Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 feb 2011 18:44

enn.. hoe was zijn eerste werkdag??

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 feb 2011 19:00

Hij kwam helemaal blij thuis had een erg leuke dag gehad was omgevlogen. En hij wordt 5 a 6 weken ingewerkt dat is helemaal ideaal tegenwoordig wordt je vaak zo in het diepe gegooid en dat is met dit soort functies niet altijd even makkelijk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2011 09:02

fijn!!ben blij voor jullie!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 feb 2011 09:25

Wat heerlijk positief Liefie :D :D
Hopen dat hij snel zijn draai gevonden heeft en elke dag met veel plezier naar zijn werk kan gaan!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 09:26

Dankjewel!

Ik denk dat het wel goedkomt als ik die verhalen zo hoor :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2011 19:51

Wat is de benzine duur! Volgens mij heb ik nog nooit zoveel betaald voor een volle tank benzine.

Zaterdag gaan we naar mijn ouders dan is de tank bijna weer leeg. Week erna moet ik ook weer een eind weg. Het is gewoon nodig af en toe maar je wordt hier toch beroerd van!

Zit me nu echt te bedenken hoe dit moet gaan. We wonen ver van familie vandaan, toch wil je elkaar nog wel es zien. Verjaardagen hebben we afgeschaft. Je rijdt er een eind voor en de jarige spreek je toch niet. Waren nu van plan om wel bij allemaal eens per jaar aan te gaan maar dat lijkt nu ook niet meer haalbaar. Vind het zo wat om te zeggen: brandstof is te duur dus we komen niet meer maar anderzijds moet ik me in de sores gaan brengen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 feb 2011 19:57

Ja, Annet, de brandstof is echt ontzettend duur! Bij lange stukken kijken wij soms ook wel even, hoor. Ik vind het soms ook wel moeilijk. Dan rekenen we uit, wat zo'n ritje kost en dan schrikken we best wel. We hebben 1 broer van mijn man op anderhalf uur rijden wonen, maar met een verjaardag combineren we meestal en springen we bij andere familieleden in de auto of zij bij ons. Maar zomaar even heen en weer, dat is ook wat. Het openbaar vervoer kost ook een vermogen, dat is al helemaal geen alternatief. Maar het is nogal wat om te zeggen 'ik kom niet langs, want het kost een vermogen en dat kan ik deze maand niet missen.' Maar ik kan me niet voorstellen, dat je de enige bent, die dat soms denkt, hoor. Een van mijn beste vriendinnen gaat naar Zierikzee verhuizen. Zo. Dan kan ik echt niet meer regelmatig heen en weer, dat is gewoon onbetaalbaar... ik zit er wel mee. Want in een familie- of vriendschapsrelatie hoort dat geen rol te spelen, maar ja, de realiteit is toch ook wel een beetje anders...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 feb 2011 20:00

Dat is trouwens ook iets, waar we hier soms best wel van kunnen balen: dat het openbaar vervoer zo duur is. Wij wonen vlakbij een treinstation en dat is best gemakkelijk. Maar toen we laatst iemand op Schiphol gingen verwelkomen, zijn we toch echt in de auto gesprongen. Veel goedkoper. Twee retourtjes Schiphol zou echt zo ontzettend veel duurder zijn dan benzine en parkeerkosten. Terwijl met de trein zoveel makkelijker was geweest. Maar vanwege de kosten... we zouden wel gek zijn om het met de trein te doen! Echt niet stimulerend om van het ov gebruik te maken! Jammer.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 feb 2011 20:29

Hier kijk ik ook wel even of het ook anders kan hoor ;) qua autorijden. En ja, ik vind het soms ook te duur of ergens voor de lol naartoe te gaan. Gelukkig is het voor mij nog wel leuk om met de trein naar de stad te gaan, 3.70 voor een retourtje maar als we straks weer met 2 volwassenen zijn is het duurden met de trein dan autorijden en parkeren :? Ik zie alles overigens veel duurder worden hoor en dat is ook wel realistisch want dingen zijn niet gratis maar ja, soms denk ik echt wel even van: wat heeft prioriteit deze week :-k

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2011 20:38

Galateia: bij kruidvat ofzo verkopen ze wel es van die treinkaartjes voor een tientje ofzo en dan kan je het hele land doorreizen. Dat lijkt me dan leuk als je vlakbij station woont. Wij hebben wel es een zomertoer, of hoe heet dat, gekocht. De kids voor een railrunner en met de trein naar oma in Kampen. Daarna naar een vriendin in Hengelo en toen weer op huis an. De andere reisdag met de trein naar Amsterdam. Nu wonen we in een plaats die bijna het verst van een treinstation in Nederland verwijderd als nergens elders (heb ik vernomen) dus treinen we maar niet.

Vind dat de fam. er toch maar begrip voor moet hebben hoor, dat we het niet meer kunnen ophoesten. Voor hun is het mazzel dat ze een functie hebben met een flink inkomen maar die komen hier ook nooit. Voel me misschien btje verplicht omdat wij zijn verhuisd ofzo?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 20:50

...dat is toch wel een voordeel van een lease auto.
Ik mag onbeperkt privé rijden, ook naar het buitenland, en dat mag ik gewoon declareren.
Pas was de accu van m'n auto kapot, normaal een heel duur geintje, maar ik merk er niets van in m'n portemonnee,
alleen het vaste bedrag dat elke maand op m'n loon wordt ingehouden. Maar daar wen je ook aan...
't is voor ons wel écht voordeliger, want zowel ouders als schoonouders wonen op 1,5 uur enkele reis...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2011 22:16

Vanavond zat ik even met m'n schoonzus te kletsen en toen ik hoorde wat haar man per maand binnen krijgt (salaris) is echt schrikbarend weinig. :shock: :oops: Mijn man verdiend het dubbele. Echt bizar. Vooral als ik kijk naar hoe flexibel de baan is van mijn man (werkt 2 dagen buitens huis en de rest vanuit huis) terwijl m'n zwager echt s'ochtends vroeg vertrekt en s'avonds laat weer thuis is. En zelfs nachten weg is. En ze zitten qua opleidingsnivo het zelfde.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 07:52

Tsja, wat is weinig, wat is veel? Ik vind dat we in NL best wel heel gesloten zijn over wat we verdienen. Maar je hoort soms inderdaad bedragen, waarvan je denkt: hoe kom je er van rond? Ik denk, dat men in zo'n geval ook wel meer toeslagen krijgt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2011 08:09

Nou mijn man verdient relatief best veel met een mbo diploma op zak. Wij kunnen per maand zeker duizend euro sparen terwijl ze bij m'n schoonzus en zwager echt net rond kunnen komen per maand.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 08:13

Tja, die verschillen kunnen soms heel groot zijn inderdaad!

Terug naar “Archief”