De osteopaat waar ik bij ben, zegt dat je makkelijk zonder melk e.d kan, en idd,
al onze kinderen drinken geen melk, en ik merk geen verschil met kinderen die dat wel doen....
moeilijk joh, als je kind zo moeilijk eet...maar vaak denk je zelf dat het tekort komt,
en is het kind toch gezond.
wel knap dat je 2x 1,5 jaar hebt gegeven zeg!! petje af!!
@ schipje: mijn dieet is vrij van: koemelk, soya, ei, noten, peulvruchten, cirtrusfruit, chocola

en eigenlijk nog wel wat dingetjes die ik niet eet.
volgens de allergoloog was ze nergens allergisch voor en mocht ik dus alles eten, en dat vooral omdat er zo weinig in de moedermelk kwam, dat ze daar echt geen last van kon krijgen

apart, zo'n stelling! het tegendeel is bewezen in Amerika, vertelde hij, maar dat viel buiten Europa,
dus hij hield zijn stelling vast....oke??
ik dus blij een schaaltje yoghurt gegeten, heerlijk genoten ervan, maar gelijk al prijs door te huilen en eczeemaanval...
dus toch maar volhouden met het dieet!
vaak als kinderen allergisch zijn voor koemelk, kunnen ze een kruisreactie krijgen van paarden- schapen- geitenmelk, misschien even in de gaten houden?
toen ik mijn oudste dochter geitekaas gaf, een ieniemienie stukje kwamen de rode vlekken zo opzetten rond haar mondje, ik gaf dus niets geen melk- en melkprodukten!