Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 jan 2009 17:39

'blond-amsterdam' is wel errug leuk ja!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 jan 2009 17:40

Annet: goede tip!
Ik ben me alleen nog aan het beraden of ik dit servies blijf houden. Of voor een ander ga. Maar ja dan zit je weer met de rest, vind ik ook weer zonde. Misschien kan ik mijn restantje via MP verkopen???

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 jan 2009 17:44

Net ff gekeken wat blond-amsterdam voor een servies is.
Erg leuk, maar ik zou het zelf niet kopen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 jan 2009 18:35

wij hebben een jaar geleden ons bij elkaar gesprokkelde studentenservies weggegooid en 'flow' van Villeroy & Boch gekocht/gekregen. We krijgen voor onze verjaardagen straks weer een lading, dan hebben we overal 12 stuks van, dus dan kan er ook nog wat stuk gaan... :mrgreen:

Link: http://www.villeroy-boch.com/de/de/home ... 420&page=2

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 17 jan 2009 18:40

http://www.de-koets.nl/images/servies002.jpg
Wij hebben dan niet het servies met de poppetjes erop, maar alleen met de kleurtjes roze, blauw, groen en oranje.

Dat van Villeroy en Boch is ook mooi!!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jan 2009 19:46

esli schreef:'blond-amsterdam' is wel errug leuk ja!

Ik vind het lelijk...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2009 19:56

LeChat schreef:
ajl schreef:
kwebbel schreef:Hoe komt het dat je de keel gaat uithangen ajl ?? Heb je een baan ook in de huishouding ofzo ? Kan me dan wel ff wat bij voorstellen!

Gelukkig niet, ben jurist. Heb er gewoon de balen van dat ik nu ik parttime werk de vrije dagen met dat suffe huishouden bezig ben. Ik vond fulltime werken leuker en uitdagender. Heb altijd het gevoel met het huishouden dat het zo voor niets is. Je draait je om en het is weer vies. Zal zo maar eens gaan beginnen,voordat Hugo weer wakker wordt.
Maar toen je nog fulltime werkte was de huishoudelijke hulp toch ook al weg? Toen moest dus i.b. hetzelfde gebeuren in 't huishouden (afgezien van de extra werkzaamheden die Hugo's meebrengt)... Als je het huishouden toen in 1 dag en een paar x een (deel van de) avond deed en nu je vrije dagen eraan besteedt betekent dat dus misschien dat je veel meer in het huishouden bent gaan doen? Dezelfde dingen vaker doet? Misschien 'ns kijken of sommige dingen ook weer wat minder vaak kunnen en die tijd dan op een leukere manier besteden?

Toen ik nog fulltime werkte deed ik het huishouden vaak op vrijdagavond. Mijn man was er toen vaak op vrijdagavond niet en dan deed ik boodschappen en maakte ik snel alles schoon. Nu ben ik meer thuis, dus beneden stofzuig ik vaker. Is ook vaker nodig. En wij zijn tijdens mn zwangerschap verhuisd naar een eensgezinswoning. Daaarvoor woonden we in een flat, veel makkelijker schoonhouden.

Daarnaast is de hoeveelheid was explosief gegroeid, sinds Hugo er is. Daarnaast had ik met het fulltime werken wat meer tijd voor mijzelf. Dat schiet er nu eigenlijk in. Op mn vrije dagen ben ik bezig met wassen, koken, strijken en schoonmaken en tussendoor Hugo nog even. Dat irriteert mij gewoon. Ik zou liever gewoon gezellig op mn werk zitten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jan 2009 20:20

esli schreef:'blond-amsterdam' is wel errug leuk ja!

Ik vind het leuk als bv taartservies, maar niet als een heel servies. Maar smaken verschillen he!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2009 20:45

rosaatje schreef:Annet: goede tip!
Ik ben me alleen nog aan het beraden of ik dit servies blijf houden. Of voor een ander ga. Maar ja dan zit je weer met de rest, vind ik ook weer zonde. Misschien kan ik mijn restantje via MP verkopen???

misschien heb jij mijn servies wel? winterling röslau staat er op de achterkant. Witte borden met een grijze boog.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 jan 2009 20:50

Annet: Ik heb hem ruim 10 jaar geleden gekocht bij Blokker. Blauw,groen,wit. Ruitjes,bloemetjes en randen.
Heb net gezocht op MP, maar helaas.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jan 2009 21:40

wij hebben alles van Lavendel. Ik wilde graag een servies en heb van m'n ouders voor m'n 19e verjaardag wat gebaksbordjes van lavendel gekregen en dus ben ik de hele set gaan sparen. Ik heb diepe borden, boterhambordjes, dinerborden, theeglazen, mokken, soepkommen, toetjesschaaltjes, eierdopjes, een ding waar je je tandenborstels inzet, een zeepbakje, een suikerpotje, een melkkannetje, 2 dienbladen, allemaal van lavendel :D :D alleen de lampenkap en de theepot heb ik niet, die was nergens meer te krijgen en toen dronk ik nooit thee dus vond ik het zonde om m toch aan te schaffen. Inmiddels lust ik wel thee :? Nu is het er uit helaas.....
oja ik zie nu dat ik de servetten niet heb.... en de onderzetters waren van een soort papieren laagje dus die werden smerig en vies enzo....

Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2009 21:56

Die theepot heb ik pas nog ergens te koop gezien. Dit servies is bij mijn weten nog helemaal niet uit de verkoop hoor. Ik heb er ook eea van, voor de koffie en thee.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jan 2009 22:07

o ! Hier bij Marskramer is ie er helemaal uit.......... Maar ja, het meeste heb ik gespaard en dat vind ik wel ontzettend wijs :D o ja het zeeppompje zag ik net staan die heb ik ook :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2009 22:48

Ik heb ook best veel van lavendel maar gebruik het niet staat voor die sier in mijn buffetkast (achter glas)
Ik heb het van de week nog bij de marskramer gezien ik heb trouwens ook blikjes en eierdopjes en de theepot heb ik ook erg leuk allemaal.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2009 23:17

Terug naar “Archief”