Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2012 08:58

Alle ziekte en nachtelijke onrust van je kind valt in het niet... Kindje een babytje van zes dagen, gezond.geboren.. Plotseling overleden... K weet niet of ik nu nog veel dirf te klagen en te mopperen. Ik ga het in elk geval.proberen....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2012 12:04

paprikameisje2 schreef:Alle ziekte en nachtelijke onrust van je kind valt in het niet... Kindje een babytje van zes dagen, gezond.geboren.. Plotseling overleden... K weet niet of ik nu nog veel dirf te klagen en te mopperen. Ik ga het in elk geval.proberen....

We zouden eigenlijk nooit kunnen/mogen mopperen.

Hiermee wil niet zeggen dat het niet erg is hoor, ik vindt het vreselijk. Het is niet te bevatten en met je verstand kun je er niet bij.
Drie dagen na de geboorte van S.imon is er bij onze nicht een kindje levenloos ter wereld gekomen. Ik voel me ook steeds schuldig als ik mopper/klaag.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 11 mar 2012 23:17

Oh ppm, wat verdrietig...

Maar over het klagen... dat zoiets heel verdrietig is betekent nog niet dat je je eigen situatie niet af en toe (of soms vaker) een beetje of heel erg moeilijk kunt vinden. Het is gewoon niet mogelijk om een maat aan verdriet te geven, dat het verdriet van de een groter is dan van de ander en dat daarom degene met het kleinste verdriet daar niets meer over mag zeggen. Ik snap ook wel dat je heel dankbaar bent op zo'n moment dat je een kindje mag hebben en dat je kindje bij je mag blijven, maar dat betekent niet dat je geen zorgen of verdriet kan hebben. En daar mag je naar mijn idee ook best uiting aan geven. Ik denk dat het goed is om van je af te praten over waar je mee zit. Of zeg ik nu iets heel raars?

Sorry, maar dit moest er even uit.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mar 2012 07:50

parkiet schreef:Oh ppm, wat verdrietig...

Maar over het klagen... dat zoiets heel verdrietig is betekent nog niet dat je je eigen situatie niet af en toe (of soms vaker) een beetje of heel erg moeilijk kunt vinden. Het is gewoon niet mogelijk om een maat aan verdriet te geven, dat het verdriet van de een groter is dan van de ander en dat daarom degene met het kleinste verdriet daar niets meer over mag zeggen. Ik snap ook wel dat je heel dankbaar bent op zo'n moment dat je een kindje mag hebben en dat je kindje bij je mag blijven, maar dat betekent niet dat je geen zorgen of verdriet kan hebben. En daar mag je naar mijn idee ook best uiting aan geven. Ik denk dat het goed is om van je af te praten over waar je mee zit. Of zeg ik nu iets heel raars?

Sorry, maar dit moest er even uit.

Ben ik het mee eens!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2012 09:52

Mee eens, Parkiet, maar ik vind het soms heel goed om even te relativeren. Ik doe dat soms denk ik iets te snel, bij mezelf, en bij anderen, ligt ook denk ik aan mijn karakter. Maar idd, geen enkel 'leed' is hetzelfde, en is niet te meten, dus het is zo erg als iemand het zelf ervaart.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2012 11:22

Schipje schreef:@Dippie, dat is goud waard zo'n HA. Idd droogblazen en sudocrem. Als het een dikke plooi is kan je ook nog gaasje over sudocrem heenleggen zodat de huid elkaar niet raakt. Of een stukje schoon linnen/katoen ertussen.

@Pluk, morgen moet ik bellen.

@Lammetje, Mooie foto! Mooi kereltje ook! Vind jij het niet lastig op je rug met spugen eventueel? Ik draag haar graag op m'n rug maar als ze spuugt of wat dan kan ik er niet bij. Heb jij daar een truc voor of gaat het gewoon altijd goed?

Hij spuugt gelukkig niet veel op mn rug. hij smeert wel snot aan mn kleren, dat is dan ook wat minder want voor je het weet loop je voor gek :mrgreen: als je er geen erg in heb...
als hij wel spuugt zal hij van mn rug moeten, zou niet weten hoe ik dat schoon kan maken...
hij slaapt nu overigens alweer ruim een uur op mn rug :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2012 11:28

paprikameisje2 schreef:Alle ziekte en nachtelijke onrust van je kind valt in het niet... Kindje een babytje van zes dagen, gezond.geboren.. Plotseling overleden... K weet niet of ik nu nog veel dirf te klagen en te mopperen. Ik ga het in elk geval.proberen....

moeilijk is dat hé! Relativeren is ook echt niet verkeerd, al is het soms lastig altijd 'tevreden' te zijn met wat je hebt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2012 12:06

@lammetje: misschien een gekke vraag, maar hoe doe je dat met zitten enzo dan? En als hij slaapt en jij moet naar de wc? Is dat niet erg lastig?
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 mar 2012 12:22

Zat ik ook net aan te denken Dippie :D
Maar hoeveel weegt hij, want het lijkt me toch voor jou een behoorlijke belasting :-k

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 mar 2012 14:06

Dippie schreef:@lammetje: misschien een gekke vraag, maar hoe doe je dat met zitten enzo dan? En als hij slaapt en jij moet naar de wc? Is dat niet erg lastig?

beetje schuin zitten en hier gaat abel gewoon mee naar de wc :) en nee ik vindt het niet zwaar abeltje is nu kilo of 8 tis niet zon dikkerd, maar ik loop er gerust 2 uur mee zonder problemen. je groeit erin langzaam, en het zit heel dicht op je lijf.
age heb gedragen tot een kilo 0f 15

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mar 2012 14:30

Hahaha, ja hoor, ik nam Michael tot op het laatst toe (20 kg), ook gewoon mee naar de wc. Even passen en meten maar het lukt best ;) Toen M bijna 2 was gingen we naar Rome met de Ergo, en heb ik hem daar de hele dag in gedragen, ook de St Pieter op. Weke benen toen ik boven kwam maar met een buggy zouden we dat nooit als gezin hebben kunnen doen. In Istanbul, net 2, ook gewoon gedragen, ik denk 2 uur achter elkaar. Je went er enorm aan en ik merkte dat mijn buikspieren echt enorm sterk waren geworden. Wasbordje nu :mrgreen:
Enne, gempa, ik zie er enorm tegenop dat M naar school gaat, juist omdat ik me dan enorm ga vervelen 8-[ Maar ik heb van andere moeders gehoord dat de school voortdurend hulpmoeders vraagt dus ik zal er uiteindelijk wel elke dag zitten ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2012 15:23

haha zoals de anderen al zeggen, hij past precies achter me.
Vind het alleen lastig met bijvoorbeeld de was, dan moet ik wasmiddel en dan heb ik niet veen ruimte, moet dan echt oppassen dat hij zn hoofd niet stoot.
Maar als hij hoog genoeg op mn rug zit kan ik er vrijwel alles mee doen.
Op je buik is dat lastiger, wc lukt wel, maar bukken niet.

Heb net dubbel gedragen, EL op mn buik en niek op mn rug :lol: maar dat hou ik niet zo heel erg lang vol hoor... even naar school heen/weer wel, maar veel langer niet. dit doe ik alleen als EL ziek is, anders mag ze gewoon fietsen of lopen hoor. Of Niek moet in de wagen zitten, maar dat komt niet zo vaak voor hier. Ze maken er bijna ruzie over...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2012 15:24

oh, Niek weegt nu 9,5 kilo (met 7 maanden), EL zo'n 16 volgens mij. En Saar is 18/19 en die draag ik heel af en toe ook nog. Als ze wil, maar die fietst tegenwoordig liever :lol:

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 12 mar 2012 15:32

Waar draag je haar dan in? Hier willen we namelijk ook wat aanschaffen. Met dit mooie weer is het lekker om in het weekend naar het bos ofzo te gaan, maar dat is met de kinderwagen toch best lastig.. en voor de zomervakantie lijkt het me ook fijn, kom je toch net op wat andere plekjes... Maar wat is dan een aanrader om te kopen, dus niet voor een hele kleine baby, maar vanaf een half jaar tot ....?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2012 16:47

Ik heb nu (op de foto) een geweven doek van hoppediz. Maar ik wil graag een maatje langer en denk dat ik dan voor een girasol ga, ook een geweven doek, alleen ander merkje dus. Veel verschil zal er niet in zitten, tenminste, ik zou dat niet zo snel merken denk ik... :wink:
Je hebt ook voorgevormde dragers zoals laura heeft gebruikt (Ergo oa) dan heb je niet zoveel te knopen.

Als ik dubbel draag (doe ik niet vaak hoor) dan heb ik de jongste in de bykay op mn buik en de oudste in de hoppediz op mn rug. Verder ligt de bykay (rekbare doek) een beetje doelloos in de kast.

Terug naar “Archief”