Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 05 dec 2011 11:38

Wat hier wel eens helpt is als ze huilt na 3 kwartier om haar te laten liggen, soms slaapt ze dan na een tijdje weer door. Dan is ze vaak wel gezelliger dan wanneer ze van die korte slaapjes doet.

Fruit geven gaat wel aardig nu. Ze snapt het wel, maar heeft vaak gewoon geen zin. 1 hap, en dan duwt ze haar lippen stijf op elkaar. Als het lepeltje maar in de buurt komt duwt ze weer die lippen op elkaar. Al vind ze peer, meloen en banaan wel lekker, ze trekt geen vieze gezichten ofzo. Maar ze krijgt nu elke avond toch maar rijstebloem in de fles, en daar slaapt ze prima op. Dus fruit is niet meer echt nodig. Ik doe het ook niet elke dag, pas met 6 maanden moet dat volgens mij, dus als ze nog niet wil, ook best :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 dec 2011 11:54

Nina gaat niet huilen na 3 kwartier maar is gewoon klaar wakker op een duur haal ik er maar gewoon naar beneden kan ze lekker in de box spelen... Gelukkig is ze voor de rest echt super vrolijk dus dat is wel fijn.
Geef jij nu 210/7 en de laatste met rijstebloem fijn dat dat zo goed gaat! Nina krijgt niks van pap of zo maar volgens mij is dat ook niet perse nodig. Fruit is nog niet ''verplicht'' ook met 6 maanden niet zeggen ze hier op het cb is pas later dat ze dat echt nodig hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 dec 2011 12:07

Hier een super vrolijk kereltje. Net bij t CB geweest. Wowh bestaat er een dieet voor baby's? :lol: 7,5 kg en 60 cm.
Hij is weer goed gekeurd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2011 12:12

heerlijk toch Evelien :D Als ze gaan lopen gaat het er wel weer af hoor. En om heel eerlijk te zijn, vind ik dat bolle van Frederiek echt wel leuker als het magere manneke dat Jurian was (nog steeds is hij dat trouwens, maar nu vind ik het wel weer mooi)

Liefie, Frederiek krijgt 3 flessen van 210 + 7 schepjes, en de laatste 240 met 8 schepjes en 3 lepels rijstebloem. En ach, als ze vrolijk zijn maakt het niet uit toch :D

Ik hoorde pas van mijn collega dat haar zoontje zo ontzettend veel huilt. Pff, dat lijkt me zo zwaar. Nu heeft Frederiek de eerste 2 maanden ook veel gehuild, maar hebben wij dat niet echt zo ervaren. En toen we wisten wat het was, was het ook over. NU huilt ze zo goed als nooit meer. Heel soms als ze erg moet hoesten en er amper meer uit komt, of als ze wakker is, en het beste nog even verder kan slapen, maar verder eigenlijk niet. Zelfs als ze in bed gelegd wordt huilt ze tegenwoordig niet meer. En dan is zo'n ukkie alleen maar leuk eigenlijk :D En heb ik diep respect voor mensen die ook een kindje hebben dat veel huilt.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 dec 2011 12:31

Evelien schreef:Hier een super vrolijk kereltje. Net bij t CB geweest. Wowh bestaat er een dieet voor baby's? :lol: 7,5 kg en 60 cm.
Hij is weer goed gekeurd.

:shock: ben ook net geweest, hij was 6980 gr en 66 cm :lol:

@tj vanochtend de foto gezien, wat heeft ie toch mooie ogen jouw ventje

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 dec 2011 12:33

Wow Evelien, wat een ferme knaap alweer!
Ik heb vandaag de eerste stapel kleding en rompers weggedaan waar hij al uit gegroeid was, maat 56 paste echt niet meer. Hij heeft nu maat 62, ben benieuwd hoe lang hij is en hoe zwaar.

@ gempa Valt gezien zijn geboortegewicht nog mee of niet?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 dec 2011 12:41

Wat groeien jullie jongens hard! Op een duur gaat het vanzelf minder hard heb ik bij Nina wel gemerkt en dat is maar goed ook :lol:

@Tj Leuke foto!

@Ajl Is J nog steeds zo rustig of gaat het precies hetzelfde als met zijn broer en zus?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 dec 2011 12:45

Hij is nog steeds rustig, al vind ik hem de laatste week wel wat onrustiger worden, maar zeker niet in verhouding met de vorige 2. Het is volop genieten, al begin ik die nachtvoedingen wel steeds erger te vinden. Ik snak naar de dag dat hij doorslaapt. Als hij nl om 5.00 komt en dan vaak voor de 2e keer, dan kan ik hem voeden en vervolgens regelrecht door met de andere kids en dat breekt wel eens op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 dec 2011 12:53

@Ajl Ja dat moet erg zwaar zijn die nachtvoedingen hopelijk wordt dat snel beter... Wel fijn dat hij een stuk rustiger is hopelijk blijft dat zo.
Geniet maar van je mooie mannetje!

Ik weet niet of iemand nog kleding nodig heeft maar op de hummbee site krijg je op de winter collectie 2011/2012 40% extra korting!! de code is win40.
Kun je in de winkelmandje toevoegen ook op de afgeprijsde kleding krijg je er nog 40% bovenop volgens mij is dit tot 11 december.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 dec 2011 13:04

ajl schreef:Wow Evelien, wat een ferme knaap alweer!
Ik heb vandaag de eerste stapel kleding en rompers weggedaan waar hij al uit gegroeid was, maat 56 paste echt niet meer. Hij heeft nu maat 62, ben benieuwd hoe lang hij is en hoe zwaar.

@ gempa Valt gezien zijn geboortegewicht nog mee of niet?

hij stop zn groei in de lengte hij wordt steeds slanker in verhouding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 dec 2011 13:55

Schipje schreef:hoe staat het met jullie adoptie avontuur?

Sorry, lees het nu pas :oops: Op zich wel goed, alleen is onze datum van januari afgezegd omdat manlief op het moment veel weg is en we dus geen gesprekken kunnen doen. Hij moet eind mei voor 3 mnd naar Afghanistan (WEER!! ](*,) ) dus we hebben nu een paneldatum van 2 mei en dan als hij DV terugkomt in september willen ze direct beginnen met matchen. En daar heb ik hard voor moeten vechten, maar dat is hier wat off topique-smile ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 dec 2011 14:16

Fem sliep met 5- 6 maanden ook erg weinig. Één slaapje van een uur.
Gelukkig met 7 maanden weer 3 slaapjes, van 1 a 2 uur.

Zijn volkoren crackers een goede vervanging voor brood?
Brood wil ze niet, maar ze is dol op crackers.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2011 14:24

Wanneer hebben jullie eigenlijk het hemeltje van het bedje af gehaald? Bij Jurian had ik dat al heel snel gedaan, omdat ik het zo meisjesachtig vond, maar nu bedacht ik opeens dat het ding bij Frederiek nog hangt, en dat ik het voorlopig nog niet weg wil halen, ik vind het zo gezellig staan :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 dec 2011 15:14

Als je het leuk vindt staan, laat je het toch gewoon lekker hangen. :wink: Wij hebben geen hemeltje, staat inderdaad wel schatiig.

@ laura Balen dat de afspraak is verzet. Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 05 dec 2011 15:19

MissF schreef:Wanneer hebben jullie eigenlijk het hemeltje van het bedje af gehaald? Bij Jurian had ik dat al heel snel gedaan, omdat ik het zo meisjesachtig vond, maar nu bedacht ik opeens dat het ding bij Frederiek nog hangt, en dat ik het voorlopig nog niet weg wil halen, ik vind het zo gezellig staan :D

Zolang ze zelf het hemeltje laat hangen, kan het nog, maar er is een kans dat ze het op een keer bij haar in bed trekt. Dan bestaat er de kans op verstikkingsgevaar.
Ik vond dat altijd maar onzin, totdat ik onze dochter een keer vond, met zo'n voile hemeltje om haar nekje gedraaid :shock:. Je snapt wel dat ik bij de jongste twee het hemeltje al snel weggehaald heb.

Maar goed, een nichtje van ons had het met drie jaar nog hangen, en het meisje heeft er nooit aangezeten. Dus het is per kind ook wel verschillend, maar ik vind het altijd eng.

Terug naar “Archief”