reform schreef:Collateral schreef:God gaf David meerdere 'tweedehands' vrouwen in zijn schoot. Wat dat 'in zijn schoot' inhoudt kun je lezen in Genesis 16:3-5:
In de bijbel wordt gezegd dat Salomo een tempel had gemaakt. Dat kan je ook vertalen met 'laten maken'. Ik neem aan dat Salamo niet zelf zijn tempel had gebouwd, maar het heeft laten bouwen. In het hebreews komt dat vaker voor. Bij 2 sam 12:8 kan je zeggen dat God David meerdere vrouwen liet geven. Dus God liet het toe, dat betekent dus niet dat Hij het wilde.
Je uitleg zou kunnen kloppen, ware het niet dat dan het '... en indien het weinig is, Ik zou u alzulks en alzulks daartoe doen' wel een beetje vreemd gaat klinken. Dan wordt het zoiets als '... en indien het weinig is, Ik zou u alzulks en alzulks daartoe nog wel wat toe kunnen laten'. Bovendien zou God het wel laten weten als hij het slechts toestond maar het verder niet oké vond, lijkt mij. Dat gebeurt bijvoorbeeld wel wanneer het gaat om
vreemde vrouwen (bijvoorbeeld bij Salomo). Dat wordt expliciet afgekeurd, terwijl dat ook gewoon wordt toegelaten.
Verder is dit nogal offtopic, maar je zou er een topic over kunnen openen als je er verder over wilt discussiëren.

In de bijbel zie je eigenlijk dat het altijd verkeerd gaat wanneer mannen meerdere vrouwen hebben.
Ach, één is eigenlijk al te veel. Je ziet dat het ook dan al helemaal mis gaat, in het paradijs al. Die Paulus was zo gek nog niet met zijn voorkeur voor vrijgezel zijn.

Voor de rest ben ik het eens met je masturbatieverhaal (we zijn het toch nog ergens over eens

).
Haha, dat gebeurt niet zo vaak... Tja, we praten nu eenmaal vaker over onze meningsverschillen dan over onze overeenkomsten.

Masturberen an sich zou ik niet zondig willen noemen, maar zodra je tijdens het masturberen aan een vrouw denkt....begeer je het lichaam die niet deel van jou is. Dat is wel zondig.
Zoals ik
hier al zei staat aan iemand denken nog niet gelijk aan iemand willen hebben (begeren). Dus ik denk dat je zelfs dat niet expliciet uit de Bijbel kunt halen. Het is naar mijn mening wel weer zo dat iemand als lustobject gebruiken niet echt 'in de geest van' de Bijbel is. Maar die tekst over begeren stelt dat nou niet echt duidelijk.