Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Goede vraag gave-meid!
Zelf ben ik door dat ik homofile en lesbische colega's had er anders tegen aan gaan kijken. Daarbij bleek dat een vriend, helaas nadat na veel gebeuren het contact al verbroken was, homo is.
Nu hebben we nog 1 collega die homo is en ik vind het altijd super om met hem samen te werken. We hebben de zelfde intersses. Daarbij spreken we ook regelmatig over geloof. Hij is zelf niet christelijk. Daarbij komt ook dit onderwerp te sprake
Als hij mij die vraag zal stellen zoals GM hier beschrijft, dan zou ik hem aanraden om er voor uit proberen te komen. Anders denk ik dat die persoon nooit echt gelukkig kan wezen omdat je een deel van jezelf verstopt voor anderen.
Tijd terug vroeg iemand aan mij: Wat doe je als je uitgenodigt word door een vriend op zijn bruiloft met zijn vriend, ga je daar dan heen?
Ook dat zal ik doen, omdat het wel mijn vriend dan is en ik hem niet om zijn geaardheid zal afstoten. Daarbij kan ik niet hem mijn principes opleggen. Al zal ik wel eerlijk tegen hem zeggen hoe ik er over denk als het ten sprake komt.
Het blijft wel overeind dat ik tegen homosexualiteit ben.
rosalie83 schreef:Ondanks dat ik vind dat je als homo niet mag praktiseren ga ik nog altijd wel normaal met mensen die dat wel doen om. Het zou toch van de zotte zijn om die mensen links te laten liggen of zo?? Dat doe je toch ook niet bij iemand die zijn been gebroken heeft, iemand die graag wortels lust en jij niet, iemand met flaporen, iemand die geen tuin heeft, maar een balkon... OK ik noem hier rare dingen, maar mijn boodschap is denk ik wel duidelijk!?
Optimatus schreef:Even een herhaling van een eerdere oproep: waar kan ik de teksten die tegen homoseksualiteit ageren, vinden?
Als nu even iemand een concordantietje uit de kast sleept, is deze vraag zo beantwoord.
rafaell schreef:Heterosexuele vrouwen zijn dus ook in potentie bedreigend? Ze zouden eens wat van je willen...
marina87 schreef:Volgens mij zijn die allaaaaanngggg genoemd.
Boekenlezer schreef: Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.
Het principe is voor Boekenlezer volgens mij ook wel hetzelfde. Hij wijst dat ook evenzeer af als een twee mannen. Maar gevoelsmatig, en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, is er minder walging bij twee vrouwen dan bij twee mannenDenkertje21 schreef:
Hier stijger ik dus echte helemaal van!! Natuurlijk is het heerlijk voor een hetero man om twwe vrowuen met elkaar te zien frutselen!! Maar dit gaat om het principe en dan is er geen verschil tussen twee mannen en twee vrouwen!
Punt 3: jíj bent niet fout bezig als een homo je leuk vindt, dus waar ben je bang voor?Denkertje21 schreef:Boekenlezer schreef: Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.
Hier stijger ik dus echte helemaal van!! Natuurlijk is het heerlijk voor een hetero man om twwe vrowuen met elkaar te zien frutselen!! Maar dit gaat om het principe en dan is er geen verschil tussen twee mannen en twee vrouwen!
En ben je nou echt zo bang dat een homoman achter je aan zou gaan rennen?
Punt 1: Homo's hebben ook smaak, dus ik denk dat je niks te vrezen hebt.
Punt 2: elke vorm van afwijzing is voldoende
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten