Berichtdoor Galateia » 24 feb 2011 19:57
Ja, Annet, de brandstof is echt ontzettend duur! Bij lange stukken kijken wij soms ook wel even, hoor. Ik vind het soms ook wel moeilijk. Dan rekenen we uit, wat zo'n ritje kost en dan schrikken we best wel. We hebben 1 broer van mijn man op anderhalf uur rijden wonen, maar met een verjaardag combineren we meestal en springen we bij andere familieleden in de auto of zij bij ons. Maar zomaar even heen en weer, dat is ook wat. Het openbaar vervoer kost ook een vermogen, dat is al helemaal geen alternatief. Maar het is nogal wat om te zeggen 'ik kom niet langs, want het kost een vermogen en dat kan ik deze maand niet missen.' Maar ik kan me niet voorstellen, dat je de enige bent, die dat soms denkt, hoor. Een van mijn beste vriendinnen gaat naar Zierikzee verhuizen. Zo. Dan kan ik echt niet meer regelmatig heen en weer, dat is gewoon onbetaalbaar... ik zit er wel mee. Want in een familie- of vriendschapsrelatie hoort dat geen rol te spelen, maar ja, de realiteit is toch ook wel een beetje anders...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde