@Martha Ik had altijd een regelmatig cyclus dat zegt echt niks. De meeste mensen zijn wel binnen een jaar zwanger maar ook heel veel mensen niet.
Hopelijk is het niet nodig dat je nog eens naar de HA moet.
Moderator: Moderafo's
LauraC schreef:Sterkte Martha89. Ons verhaal is erg anders maar toch weet ik hoe je je voel. Hoop dat je niet eens naar de huisarts hoeft over een paar maanden....
MissF schreef:Wat rot Martha, en al is het nog niet eens zo lang dat jullie bezig zijn, elke maand is er 1 teveel als je het heel graag wilt.
Een onregelmatige cyclus maakt denk ik wel uit, omdat je dan misschien minder vaak een eisprong hebt, en waar een ander dus 12 keer in het jaar 'kans' heeft, heb je dat dan minder, waardoor zwanger worden ook minder vaak mogelijk is zeg maar (beetje krom geschreven).
Maar idd worden er toch heel wat mensen toch zwanger na een jaar proberen, maar het lijkt me enorm zwaar om het zo graag te willen en het dan niet snel lukt.
jeepeecee schreef:@ martha, ik vind het al goed van je dat je er al mee naar de dokter geweest ben (vervelend dat hij je niet door wil sturen)
Ik vond dat een heel hoge drempel en durfde niet, het heeft dan ook meer als een jaar geduurd eer wij zwanger waren. helaas werd dat een miskraam, en toen heeft het nog meer als een jaar geduurd voor het weer zo mocht zijn. Dat is goed gedaan.
En het gekke is toen waren we er wel veel mee bezig, we wilden het heel graag, en nu bij de 2e hadden we het er een klein beetje over gehad dat het toch wel leuk zou zijn als er een 2e zou komen. En dat was binnen 2 of 3 maanden (geloof ik ) raak.
Zo zie je maar, je kan er geen peil op trekken. het duurt nu eenmaal de ene keer langer als de andere keer. maar als je er onzeker over voelt, gewoon altijd bellen voor een verwijzing!
lia schreef:Martha, begrijpelijk dat je er erg mee bezig bent als je graag zwanger wilt worden. Wat ik in mijn omgeving heb gezien, meerdere keren, is dat iemand overgewicht had en na drastisch afvallen zwanger raakte. De eerste kinderen kreeg ze door hormoonbehandelingen, de laatste onverwacht nadat ze was afgevallen. Ik suggereer uiteraard niet dat je overgewicht hebt, want ik ken je helemaal niet, maar het is maar even een tip.
Ook zie je vaak dat wanneer mensen er heel erg mee bezig zijn, dat het dan niet lukt, maar zodra ze er laconieker over worden of zelfs gaan denken dat het helemaal niet zal lukken en het dus loslaten, dat er dàn ineens een zwangerschap op volgt. Blijkbaar kun je het ook tegenhouden met je psyche.
Ik wens je toe dat je snel uit de spanningen bent!
(Wij hadden onze eerste binnen het jaar, maar achteraf ben ik wel eens jaloers op mensen die eerst een paar jaar samen waren... probeer daar asjeblieft ook van te genieten!)
Tuinfluiter schreef:En nu vind ik mezelf zo stom, want ik ben er weer door uit het veld geslagen, dat wil niet meer, maar hoe kun je dat nu tegen gaan??
Tuinfluiter schreef:Hoi Martha,
Wat moeilijk als je zo graag zwanger wilt worden en jullie wens nog niet in vervulling is gegaan.
Elke keer weer die teleurstelling en dan ook nog dat je zulke onregelmatige cyclussen hebt...kan me goed voorstellen dat het moeilijk is dit alles van je af te zetten.
Ik wens je van harte toe dat je snel zwanger mag worden! en ik wens je ook toe dat je de moed niet zult verliezen want tot nu toe kun je zwanger worden en misschien duurd het lang, maar misschien mogen jullie ook ooit een kindje krijgen.
Sterkte hoor!
Pft, even zeuren hoor....
We zijn net op de hoogte gebracht dat er weer een neefje/nichtje op komst is.
In dezelfde maand als ander schoonzusje, juli.
En nu vind ik mezelf zo stom, want ik ben er weer door uit het veld geslagen, dat wil niet meer, maar hoe kun je dat nu tegen gaan??
Ben wel echt blij voor hen, gun het ze echt, ons kindje had dan al een paar weekjes oud geweest.
Het blijft maar in rap temo door gaan bij de schoonfam, het kinderen krijgen, er zijn de laatste 5 jaar elk jaar gemiddeld 4 schoonzussen zwanger.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten