Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2010 20:13

Doe dat maar eens Galateia, maar pas op je vingers :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2010 20:20

Nou, dat vindt hij wel goed, hoor. Waarschijnlijk vindt hij het machtig interessant. Ik ga morgen naar de tandarts, samen met mijn moeder en zoonlief. Ik ga het meteen aan de tandarts vragen. Misschien durft hij wel op de stoel en mag de tandarts kijken, maar als hij dat niet wil, dan niet.

We zien wel. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 apr 2010 20:22

Galateia je zoon is net zo oud bijna als onze Danique en daar is vorige week ook nog een kies doorgekomen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 apr 2010 20:32

lezen jullie met je kinderen uit de kinderbijbel? zo ja, vanaf hoe oud en uit welke?
ik zit te denken of ik de kijk en luisterbijbel zal halen.. lijkt me wel leuk, alhoewel ze er nu nog wat te klein voor is. iemand ervaring met deze?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2010 20:59

Wij lazen na het avondeten uit de kinderbijbel zodra Michael met ons mee-at, zo rond 7 maanden. Uit welke wij lezen, doet er voor jou weinig toe, want omdat mijn man leest, hebben we een Engelse ;)
Deze foto's heb ik vandaag gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 apr 2010 21:01

vpk schreef:lezen jullie met je kinderen uit de kinderbijbel? zo ja, vanaf hoe oud en uit welke?
ik zit te denken of ik de kijk en luisterbijbel zal halen.. lijkt me wel leuk, alhoewel ze er nu nog wat te klein voor is. iemand ervaring met deze?

vpk: ik lees nu kinderboekjes over de schepping/noach/daniel e.d. voor, met uitneembare stukken waar nog iets achter verstopt zit. Ze komt bijna d'r stoel uit van plezier! De kijk en luisterbijbel vraag ik voor haar verjaardag, ik ken de inhoud en het zijn erg goede en Bijbelgetrouwe boeken.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 apr 2010 21:06

Lenthe is trouwens ziek :? Zo zielig, ik haalde haar vanmorgen uit bed en ze voelde zo warm, had ze 39.1 graden! Vanmiddag 39.9! Na een paracetamolzetpil (wat een wondermiddel zeg) zakte het wat. Zo zielig, maar stiekum ook wel lekker, zo'n lief, warm, ziek, slaperig kindje tegen je aan 8) Vannacht ga ik de wacht in, dus ze is bij m'n moeder, maar ik zorg eigenlijk liever zelf voor d'r als ze zo ziekjes is....
Ik sta regelmatig versteld HOEVEEL ik van haar houd! Ongelofelijk... zo veel! :D

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 apr 2010 21:39

@ Laura: leuke foto van Michael!

@ schipje: Dat zal vast niet zo'n fijne dienst worden en je zal vast veel aan dr denken. Hopelijk is ze weer snel beter. Beterschap!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 26 apr 2010 21:40

Wat een lieve foto's zijn er weer geplaatst! =D>
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 apr 2010 21:49

TJ en Laura: leuke foto's!

@vpk: Wij zijn ook al voor Timons eerste verjaardag begonnen met uit de kinderbijbel lezen. We hebben alle drie de delen van kijk en luister, ik vind ze erg fijn en Timon vindt het ook altijd helemaal leuk als ik de bijbel pak.

@Schipje: beterschap voor Lenthe!

Hoeveel kiezen er bij Timon door zijn weet ik eigenlijk niet. Vorige week is hij voor het eerst meegeweest naar de tandarts, en hij deed welgeteld 3 sec. zijn mond open, toen vond ie dat de tandarts het maar gezien moest hebben :mrgreen: De assistente was trouwens een pelikaan, volgens Timon 8-[

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 apr 2010 22:12

Hier nog ff paar kleine fotootjes van mn neefje. Hij had net nieuwe jas en schoenen dus ff paar foto's gemaakt

Afbeelding
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 apr 2010 22:36

Leuk, Mirjan!

@vpk: Op mijn werk gebruiken we ook de drie delen van de kijk- en luisterbijbel. Ik vind ze wel goed, ook de illustraties zijn duidelijk, maar de verhalen zijn wel flink 'gefilterd'. Er missen soms best essentiële gedeeltes van een verhaal en dat is jammer. Die vertel ik er dan zelf maar vaak bij...
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 apr 2010 06:41

leuke fotocollage!!

LauraC: mijn juul zegt: ook daar kindje pelen! haha......geloof niet zo goed idee om bij je te gaan spelen :-k

die kijk en luisterbijbel voor kleuters wil ik wel, de andere vind ik wel mooi, maar met de kinderbijbel die ik dannu heb komen we ook wel een heel eind. Die peuterbijbel heeft zulke mooie begripvolle platen voor de kleine kinderen, Veel kinderen van me vriendinnen willen altijd dat ze uit de kinderbijbel gaan lezen!

Galateia, ben benieuwd wat de tandarts zegt over de kiezen. Dan weten wij ook allemaal waar we aan toe zijn :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 apr 2010 11:57

Hij vond het leuk bij de tandarts. Eerst keek hij heel raar, maar ik ging in de stoel liggen en toen wees ik naar de lamp, nou, hij stond bijna te dansen van plezier. Hij wilde perse in die stoel. En ja hoor, mond open, tandarts kijken, hij lag helemaal in een deuk. Hij vond het schitterend.

Ik heb niet gevraagd hoeveel tanden/kiezen hij moet hebben, maar hij moet nog 1 kies krijgen, heb zelf niet gekeken of geteld. Het was een groot tandartsavontuur. Zijn knuffelkonijn en zijn Nigeriaanse pop zijn ook al uitgebreid onder handen genomen door zoonlief 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2010 12:16

Geweldig.

Terug naar “Archief”