Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 30 jul 2006 22:32

Die baardapen zijn in staat om zelf een flat op te blazen en vervolgens Israël ervan te beschuldigen. Mensenlevens interesseren zulke figuren niet. Ook niet van hun eigen mensen. Het zijn gewoon nietsontziende moordenaars. Anders plaats je natuurlijk ook geen lanceerinrichtingen in woonwijken.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 30 jul 2006 22:39

Markie schreef:Die baardapen zijn in staat om zelf een flat op te blazen en vervolgens Israël ervan te beschuldigen. Mensenlevens interesseren zulke figuren niet. Ook niet van hun eigen mensen. Het zijn gewoon nietsontziende moordenaars. Anders plaats je natuurlijk ook geen lanceerinrichtingen in woonwijken.

Zeer fout ja, die lanceerinrichtingen in woonwijken. Gooi er maar een smartbomb op wat mij betreft. Ook dit kan een manier zijn om de publieke opinie te bespelen van de betreffende baardapen. Motivatie zou kunnen zijn: we blazen nu wat poppetjes op, Israel krijgt dusdanig veel internationale druk dat er in de toekomst minder burgerslachtoffers zullen vallen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 30 jul 2006 23:01

Dit zal ook wel vaker gebeuren denk ik. Israël probeert zoveel mogelijk te voorkomen dat er burgerslachtoffers vallen, en mocht dit lukken dan vuren die mafkezen gerust raketten af op woonwijken in Libanon zelf. De publieke opinie is toch al niet pro- Israël en dat wakkeren hun graag aan. Zoals ik al zei, in mensenlevens zijn zulke debielen niet geïntresseerd. Evenmin als in vrede.

Want wat is eigenlijk hun bedoeling met het afschieten van raketten op woonwijken in Israël?

Daar heb ik nog niemand over gehoord. Eisen ze bepaalde dingen ofzo?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 jul 2006 07:13

Israel schiet zichzelf behoorlijk in de voet met het verwoesten van een gebouw waar zich vooral burgers in bevinden. Het probleem met de Israelische vuurkracht is juist, dat het de veiligheid van Israel door deze tragische blunder/vergissing niet vergroot, maar verzwakt.

Nu is Israel gedwongen om de gevechtsacties voor 48 uur te staken en wordt de druk om tot een algemeen staakt het vuren te komen heel groot. Aangezien Hezbollah nog operationeel is en zich hooguit een paar kilometer heeft moeten terugtrekken, moet een staakt het vuren op dit moment als een nederlaag voor Israel worden opgevat. Mijn indruk is dan ook, dat Israel op korte termijn (woensdag, want dan zijn de opgeroepen reservisten inzetbaar) een grootschalig grondoffensief zal beginnen om te redden wat er te redden valt, aangezien een krachtige oproep tot een staakt het vuren (lees: van de V.S. en een V.N. resolutie) later deze week kan worden verwacht. De grondtroepen hebben dan ook hooguit 3 a 4 dagen om het zuiden van Libanon onder controle te krijgen. Dat is heel weinig tijd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 jul 2006 08:18

Cybercurse schreef:
Markie schreef:Die baardapen zijn in staat om zelf een flat op te blazen en vervolgens Israël ervan te beschuldigen. Mensenlevens interesseren zulke figuren niet. Ook niet van hun eigen mensen. Het zijn gewoon nietsontziende moordenaars. Anders plaats je natuurlijk ook geen lanceerinrichtingen in woonwijken.

Zeer fout ja, die lanceerinrichtingen in woonwijken. Gooi er maar een smartbomb op wat mij betreft. Ook dit kan een manier zijn om de publieke opinie te bespelen van de betreffende baardapen. Motivatie zou kunnen zijn: we blazen nu wat poppetjes op, Israel krijgt dusdanig veel internationale druk dat er in de toekomst minder burgerslachtoffers zullen vallen.
Ik pleit voor een atoombom op het hele midden-oosten..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 jul 2006 08:33

Raido schreef: pleit voor een atoombom op het hele midden-oosten..

