Moderator: Moderafo's
linde schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een arts zijn werk niet goed deed en tja zoals al gezegd is logisch dat een arts er wat minder flexibel mee omgaat die ziet de persoon niet zo vaak als jij als verpleegkundige zelf. En mocht het de verkeerde kant op gaan dan zijn we er als verpleegkundigen gelukkig om in te grijpen![]()
MissF schreef:Ik denk dat je als arts ook je doelgroep hebt die je het meest trekt. Net zoals ik bij de SPH kan kiezen uit:
kinderen, jongeren, ouderen, verstandelijk/lichamelijk gehandicapten, maatschappelijke opvang, ligt een van deze doelgroepen mij gewoon het meest. Als ik met jongeren, kinderen en ouderen moet werken vind ik het prima. Als ik met verstandelijk gehandicapten om zou moeten gaan zou ik echt geduld op moeten brengen, omdat dat me gewoon niet ligt.
Als arts heb je vast ook je doelgroep die je geweldig vindt, wat gewoon het beste gaat.
Bij mij in het verzorgingshuis, zie je echt artsen die het geweldig vinden om met ouderen om te gaan, maar ook artsen die dat niks vinden.
Als arts heb je alleen 'de pech' dat je alle doelgroepen hebt
Marcos schreef:Maar dan nog kun je er gewoonweg nix mee hebben. Ik wil absoluut niet goedpraten dat artsen heel lomp omgaan met Gehandicapten en/of niet luisteren naar begeleiders...
Als je kiest voor verpleeghuisarts ofzo, moet je gewoon iets hebben met ouderen, moet je dat leuk vinden.
Maar als Chirurg (bijv.) krijg je naast alle 'gewone' patienten (gewoon is ook niet het juiste woord want er zijn ook veel niet-gehandicapten die een héél eigen aanpak nodig hebben) ook de gehandicapten. En wie moet die anders verzorgen dan jij...? Hier heb je dus niets te kiezen en dan moeten ze het beste er maar van maken.
linde schreef:Ik zelf denk dat het vooroordeel artsen kunnen niet veel met mensen met een beperking ook wel een beetje overdreven wordt. En ook gevoedt trouwens, merk wel dat er bij ons gezegd wordt tegen stagiaires dat met artsen niet veel te beginnen is. Misschien dat ze qua omgang met de persoon meer moeite hebben maar.. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een arts zijn werk niet goed deed en tja zoals al gezegd is logisch dat een arts er wat minder flexibel mee omgaat die ziet de persoon niet zo vaak als jij als verpleegkundige zelf. En mocht het de verkeerde kant op gaan dan zijn we er als verpleegkundigen gelukkig om in te grijpen![]()
Zelf heb ik op mijn werk wel goede ervaringen met artsen (op stage niet zo maar dat had meer te maken met het feit dat de arts niet met een stagiaire meewilde) Heb zelfs een keer gehad dat een arts een stervende bewoner van me overnam daar was ik echt heel erg verbaasd over!
liefie schreef:Ik heb al heel veel artsen meegemaakt in de thuiszorg maar artsen zijn echt ONTZETTEND EIGENWIJS bijna allemaal!!. Ik heb de laatste weken echt moeten praten als brugman om dingen voor elkaar te krijgen.
Net als gisteren een man voelde zich niet goed ik om bloeddruk meter gerend want de pols voelde niet goed.
Bloeddruk van 89 over 45 en een pols van 154. Even met mijn leidinggevende overlegd en gelijk dokter gebeld. Zegt de assistente dood leuk rond 4 uur 5 uur is hij er het was s' morgens 07.45!!!!
Ik heb echt een heel gesprek moeten aangaan om hem gelijk te laten
komen na 20 min gelukt. rond 08.30 was hij er gelijk ziekenhuis opname. Toen ben ik even helemaal uit mijn dak gegaan tegen die arts (was dezelfde als poosje terug toen had iemand een hele erge bloeding)
Die arts trok gewoon wit weg schrok eigenlijk van mezelf maar heb van alles tegen hem gezegd en ga ook echt een aanklacht tegen hem aan dienen. Ze verdienen bakken met geld maar ze zijn het niet eens waard!!!
heb echt zitten janken van kwaadheid op kantoor. Voelde me zo machteloos mensen hebben een arts nodig en dan komen ze niet. Die client ligt nu op hartbewaking en gaat helemaal niet goed. Zijn vrouw is heel erg dement en kan niet alleen zijn dus er zitten vrijwillegers bij en familie.
van de 15 artsen die bij onze clienten komen zijn er denk 3 die echt om de mensen geven dat is zo gaaf!!!
maar de rest mag allemaal ophoepelen
![]()
zo dat is eruit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten