me enorm zwaar om het zo graag te willen en het dan niet snel lukt.

Tot die conclusie was ik ook al gekomen, heb me via internet en literatuur al 'ingelezen', je wilt toch graag wat voorbereid zijn als het toch zover moet komen om naar de gyn te gaan..
En ik denk wel eens, wij zijn nog geen jaar bezig, dus ik heb de moed en de hoop zeker niet laten zakken, dus wie weet!

jeepeecee schreef:@ martha, ik vind het al goed van je dat je er al mee naar de dokter geweest ben (vervelend dat hij je niet door wil sturen)
Ik vond dat een heel hoge drempel en durfde niet, het heeft dan ook meer als een jaar geduurd eer wij zwanger waren. helaas werd dat een miskraam, en toen heeft het nog meer als een jaar geduurd voor het weer zo mocht zijn. Dat is goed gedaan.
En het gekke is toen waren we er wel veel mee bezig, we wilden het heel graag, en nu bij de 2e hadden we het er een klein beetje over gehad dat het toch wel leuk zou zijn als er een 2e zou komen. En dat was binnen 2 of 3 maanden (geloof ik ) raak.

Zo zie je maar, je kan er geen peil op trekken. het duurt nu eenmaal de ene keer langer als de andere keer. maar als je er onzeker over voelt, gewoon altijd bellen voor een verwijzing!

Gelukkig ben ik vrij makkelijk en nuchter in dat soort dingen, ik moet zeggen dat ik er niet direct voor dat probleem was, maar meer voor het feit dat ik zo moe was, en dat hij vroeg, zou je niet zwanger kunnen zijn? Toen ben ik er maar gelijk op doorgegaan.. Ik dacht ik zit er nu toch :o

lia schreef:Martha, begrijpelijk dat je er erg mee bezig bent als je graag zwanger wilt worden. Wat ik in mijn omgeving heb gezien, meerdere keren, is dat iemand overgewicht had en na drastisch afvallen zwanger raakte. De eerste kinderen kreeg ze door hormoonbehandelingen, de laatste onverwacht nadat ze was afgevallen. Ik suggereer uiteraard niet dat je overgewicht hebt, want ik ken je helemaal niet, maar het is maar even een tip.

Ook zie je vaak dat wanneer mensen er heel erg mee bezig zijn, dat het dan niet lukt, maar zodra ze er laconieker over worden of zelfs gaan denken dat het helemaal niet zal lukken en het dus loslaten, dat er dàn ineens een zwangerschap op volgt. Blijkbaar kun je het ook tegenhouden met je psyche.

Ik wens je toe dat je snel uit de spanningen bent!
(Wij hadden onze eerste binnen het jaar, maar achteraf ben ik wel eens jaloers op mensen die eerst een paar jaar samen waren... probeer daar asjeblieft ook van te genieten!)

Ik heb geen overgewicht, dus daar kan het niet aan liggen, maar het is inderdaad zo (heb het in mijn omgeving meerdere keren gezien, dat na afvallen wel een zwangerschap volgde)
Tja en ermee bezig zijn, dat zijn we zeker.. Maar ik kan dat gevoel ook niet echt uitschakelen.. Als er mensen zijn met tips??
En ik geniet ook wel van het vrije leventje samen met mijn man, bij vrienden van ons is een kindje veel te vroeg geboren, en dan zit je zo in de zorgen, zo zie je maar.. Maar we zouden ons vrije leventje heel graag opgeven voor zo'n klein wurmpje ;-)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 dec 2011 11:03

Hoi Martha,
Wat moeilijk als je zo graag zwanger wilt worden en jullie wens nog niet in vervulling is gegaan.
Elke keer weer die teleurstelling en dan ook nog dat je zulke onregelmatige cyclussen hebt...kan me goed voorstellen dat het moeilijk is dit alles van je af te zetten.
Ik wens je van harte toe dat je snel zwanger mag worden! en ik wens je ook toe dat je de moed niet zult verliezen want tot nu toe kun je zwanger worden en misschien duurd het lang, maar misschien mogen jullie ook ooit een kindje krijgen.
Sterkte hoor!

Pft, even zeuren hoor....
We zijn net op de hoogte gebracht dat er weer een neefje/nichtje op komst is.
In dezelfde maand als ander schoonzusje, juli.
En nu vind ik mezelf zo stom, want ik ben er weer door uit het veld geslagen, dat wil niet meer, maar hoe kun je dat nu tegen gaan??
Ben wel echt blij voor hen, gun het ze echt, ons kindje had dan al een paar weekjes oud geweest.
Het blijft maar in rap temo door gaan bij de schoonfam, het kinderen krijgen, er zijn de laatste 5 jaar elk jaar gemiddeld 4 schoonzussen zwanger.

Martha89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Martha89 » 24 dec 2011 14:04

Tuinfluiter schreef:En nu vind ik mezelf zo stom, want ik ben er weer door uit het veld geslagen, dat wil niet meer, maar hoe kun je dat nu tegen gaan??

Ik denk dat je dat niet kunt tegengaan.. Je ziet toch iedere keer weer dat een ander wel krijgt wat jij ook graag wil en wat je niet hebt, dat blijft moeilijk denk ik, hoe goed je ook probeert om er niet ondersteboven van te zijn.. En ik heb zelf altijd dat ik dan denk, het lijkt wel of er steeds meer meiden in je omgeving zwanger worden, en het valt je ook steeds vaker op, maar dat komt vast omdat we er zelf ook zo mee bezig zijn..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 dec 2011 03:01

Tuinfluiter schreef:Hoi Martha,
Wat moeilijk als je zo graag zwanger wilt worden en jullie wens nog niet in vervulling is gegaan.
Elke keer weer die teleurstelling en dan ook nog dat je zulke onregelmatige cyclussen hebt...kan me goed voorstellen dat het moeilijk is dit alles van je af te zetten.
Ik wens je van harte toe dat je snel zwanger mag worden! en ik wens je ook toe dat je de moed niet zult verliezen want tot nu toe kun je zwanger worden en misschien duurd het lang, maar misschien mogen jullie ook ooit een kindje krijgen.
Sterkte hoor!

Pft, even zeuren hoor....
We zijn net op de hoogte gebracht dat er weer een neefje/nichtje op komst is.
In dezelfde maand als ander schoonzusje, juli.
En nu vind ik mezelf zo stom, want ik ben er weer door uit het veld geslagen, dat wil niet meer, maar hoe kun je dat nu tegen gaan??
Ben wel echt blij voor hen, gun het ze echt, ons kindje had dan al een paar weekjes oud geweest.
Het blijft maar in rap temo door gaan bij de schoonfam, het kinderen krijgen, er zijn de laatste 5 jaar elk jaar gemiddeld 4 schoonzussen zwanger.

Heel veel kracht en sterkte toegewenst, Tuinfluiter! Wat moet dit moeilijk voor jullie zijn! En als je uit het veld geslagen bent denk ik dat je dat niet tegen moet willen gaan maar juist over praten of andere manieren zoeken om jullie gemis opnieuw een plekje te geven en te verwerken.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 25 dec 2011 13:08

Tuinfluiter, dat is niet stom! Het is gewoon een heel menselijke reactie, die je naar mijn idee de ruimte moet geven. Het verdriet hierover kan toch niet zomaar helemaal weg zijn???

Sterkte meiden in het wachten, uitzien en soms accepteren van de onmogelijkheden.

Terug naar “Archief”