Maar dan wel alleen als de wind goed staat.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 31 jul 2006 08:38

Hou je er ook nog rekening mee dat Israel fouten kan maken?
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 31 jul 2006 08:41

Raido schreef:Ik pleit voor een atoombom op het hele midden-oosten...

en het zal mij nog niks verbazen dat de overlevende helft blij is dat de andere helft dan martelaar is geworden :?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 jul 2006 09:27

Ik pleit voor een wat zinniger toon in deze discussie. Het is zo al erg genoeg. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 31 jul 2006 09:44

Ik pleit voor het stoppen van de discussie. Het heeft namelijk een heel hoog beste-stuurlui-gehalte.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 31 jul 2006 10:35

agrees with othello :)

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 31 jul 2006 10:53

Stoppen van de discussie heeft geen zin. Want dan komt er wel een nieuwe omdat dit het wereldnieuws nu gewoon is. Wel moet er inderdaad op een andere manier, door bepaalde personen, hun mening worden weergegeven. Dus mensen, let even op het taal gebruik en de uitdrukkingen.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 31 jul 2006 11:14

ok Raido poste dat met een wat cynische ondertoon, iedereen mag vast wel duidelijk zijn dat hij dat niet meende, maar inderdaad qua reageren zijn we soms misschien wel net zo erg als wat er door beide oorlogskampen over elkaar beweerd wordt.

Wel is het zo dat dit op deze manier een uitzichtloos conflict is en blijft.

stelling: oorlog in het middenoosten zal zichzelf van de wereldnieuws agenda afhalen.

uitleg:
door de oorlog (mits meer landen er bij betrokken gaan raken) zal de olieprijs sneller stijgen dan bij normaal vraag aanbod verhaal, en de noodzaak om sneller over te schakelen naar alternatieve energie vormen dus ook zal toenemen, dit heeft als gevolg dat de vraag naar olie op termijn sneller zal afnemen als verwacht, en de rest van de wereld minder belang gaat hebben bij het midden oosten.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 jul 2006 11:22

elbert schreef:

Ik pleit voor een wat zinniger toon in deze discussie. Het is zo al erg genoeg. :?
Dat was omdat iemand smartbombs op woonwijken wilde gooien wat mij een belachelijk, stomzinnige, idiote, onchristelijke en ondoordachte posting en oplossing vond.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 jul 2006 11:24

spacy schreef:stelling: oorlog in het middenoosten zal zichzelf van de wereldnieuws agenda afhalen.

uitleg:
door de oorlog (mits meer landen er bij betrokken gaan raken) zal de olieprijs sneller stijgen dan bij normaal vraag aanbod verhaal, en de noodzaak om sneller over te schakelen naar alternatieve energie vormen dus ook zal toenemen, dit heeft als gevolg dat de vraag naar olie op termijn sneller zal afnemen als verwacht, en de rest van de wereld minder belang gaat hebben bij het midden oosten.

Die stelling zal op z'n vroegst over 100 jaar van toepassing zijn, ben ik bang (en zelfs dan nog...).
Daarvoor heb ik de volgende redenen:

A. de vraag naar olie neemt nog steeds toe, dankzij de explosieve economische ontwikkeling van China en India
B. de groei van de bekende oliereserves neemt minder toe dan de groei van de vraag naar olie
C. de ontwikkeling en toepassing van alternatieve energie op grote schaal zal nog vele tientallen jaren nodig hebben om de vraag naar olie te doen dalen.
D. vanwege religieuze redenen, zal een conflict tussen Israel en Arabische landen en/of organisaties altijd in het wereldnieuws blijven en niet alleen vanwege de olie (N.B. in Israel en Libanon zit zeer weinig olie in de grond).

Terug naar “Archief”