Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2008 11:42

Ik was vanmorgen erg vroeg klaar dus dacht ga eens even op kantoor bij mijn manager kijken. Gezellig gekletst over de vakantie enz en toen zei ze ineens wil je nog een opleiding doen?
Ik gelijk ja graag als ik maar niet meer naar Roosendaal moet. Nu gaat ze regelen dat ik naar Goes kan ben erg benieuwd als het kan start ik in feb. met een nieuwe opleiding heerlijk!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 11:51

gaaf liefie!! Wat voor opleiding? niv4 dan of een ander certificaat ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2008 11:52

haha ben ik er vergeten bij te zetten nivo 4

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 11:53

cool!!!! :mrgreen: in 2 jaar denk ik dan ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2008 12:00

ja klopt in 2 jaar dus ik ben erg benieuwd

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2008 12:31

lees wel dan goed je contract door enzo;) dat je niet dezelfde taferelen krijgt als Kwebbel :wink:

Ik ga woensdag weer beginnen na vakantie. Moest eigelijk morgen beginnen, maar heb dan een begravenis waarvoor ik vrij kon krijgen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2008 12:39

kwebbel schreef:Balen Daphne!! Wij hebben t ook hoor! Loop je net de kamer uit, bellen ze weer. Tsja ik moet weer plassen :x weet je wat het lastigste is; je kan geen vaste tijden afspreken. Natuurlijk kan je blaastraining doen, maar ik plas ook niet op commando.. Maar goed, dat vind ik ook een van de frustrerende dingen van de zorg :shock:

ik heb bij een bewoner een mega spin gevild omdat ze de halve nacht in dr stoel had liggen slapen (was bang van de spin) :wink: uiteindelijk kreeg ik een lekkere dikke reep chocolade voor de moeite. Ga ik terug naar m'n eigen afdeling... reep weg :shock: tjsa... dementeren en grijpgedrag :roll:

Haha, denk jij een lekkere reep chocolade te hebben, dat viel ff tegen :mrgreen:

Wij hebben twee bewoners die manisch zijn, een griek en een hollander,
als ze manisch zijn dan gaan ze met elkaar in gesprek, steeds harder en harder.... de een in het grieks en de ander in het duits, ze verstaan elkaar niet eens, en ik ook niet! :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 12:42

mw schreef:lees wel dan goed je contract door enzo;) dat je niet dezelfde taferelen krijgt als Kwebbel :wink:

Ik ga woensdag weer beginnen na vakantie. Moest eigelijk morgen beginnen, maar heb dan een begravenis waarvoor ik vrij kon krijgen
ach bij mij hebben ze gewoon gedacht: "Die kunnen we eens lekker beetnemen ofzo." :mrgreen:

ff een vraagje: Bij ons komt de vakantieplanner ongeveer in januari waarin iedereen zijn/haar vakantie kan invullen. Daarna moeten wij nog tot maart afwachten of we daadwerkelijk vakantie krijgen (dus goedkeuring). Ik wil nu al boeken in een populair park vlakbij Emmen. Ik wil nu al boeken anders is ie vol !!! Maar mag dat nu al ?? Ik bedoel... bij ons zeggen ze altijd: "Je moet een erg goede annuleringsverzekering hebben..." Ik zou dan als eerste zijn. Wie het eerst komt, het eerst maalt ?? Is daar een wettelijke bepaling voor, hoe lang van te voren mag je je vakantie indienen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 aug 2008 13:02

Bij ons kan de vakantie die je wilt eigenlijk in 99 van de 100 gevallen doorgaan. Wij moeten het gewoon met elkaar afstemmen. En als we daar lekker vroeg mee beginnen, dan is het gewoon al rond. Ik heb geluk dat ik in een team zit zonder papa's en mama's (nouja, eentje is papa, maar die kinderen zijn al volwassen). Dus niemand zit aan schoolvakanties vast. Dus de meerderheid wil in september of oktober, omdat het dan goedkoper is, en na het seizoen. Wij zaten wel vast aan de bouwvak, dus ik was de enige die echt pers‚ in de zomervakantie wilde.
Volgend jaar hebben we het makkelijker, dan kunnen we echt doen wat we willen.

Op mijn werk hing ook een papier waarop we aan moesten geven welke dagen rond kerst en oud&nieuw we willen werken. Ik heb er even vriendelijk onder gekrabbeld dat ik dit jaar niet meedoe met dat invullen, dan heb ik lekker verlof :D

Mijn werk is echt weer helemaal fantastisch. Een geweldig lief groepje. Al gaan er voor het eind van het jaar wel 6 weg, dus dan weet je maar nooit wat er komt natuurlijk. Maar ik heb het helemaal naar mijn zin.

Liefie, leuk, een opleiding! Gefeliciteerd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2008 13:53

haha ik heb gelukkig een instelling die dat niet van mij vraagt :D Maar als je in zo een situatie zit is het erg vervelend!
Maar ik weet zo wel dat in januari mijn contract voor onbepaalde tijd wordt en daar ben ik heel erg blij mee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2008 14:47

ik moet eigenlijk onze huwelijksreis al aanvragen.... :? (de vrije dagen) Ik denk dat ik maar 2,5 week vrij neem. Geen idee hoe het zit etc.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2008 14:53

Gaaf Liefie, om in febr de opleiding in te gaan.

Hier nog druk aan het solliciteren om de opleiding in te gaan.
Alleen zit in aan m´n contract vast dat is wel balen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 aug 2008 21:33

Leuk, Liefie! Goes is inderdaad ideaal voor jou!

En Christien, hoe lang loopt je contract nu nog?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 10:21

pfff morgen moet ik weer 3 dagen werken..... ik ben de ENIGE fulltimer die werkt op mijn afdeling.. de rest van de 8 medewerkers zijn parttime. Dus ik moet altijd verplicht tot 16.00 werken tot de avonddienst mij overneemt... Maar goed.. nu nog even lekker vrij :)

@christien: je hebt zeker een leerlingcontract of niet ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 aug 2008 13:11

@ kwebben en leChat.

Ik heb idd een leerlingencontract. Dit houd in dat ik als ik in febr diplomeer en ik wil vertrekken de studie kosten volledig terug moet betalen. Of ik moet twee jaar blijven.

Nu heb ik gesolliciteerd om vp te gaan doen verkort, maar de organisatie waar ik werk vraagt een jaar ervaring als gediplomeerd.
Terwijl andere ziekenhuizen dat niet vragen. Ik moet nog op gesprek komen, maar daar komt waarschijnlijk niks uit dat dat je toch een jaar ervaring nodig hebt.

Ik werk nu op psychiatrie, maar het is onduidelijk of dat ik hier na diplomering kan blijven ivm met het budget :?
Als ik dus niet kan blijven heeft de instelling de mogelijkheid om me overal te plaatsen, dat kan op andere plaatsen zijn, in verzorging en of verpleeghuis en daar zie ik best wel tegen op.
Het is nu afwachten tot mijn leidingevende begin sept terug komt, dan vraag ik een gesprek aan en wil echt duidelijkheid.

Terug naar “Archief”