de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: de pil deel 2

Berichtdoor MissF » 13 jul 2010 23:02

Haha, we wachten af Kwebbel ;)
Tjonge, mijn cyclus is redelijk netjes nu, steeds rond de 28 tot 32 dagen. Maar ik had deze keer gegokt op 28 dagen, dat was gister, kwam mooi uit, want zaterdagochtend vroeg rijden we weg om op vakantie te gaan. Maar helaas zullen het dit keer wel minimaal 30 dagen worden, dus lekker, ongesteld op vakantie. Gelukkig zijn we vant weekend nog niet in warm Italie, maar mijn voorraadje tampons gaat wel mee. Want als het echt te warm wordt en alleen zwemmen nog maar fijn is, dan grijp ik er echt wel naar, in andere gevallen niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 14 jul 2010 08:02

Nou ik gebruik ze ook nog maar kort.. Heb over de eerste een hele avond gedaan.. Heel rustig aan, maar nu lukt het wel :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 14 jul 2010 09:13

Ooit heb ik wat tips gekregen, misschien dat die anderen kunnen helpen? Er was mij namelijk verteld dat als je een tampon in wilt krijgen je goed ontspannen moet zijn, dus een lekkere douche nemen. En de meeste kans dat het zou lukken om een tampon in te bregen, zou zijn op de eerste of tweede dag van je ongesteldheid. Succes voor diegenen die het proberen met tampons :D
Dus, dat.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 jul 2010 09:28

En die tampons met inbrenghuls. Serieus, dat heeft me in het begin heel veel gedoe gescheeld. Als je er eenmaal aan gewend bent gaat het zonder ook prima :)
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 jul 2010 10:08

Ik krijg ook geen tampon in zonder inbrenghuls....Van die droge dingen lukken me echt niet.
Lang leve Tampax.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 14 jul 2010 10:30

Dippie schreef:...Ik heb ook één keer geprobeerd tampons te gaan gebruiken, maar ik kreeg hem er niet meer uit. Hij bleef achter een soort 'iets' hangen en kheb volgens mij een kwartier op de wc gezeten (4 jaar geleden ofzo :roll: ) en zag me al helemaal bij de dokter zitten met de vraag of hij me kon helpen :lol: dus no way, voor mij geen ob's meer! Alhoewel ik het soms wel erg jammer vind en het weer eens wil gaan proberen, maar kheb er de moed niet meer voor :wink:

Hier precies hetzelfde verhaal... Vreselijk! Inbrengen geen problemen mee, met of zonder inbrenghuls. Al voelde ik me er ook totaal niet prettig bij, maar het zal denk ook wel even wennen moeten. Sinds ik de pil gebruik ben ik zo minimaal ongesteld dat ik bijna geen maandverband meer gebruik, soms alleen de eerste dagen en daarna inlegkruisjes. Met het warme weer niet altijd even prettig maar ik durf gewoon geen tampons meer te gebruiken.

Zwemmen, sja dan gewoon even een keertje niet. Al ben ik helemaal niet iemand die zo snel met warm weer naar het strand/meer/zwembad gaat. Nu zwem ik wel geregeld op 'n vaste dag om m'n conditie op te bouwen, maar ik heb gewoon zo geregeld dat ik dan aan het einde van m'n stopweek zit zodat ik gewoon zwemmen kan :). Ideaal het zo zelf kunnen regelen. Al wou ik wel proberen om na de zomer te stoppen met de pil en te kijken wat het dan doet... Vergat kan wel zeggen nooit om 'n pil in tenemen en nu al 2x achter elkaar. Werd ik 's morgens wakker, dacht ik eraan, viel ik weer in slaap enja nooit meer aangedacht. Volgende avond gewoon pil ingenomen en de volgende dag werd ik 'ongesteld'. De eerste keer ben ik gelijk maar gestopt, zat al in de laatste week. Maar de 2e keer was het na 1,5 week, dus toen maar doorgeslikt. Terwijl als ik normaal stopweek heb het vaak pas de 3e dag komt :roll:...
Wat de toekomst brengen moge........

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jul 2010 13:04

Misschien ook nog een tip voor het inbrengen van een tampon.
Het zou kunnen helpen om soort te persen tijdens het inbrengen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jul 2010 13:52

En als je hem er niet uitkrijgt, in bad gaan zitten, dan zuigt ie vol en is het makkelijker. zowiezo, hoe voller hoe makkelijker verwijderen. je moet vooral niet hard aan dat touwtje trekken, maar gewoon rustig. En als het niet wil, gewoon een paar uur wachten. Hoe ontspannener je ermee omgaat hoe beter het lukt.
Ik heb van m'n hele leven nooit maandverband gebruikt geloof ik. Wat goor en vreselijk is dat!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 jul 2010 15:23

Mja, maandverband... Dan kan het wel heel leuk Always fresh heten... maar ik vind het nooit fris. :puh:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 14 jul 2010 17:10

Haha, idd! Zeker als het warm is vind ik het echt helemaal niks!

Ben trouwens deze week begonnen met de pil (om maar weer eens on topic te gaan ;)).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 jul 2010 18:36

AikonGirl schreef:Mja, maandverband... Dan kan het wel heel leuk Always fresh heten... maar ik vind het nooit fris. :puh:

Always splash is toepasselijker

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 15 jul 2010 19:26

Acire schreef:
AikonGirl schreef:Mja, maandverband... Dan kan het wel heel leuk Always fresh heten... maar ik vind het nooit fris. :puh:

maar volgens de reclame heb je met Allways "a happy period" en kun je ineens piano spelen en heel leuk dansen en iedere man kijkt naar je. Nou ik moet mijn eerste menstruatie nog krijgen na de zwangerschap, maar ik word bij voorbaat al chagrijnig als ik daar alweer aan denk!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 jul 2010 20:50

Acire schreef:En als je hem er niet uitkrijgt, in bad gaan zitten, dan zuigt ie vol en is het makkelijker. zowiezo, hoe voller hoe makkelijker verwijderen. je moet vooral niet hard aan dat touwtje trekken, maar gewoon rustig. En als het niet wil, gewoon een paar uur wachten. Hoe ontspannener je ermee omgaat hoe beter het lukt.
Ik heb van m'n hele leven nooit maandverband gebruikt geloof ik. Wat goor en vreselijk is dat!
ik heb geen bad :mrgreen: m'n oude schoolgenoot zei dat ik met één been ergens op moest gaan staan (bijv. de wasmand of het toilet of een kastje) en dan diep uitademen zodat je doos (sorry :lol: ) een beetje gaat uitzetten zeg maar.
@Bumba: ik zie al een dartelend maandverbandje op de piano in je woonkamer :lol: :mrgreen: of eentje die plots dansend naar de prullenbak gaat ofzo :-({|= najah....... ik heb nooit zo heel veel last van m'n menstruatie. Vroeger veel meer dan nu. Mss moet de pil nog uitwerken ofzo. Ben er nu een jaar mee gestopt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2010 10:42

Het schijnt dat in de gebruikshandleiding ook tips staan om hem makkelijk uit te krijgen, dan moet je idd op een bepaalde manier gaan staan. (heb ik me laten vertellen) :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jul 2010 11:31

Bumba schreef:
Acire schreef:

maar volgens de reclame heb je met Allways "a happy period" en kun je ineens piano spelen en heel leuk dansen en iedere man kijkt naar je. Nou ik moet mijn eerste menstruatie nog krijgen na de zwangerschap, maar ik word bij voorbaat al chagrijnig als ik daar alweer aan denk!!

Ik wilde dat ik dat had. Ik zit altijd binnen 8 weken na mn bevalling weer volop in de running; maakt niet uit of ik bv geef.

Terug naar “Archief”