Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 05 dec 2009 15:53

Klopt Annette ze zien er echt super uit in elk zitten 5 bloemen ziet er echt gezellig uit en ze zijn makkelijk te houden.

Ziet er gezellig uit VPK alleen zijn de foto's erg klein

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor vpk » 05 dec 2009 18:20

ja, daar kwam ik ook achter toen ik ze erop had staan :oops:
maar haal ze er toch binnenkort weer af 8)

vind ik ook altijd leuk ja, om eens bij anderen 'in huis' te kijken. zou het anders niet zo snel doen, maar omdat missf speciaal naar een inrichting met bruine muren vroeg voor deze keer :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 05 dec 2009 22:06

Mede vanwege dat bij anderen in huis kijken vond ik het huizen kijken ook wel erg leuk toen wij op zoek waren naar een huis. Ook op Funda destijds trouwens, en in De TV-Makelaar.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 06 dec 2009 09:01

Zoals die rechtse bruine muur (rechts naast die met de bloemen) wil ik dus alle muren. Misschien iets meer nog richting taupe kleurig. Maar we hebben 1 half ronde muur, daar komt sowieso overschilderbaar behang op, heel klassiek (bijna ouderwets) behang. Dat is van zichzelf wit, en mijn man wil het wit laten, en ik eigenlijk bruin maken. Maar nu wil hij een plaatje zien waarop alle muren bruin zijn, hij kan zich er geen voorstelling van maken. maar ik kan het echt niet vinden. Nu behangen we eerst die muur maar, en dan kan ik het altijd nog bruin schilderen.

Ik gebruik in ons nieuwe huis wel zilver erbij. IN het oude hadden we alle lampenvoetjes enzo en de staande lamp meer koper/bruin kleurig. Maar dat vind ik toch een beetje te ouderwets worden. Nu maken we echt een mix tussen modern zilver en wat klassiekere bruine muren en klassieker behang. Ook de bank is die mix, klassieke vorm bank, bruin, met zilveren pootjes. Wel apart, om het allemaal zo te bedenken, maar niet 100% zeker te weten hoe het wordt. Nouja, als het niks is, is het ook zo overgeschilderd ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor vpk » 07 dec 2009 10:39

Dat van ons is ook overschilderbaar. Scan heet het geloof ik..
(alleen de 'bloemenmuur' dan niet)

@MissF: heb je veel licht in je huis? dan vind ik het wel mooi, wat kleur op de muren. ik vind het erg warm/knus aandoen.
lijkt me mooi in combi met zilver.. ik heb ook wat zilveren dingen (schaal/fotolijstjes), vind het steeds leuker worden ;-)
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 07 dec 2009 14:58

We hebben wel veel licht idd. Dat vind ik heel erg belangrijk. Een enorm voorraam, een iets kleiner zijraam, en dan tuingericht aan de achterkant een glazen pui, en in de keuken ook nog 2 ramen. Eerst wilde ik tussen de voor- en achterkamer en-suite deuren, maar omdat ik zo van daglicht hou, hebben we alles opengemaakt, dus nu loop je bijna helemaal rond, met veel ramen, en geen deuren.
Ben ook heel benieuwd hoe het gaat worden :D
Maar jullie huis is ook erg mooi!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor vpk » 08 dec 2009 09:55

dank je! ik ben er ook heel blij mee.
we wonen er nu ruim een jaar in en het wordt steeds meer 'af' en echt ons eigen ding.
Laatst gewijzigd door vpk op 17 dec 2009 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 17 dec 2009 14:49

Hehe, er komt schot in de zaak. Het schiet nu wel op. Ik heb vandaag Jurians kamer zo goed als afgeschilderd, de plinten en deur afgelakt. Nu moet alleen nog het rolluik aan de buitenkant eraf, dan kan het laatste gat gedicht en geschilderd en dan hopelijk vrijdag de vloerbedekking erin. Dan is die kamer af :) (oja, en dat stukje bij het nieuwe stopcontact nog even schilderen natuurlijk en het frontje erop ;)
Gister is de keuken deels gestuct, wat knapt dat op zeg!
Mijn man gaat tussen kerst en oud en nieuw de keuken zetten, en de eerste week van januari wordt de laatste muur gespachtelputzt. Dan is het af :D

Hier een fotootje van Jurians kamer, er zijn dus 2 muren dat groen, en 2 wit, waarvan 1 dus met zijn naam:

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor vpk » 17 dec 2009 19:43

leuk zeg, zo met zijn naam!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 17 dec 2009 19:55

Leuk gedaan, MissF!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor kwebbel » 20 dec 2009 18:23

dit is onze achtertuin vanmiddag na alle sneeuw 8)
in het midden staat zo'n waterding (een bol) waar normaal in de zomer licht uit komt en water uit stroomt.
Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annet* » 23 dec 2009 08:43

Heeft iemand ervaring met een houtkachel op de cv aansluiten? In het kindertopic zat ik me al te beklagen over de kou hier in huis. Nu zagen we op internet iets over een houtkachel op het bestaande cv netwerk aan te sluiten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor CvdBerg » 23 dec 2009 12:38

Dat lijkt mij vrijwel onmogelijk. Wat je wel kan doen is een hout kachel neer zetten naast je bestaande CV. Maar, even aangenomen dat de schoorsteen aansluiting zich in de woonkamer bevindt waar meestal ook de thermostaat van de CV is, het probleem is dan dat je je woonkamer wel lekker warm stookt, maar dat de CV niet meer aanslaat omdat het bij de thermostaat in de kamer al te warm is. Met als gevolg dat de rest van het huis alleen maar kouder wordt. Dit hebben mijn ouders ook met de gaskachel. Nu kan het hen niet zoveel schelen omdat ze overdag toch niks in de slaapkamer te doen hebben.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2009 12:56

*Annet* schreef:Heeft iemand ervaring met een houtkachel op de cv aansluiten? In het kindertopic zat ik me al te beklagen over de kou hier in huis. Nu zagen we op internet iets over een houtkachel op het bestaande cv netwerk aan te sluiten.


Dat lijkt me ook vrij lastig... hoewel het op zich wel moet kunnen... Als je op een of andere manier er water mee kan verwarmen dat door je cv wordt gepompt. Maar het lijkt me maar lastig. Sowieso heb je natuurlijk een rookkanaal nodig.

Als je die toch hebt, waarom zou je hem dan op de CV aansluiten? Het belangrijkste is dat je woonkamer goed warm is, op je slaapkamer hoeft het geen 20 graden te zijn. Dus, dan kan je beter een open haard of allesbrander in je woonkamer zetten. Krijg je het warm genoeg mee, tenminste, op de begane grond en als je goede isolatie hebt merk je het boven ook nog wel een beetje. En je CV hoeft dan minder hard te draaien om de kamer op de gewenste temperatuur te houden.

p.s. Heb je overal dubbel glas? Anders zou ik daar eens mee beginnen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2009 14:57

Ik denk dat CvdBerg wel een punt heeft: bij ons hangt de thermostaat ook in de woonkamer, recht tegenover de open haard, en als die laatste dus aan is, springt de CV gelijk uit... boven is het dan (uiteraard) niet zo warm als beneden. Nu is het bij ons boven gelukkig sowieso niet erg koud, maar als je zoals Annet al het probleem hebt dat het in de slaapkamers érg koud is met de CV áan, lijkt mij dat met een open haard in de kamer bij de thermostaat alleen maar erger worden...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten