Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2007 08:16

Zo, gister mn eerste hele maaltijd, die helemaal gelukt was, op tafel gezet :)
Bloemkool, aardappels, slavinkje en satesaus (ja, dat laatste is een vreemde combi, maar zooo lekker ;) )

En het was echt lekker :D

Wat zal ik vandaag es gaan maken? :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2007 09:17

zozo goed man!!!

Je moet ook dingen gaan uitproberen dat is ook leuk (zoals vanuit die tijdschriften die je bij de supermarkt gratis kunt krijgen: Aller Hande ofzoiets, bijna elke supermarkt heeft wel zo'n blad).

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 09:19

Hey MissF, heb je nog nooit eerder gekookt?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 sep 2007 09:22

spruitjes met satesaus :)
Helaas is mijn mannetje allergisch voor pinda's enzo.

Ik wissel meestal pasta, rijst en aardappels af. Als ik dat allemaal zat ben, wordt het couscous of een enkele keer bruine bonen.

Verder kan je met pakjes een heel eind komen, zelf kruiden toevoegen is natuurlijk stoerder, maar goed. Probeer bijvoorbeeld eens
* sajoerboontjes Conimex (idee van FloeFloe, met rijst en kip of quorn)
* Thaise nasi van Conimex
* chicken tonight, dat zit in een pot ;)
* aardappel anders, als je een oven hebt

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 09:33

Mmm, die boemboe voor sajoerboontjes is idd heel erg lekker! Sowieso vind ik al die Conimex boemboes smullen!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 sep 2007 09:42

Als je nu net begint met koken MissF, zou ik nog niet van een recept koken ofzo. Wat ik in het begin nog al eens deed, was van die Knorr wereld recepten. Niet alles is even makkelijk, maar bijvoorbeeld de Kip Madras of de Kip Tandoori is echt supersimpel.

Ik heb gisteren een cake met chocolade gemaakt, en hij is gelukt :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2007 10:13

Ik heb zelden gekookt. Net voor ik ging trouwen nog ff snel op les om aardappels te kunnen koken, bij mn vader ;)
Ik eet sowieso alleen wat de boer kent zeg maar. Dus al die buitenlandse 'troep' ga ik niet zo snel maken.

Probleem is wel dat mijn schoonmoeder een perfecte kokkin is. Mijn schoonvader was poelier, dus ze hebben daar altijd veel vlees, allerlei vreemde soorten ook. Naja, daar begin ik voorlopig niet aan. Het zal wel ff aardappels, vlees en groente blijven. De recpeten komen wel.

En idd Evelien, de ALlerhande heb ik ook maar meegenomen, je weet maar nooit wanneer ik eraan toe ben ;)
En morgenavond komt mn zusje logeren omdat mn man weg is, en gaan we lekker gewoon pizza eten, heerlijk :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2007 10:31

MissF schreef:Ik heb zelden gekookt. Net voor ik ging trouwen nog ff snel op les om aardappels te kunnen koken, bij mn vader ;)
Ik eet sowieso alleen wat de boer kent zeg maar. Dus al die buitenlandse 'troep' ga ik niet zo snel maken.

Probleem is wel dat mijn schoonmoeder een perfecte kokkin is. Mijn schoonvader was poelier, dus ze hebben daar altijd veel vlees, allerlei vreemde soorten ook. Naja, daar begin ik voorlopig niet aan. Het zal wel ff aardappels, vlees en groente blijven. De recpeten komen wel.

En idd Evelien, de ALlerhande heb ik ook maar meegenomen, je weet maar nooit wanneer ik eraan toe ben ;)
En morgenavond komt mn zusje logeren omdat mn man weg is, en gaan we lekker gewoon pizza eten, heerlijk :D

zelf pizza maken? :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 sep 2007 10:36

rosalie83 schreef:Mmm, die boemboe voor sajoerboontjes is idd heel erg lekker! Sowieso vind ik al die Conimex boemboes smullen!

Hmm moet ik dan ook maar eens proberen. Maar ik moet soms wel even creatief doen om het vegetarisch te maken. Tofu marineren heb ik nu eindelijk wel onder de knie: eerst de blokjes bakken, dan marineren en dan nog een keer bakken. Dan wordt het knapperig en niet zompig.

MissF: pizza is niet Nederlands hoor ;p

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2007 11:34

Haha, nee, pizza van de AH, en das niet Nederlands, maar kost niet zoveel tijd, haha :D

Vanavond worden het spercieboontjes, aardappels en kipfilet. Lekker van de markt. Ben benieuwd :)

Ik zal het hier wel eens volgen, wie weet komen er nog leuke receptjes langs :D

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 12:14

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:Mmm, die boemboe voor sajoerboontjes is idd heel erg lekker! Sowieso vind ik al die Conimex boemboes smullen!

Hmm moet ik dan ook maar eens proberen. Maar ik moet soms wel even creatief doen om het vegetarisch te maken. Tofu marineren heb ik nu eindelijk wel onder de knie: eerst de blokjes bakken, dan marineren en dan nog een keer bakken. Dan wordt het knapperig en niet zompig.

Toen wij meer vegetarisch gingen eten, vond ik het nog meevallen hoe moeilijk het is om elke keer wat te bedenken. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Je hebt echt zo veel keus!

Maar inderdaad zeg, wat wordt tofu viezig als je het marineert voordat je het eerst even aanbakt! Zompig is het goede woord :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 12:15

MissF schreef:Vanavond worden het spercieboontjes, aardappels en kipfilet. Lekker van de markt. Ben benieuwd :)

Met dus een boemboe van Conimex worden je sperzieboontjes wat meer bijzonder zonder dat het moeilijk is!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 sep 2007 14:00

wij eten vanavond andijvie stampot met spekkies

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 14:02

Heerlijk! Zonder spekjes dan in ons geval, maar andijviestampot vind ik echt zoooo smullen :yum:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 sep 2007 14:07

Zonder spekkies?? Dan is er toch geen smaak aan?

Terug naar “Archief”