Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:Het zou fijn zijn als er een Ger Gem dominee naar Noord-Holland ging. De classis Amsterdam heeft volgens mij maar 1 dominee. En dat is van Texel tot Lisse en Leiderdorp. Van Katwijk tot Enkhuizen. Het zijn allemaal relatief kleine gemeentes maar bij elkaar opgeteld vele leden die al jaren lang geen eigen dominee hebben gehad. Vraag me wel eens af hoe het komt dat er daar bijna nooit een dominee een beroep aanneemt terwijl er in andere delen van het land vele dominees dicht bij elkaar staan. Voor de betreffende gemeentes natuurlijk fijn, maar toch.........
MissF schreef:*Annet* schreef:Het zou fijn zijn als er een Ger Gem dominee naar Noord-Holland ging. De classis Amsterdam heeft volgens mij maar 1 dominee. En dat is van Texel tot Lisse en Leiderdorp. Van Katwijk tot Enkhuizen. Het zijn allemaal relatief kleine gemeentes maar bij elkaar opgeteld vele leden die al jaren lang geen eigen dominee hebben gehad. Vraag me wel eens af hoe het komt dat er daar bijna nooit een dominee een beroep aanneemt terwijl er in andere delen van het land vele dominees dicht bij elkaar staan. Voor de betreffende gemeentes natuurlijk fijn, maar toch.........
Behalve Lisse, grote gemeente, vaak een dominee.
Best 'gemeen''af en toe, vind ik, dat zo'n best moeilijke, grote gemeente wel steeds dominees heeft, maar de kleinere gemeentes zelden
De GG in Alphen heeft volgens mij echt haast nooit een dominee. Altijd preeklezen. Maar hoe komt dat nu eigenlijk...
Ik kerk daar niet, het kan ook zijn dat ik me vergist heb en dat ik de OGG bedoelde, sorryDippie schreef:De GG in Alphen heeft volgens mij echt haast nooit een dominee. Altijd preeklezen. Maar hoe komt dat nu eigenlijk...
Hebben jullie thuis de Saambinder? Het kerkblad van de GG? Daar stond ongeveer 4 weken terug een brief in van een meisje, die die vraag voorlag aan dominee van Aalst dacht ik. De dominee is daarop ingegaan. Dus daar kan je misschien wat wijzer worden.
L'être extraterrestre schreef:Ik kerk daar niet, het kan ook zijn dat ik me vergist heb en dat ik de OGG bedoelde, sorryDippie schreef:De GG in Alphen heeft volgens mij echt haast nooit een dominee. Altijd preeklezen. Maar hoe komt dat nu eigenlijk...
Hebben jullie thuis de Saambinder? Het kerkblad van de GG? Daar stond ongeveer 4 weken terug een brief in van een meisje, die die vraag voorlag aan dominee van Aalst dacht ik. De dominee is daarop ingegaan. Dus daar kan je misschien wat wijzer worden.![]()
Maar ik had het er zojuist over, er was een GG dominee afgestudeerd, en die had 22 (!) beroepen gekregen. Ienne minne mutte...
Je moet me niet zo serieus nemen:P Ove rhet algemeen zit er wel een kern van waarheid in wat ik zeg, in dit geval een hele kleine kern. Want, alhoewel de dominees uiteraard gebed vragen, blijft het ook mensenwerk. Waarom hebben wij anders een vrije wil gekregen?Dippie schreef:L'être extraterrestre schreef:Ik kerk daar niet, het kan ook zijn dat ik me vergist heb en dat ik de OGG bedoelde, sorryDippie schreef:De GG in Alphen heeft volgens mij echt haast nooit een dominee. Altijd preeklezen. Maar hoe komt dat nu eigenlijk...
Hebben jullie thuis de Saambinder? Het kerkblad van de GG? Daar stond ongeveer 4 weken terug een brief in van een meisje, die die vraag voorlag aan dominee van Aalst dacht ik. De dominee is daarop ingegaan. Dus daar kan je misschien wat wijzer worden.![]()
Maar ik had het er zojuist over, er was een GG dominee afgestudeerd, en die had 22 (!) beroepen gekregen. Ienne minne mutte...
Inderdaad...dat klopt, maar hij heeft het beroep van Veenendaal aangenomen. En dit is zeker geen iene miene mutte werk zeg!!! Je weet beter hoop ik.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten