Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor gempa » 09 sep 2010 22:46

LauraC schreef:Manlief klaagde vanmiddag over het raam aan de voorkant, dat het er zo vies uit zag :shock: :oops: De brutaliteit :mrgreen:

nou schande, doet mijn man ook wel eens, en dan zeg ik dat hij van mij hem gerust mag gaan wassen :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2010 06:15

LauraC schreef:Manlief klaagde vanmiddag over het raam aan de voorkant, dat het er zo vies uit zag :shock: :oops: De brutaliteit :mrgreen:

Dat moet mijn man echt niet proberen.

Mijn schoonvader die zegt dat bij iedereen als hij vindt dat het niet schoon genoeg is. :? Hij denkt niet na wat hij zegt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 sep 2010 07:52

Waarom mag je man dat niet zeggen? Als het vies is, is het toch vies! Mijn man mag daar echt wel een opmerking over maken. Of ik er wat mee doe, is een ander verhaal :lol: .

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2010 08:12

als mijn man dat zegt, dan vertel ik hem waar de spons en emmer liggen :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 sep 2010 08:44

dames, dames toch!!! Wat een onderdanigheid naar uw man!!! ](*,) :-oo :mrgreen:
als mijn man zegt dat het raam vies is, vind ik niet erg hoor!! Ik zal niet meteen een emmer en een spons gaan pakken maar ik zal wel als ik dan tijd heb die dag of de volgende dag dan de ramen gaan zemen. Trouwens meestal merk ik het eerder op dan hij =D> Ik snap niet waarom er dan zo'n drama van moet worden gemaakt.. of ben ik dan gewoon een brave huisvrouw.. samen met ajl dan :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 sep 2010 08:57

Ligt een beetje aan de manier waarop. Wij verbazen ons soms over de viesheid van onze ramen en bedenken dan allebei dat we daar geen zin in hebben omdat ze morgen regen aangeven :P
Maar niet zo van: vrouw, zorg dat volgende week uiterlijk die ramen weer schoon zijn. Dank je de koekoek, ik ben je sloofje niet :)
pobody's nerfect

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 10 sep 2010 09:25

Precies, Jo-tje, zo denk ik er ook over. Prima als hij de ramen vies vindt, ws vind ik ze dan ook vies. Maar ik voel me dan echt niet direct geroepen om de emmer te pakken.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 sep 2010 09:41

haha, dat gaat mij ook zo... ramen lappen is ook niet echt mijn ding, bovendien kan ik er ook heel slecht bij (wonen op hochparterre, best lastig, als je dan die hoge ramen aan de voorkant dan ook wil doen)... Bovendien: manlief vergeet altijd zo'n hippe lange stok met spons etc. te kopen... :mrgreen:

Overigens gister een gevalletje nesteldrang (?) gehad: ik heb alle boeken nieuw over onze boekenkasten verdeeld: gecategoriseerd en naar alfabet geordend... en wat ben ik er blij mee! :?: (dat MOET wel aan de zwangerschap liggen, dat heeft me echt nog nooit geboeid.. manlief zat het ook al grijnzend aan te kijken :lol: )

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 sep 2010 09:53

elvira (gast) schreef:haha, dat gaat mij ook zo... ramen lappen is ook niet echt mijn ding, bovendien kan ik er ook heel slecht bij (wonen op hochparterre, best lastig, als je dan die hoge ramen aan de voorkant dan ook wil doen)... Bovendien: manlief vergeet altijd zo'n hippe lange stok met spons etc. te kopen... :mrgreen:

Overigens gister een gevalletje nesteldrang (?) gehad: ik heb alle boeken nieuw over onze boekenkasten verdeeld: gecategoriseerd en naar alfabet geordend... en wat ben ik er blij mee! :?: (dat MOET wel aan de zwangerschap liggen, dat heeft me echt nog nooit geboeid.. manlief zat het ook al grijnzend aan te kijken :lol: )

Ik ben benieuwd hoe lang dat zo op alfabet blijft. Ik doe dat met de cd's af en toe ook, maar ik geef het een maand, dan staat het weer door elkaar. :lol:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 sep 2010 09:55

@bumba: ik ben vooral benieuwd naar hoe lang het in de categorieën blijft staan! :lol: (en we moeten er maar niet teveel boeken bij kopen/krijgen; dan past het niet meer! :mrgreen:)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 sep 2010 10:02

elvira (gast) schreef:@bumba: ik ben vooral benieuwd naar hoe lang het in de categorieën blijft staan! :lol: (en we moeten er maar niet teveel boeken bij kopen/krijgen; dan past het niet meer! :mrgreen:)

Dat zeg ik ook vaak: We mogen geen boeken meer kopen, want het past niet meer! Maar ja, boeken zijn zoooo leuk!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 sep 2010 10:29

Bumba schreef:
elvira (gast) schreef:@bumba: ik ben vooral benieuwd naar hoe lang het in de categorieën blijft staan! :lol: (en we moeten er maar niet teveel boeken bij kopen/krijgen; dan past het niet meer! :mrgreen:)

Dat zeg ik ook vaak: We mogen geen boeken meer kopen, want het past niet meer! Maar ja, boeken zijn zoooo leuk!

Veeeeel te leuk!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 sep 2010 11:34

Zo, de badkamer is ook weer schoon. En gisteravond opeens nog een aanval van uhm... nesteldrang kan niet echt, maar gewoon van schoonmaakzin. Ik heb onze slaapkamer even flink gedaan, al mijn mans kleding die op en rond zijn stoel lag in de was gemikt (ideaal dat hij er even niet is, kan ie daar niet over zeuren ;), nachtkasjes opgeruimd. We waren steeds niet zo tevreden over de slaapkamer. Nu moeten er ook nog wel nieuwe vensterbanken in, en een wasbak in de nis, maar het bleef wel rommelig. Maar ik heb alles gewoon weggeruimd, alleen nog een lampje op beide nachtkastjes en nu ben ik eigenlijk best trots op onze slaapkamer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor *Annette* » 11 sep 2010 22:34

schelpje3 schreef:Om te beginnen moet je witte was alleen met wit wassen. Dus niet toch stiekem een gele handdoek erbij, of creme, nee onverbiddelijk. Wit is wit !
De fijne was gebruik ik Fleuril (Dato) wit voor, de kookwas verschillende waspoeders, met een zakje Nibro, helaas niet meer te koop ! snif snif.
Dat Vanish white werkt niet en is superduur.
Mijn trommel is ook niet altijd vol met witte fijne was, maar was dan gewoon een programma voor minder kilo's, zoals fijn of wol of zo.
En mocht het toch nog misgaan ergens, kun je bij de drogist een witmaker kopen, weet ff het merk niet.

Aha dan is dat het 'probleem' wij hebben geen witte handdoeken en die gaan ook nog wel eens bij de witte was in. Over het algemeen gaat het vooral om het witte ondergoed, en de meeste dragen hier zwart/gekleurd ondergoed dus dan kun je lang wachten voordat je wat bij elkaar hebt, ach zegt me ma je ziet het toch niet onder je kleding als je ondergoed niet meer zo mooi wit is :wink:.

Ik las ergens een aantal pagina's terug dat als je de spijkerbroeken te drogen hangt ze dan zo hard worden? Hier gaan spijkerbroeken nooit in de droger, maar ze zijn echt niet hard ofzo... Net zoals met handdoeken, zodra het weer het toelaat gaan ze buiten aan de lijn. Ze zijn wel wat hard, maar de meeste vinden dat lekker hier, maar het is nog lang geen schuurpapier ;). Heb het idee dat vooral in de zomer met de felle zon, hoe langer je ze buiten laat hangen hoe harder ze worden. Dus zodra ze droog zijn gaan ze na binnen. Misschien scheelt het ook wel of je wasverzachter gebruikt of niet.

Wij hebben een boekenkast met allemaal verschillende vakken. In de ene staan bijbels, andere kinderboeken, andere romans enz. Vaak zetten we ze dan van groot na klein... Maja dan verzameld iemand weer eens een stapel boeken op z'n kamer en legt ze gewoon in de boekenkast neer. Iedere keer erger ik me daar weer aan, het was m'n bedoeling om in de vakantie de boekenkast opnieuw in te ruimen, ik had nog zoveel meer plannen, foto's plakken enz. maar de vakantie is om en er is nog niets van gekomen.
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 sep 2010 07:45

De witte was is bij mij ook echt wit ( gebruik zelf altijd Ariël). De enige kleur die ik bij de witte was doe, is lichtblauw. Dan krijg je hetzelfde effect als het blauwsel van vroeger.....een wittere was. Ik heb echt een hekel aan een grauwe was.

@elvira....dat lijkt mij echt nesteldrang! En je bent nog maar op de helft van je zwnagerschap. Houd er rekening mee dat die nesteldrang alleen maar toe zal nemen. Ik was op het laatst echt neurotisch met alles schoonhouden en kasten uitmesten...haha

Terug naar “Archief”