Spons schreef:* spons vraagt zich even af of hij in het religie forum is beland *
Het is heel gereformeerd dat het geloof op alle terreinen van het leven invloed heeft, dus ook hier.

Moderator: Moderafo's
Spons schreef:* spons vraagt zich even af of hij in het religie forum is beland *
quote="Race406"Het is de vraag wat nu precies refo is.
Is refo gelijk aan rokken, hoeden, langzaam zingen, lege avondmaalstafels etc wat wij mensen ervan gemaakt hebben?
Of is het misschien dat wij van de reformatie afstammen, van Luther en Calvijn, en dat de 3 sola's bij ons hoog in het vaandel zouden moeten staan in plaats van allerlei heel degelijk klinkende, theologisch hoogstaande, constructies en wetjes en regeltjes die in de grond echter niets anders zijn dan menselik geredeneer?
Ik ben bang dat, waar refo zou moeten staan voor de 2e optie, refo steeds meer is verworden tot de eerste optie. Helaas......
Ik zie/hoor in mijn woonplaats wat anders helaas.Schaapje schreef:Het is heel triest dat mensen voor het evangelie zoveel regeltjes hebben bedacht, maar toch denk ik Race406 dat het niet steeds meer die eerste optie is, dat deze langzaam aan het uitsterven is, en het steeds meer en meer de tweede optie wordt.
Riska schreef:Ik zie/hoor in mijn woonplaats wat anders helaas.
TheKeimpe schreef:En dat laat mij dus vragen: is Refoweb een REFOweb? Als je die naam hanteert, dan zou je toch "beter" verwachten? Dat je laat zien dat je zonder trappen kunt, maar dat de liefde de boventoon voert.
Race406 schreef:Het is de vraag wat nu precies refo is.
Is refo gelijk aan rokken, hoeden, langzaam zingen, lege avondmaalstafels etc wat wij mensen ervan gemaakt hebben?
Of is het misschien dat wij van de reformatie afstammen, van Luther en Calvijn, en dat de 3 sola's bij ons hoog in het vaandel zouden moeten staan in plaats van allerlei heel degelijk klinkende, theologisch hoogstaande, constructies en wetjes en regeltjes die in de grond echter niets anders zijn dan menselik geredeneer?
Ik ben bang dat, waar refo zou moeten staan voor de 2e optie, refo steeds meer is verworden tot de eerste optie. Helaas......
Schipje schreef:Hier ben ik het echt zoooo mee eens! Prima verwoord, zo is het idd. Ik ben echt reformatorisch maar wil me absoluut niet scharen onder de -hoe zal ik het noemen?- o.s.m'ers. Alleen geloof, alleen Christus alleen genade. ALLEEN.
Bertiel schreef:wat zijn o.s.m.'ers??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten