Ik vind het ook heerlijk om zelf te voeden

. Bij de eerste ben ik na 6 weken gestopt, toen was hij nog niet op z'n geboortegewicht. Met de kennis en ervaring van nu had ik het anders aangepakt, maar ja ...
De tweede heeft 15 maanden gehad, tot 13 maanden heeft hij echt niks anders gedronken dan alleen BV. Wel kreeg hij natuurlijk een prakje, boterham en fruithap.
De tweeling kreeg 6 maanden BV, toen ben ik gestopt omdat ik het zelf niet meer trok. Ik vond het wel jammer, maar het was echt tijd om te stoppen. Ze groeiden prima, maar ze kwamen allebei zo'n 10x per 24 uur, en na 2-3 maanden wilden ze niet meer tegelijk drinken, dus zat ik zowat elke anderhalf uur te voeden, dag en nacht

. Dat was niet te combineren met nog 2 kids. Daarbij bleven ze honger houden en huilen. Met de fles werden ze na een paar weken echt zoet, dus dat was ook wel heerlijk.
De vijfde heeft 1,5 jaar bij mij gedronken. Daar liep het als een trein, maar ik vond het toen wel mooi genoeg geweest. En nu voed ik dus alweer 6 maanden met veel plezier.
Eigenlijk gaat het er niet om hoe lang je voed; het moet gewoon een goed gevoel geven, goed lopen, je moet het niet tegen je zin doen, er tegenop zien etc. Bedenk dan dat elke week meegenomen is, maar dat het wel vol te houden moet zijn.