Sofieke schreef:Tja, wat is anders de meerwaarde van t huwelijk???
zouden er ook niet andere meerwaardes aan het huwelijk zitten?
Moderator: Moderafo's
Sofieke schreef:Tja, wat is anders de meerwaarde van t huwelijk???
Als het goed is niet, want dan heb je een wankele basis om te gaan trouwen, btw als je wel getrouwd bent en het blijkt dat je geen gezin gezin van let's say 8 kinderen aankunt, dan heb je weer een ander 'probleem' om overna te denken. En dat is wsl lastiger dan geen seks hebben VOOR je huwelijk.Raido schreef:ik vind het alleen een beetje bot om te zeggen dat de enige meerwaarde van het huwelijk is dat je dan seks mag hebben (alsof je daarom zou trouwen)
Night schreef:Aragorn schreef:Ach, wat is moeite doen.. als ik iets echt niet wil, dan gebeurt dat ook niet 'zomaar'. Het punt is idd dat je wel gewoon moet weten wat je (niet) wilt en waarom. Als dat niet het geval is ben je zo over je grenzen heen, en als het wel zo is is het ook niet heel erg moeilijk.
Ik wil een nuance aanbrengen.
Ik denk dat je moet weten dát je iets wel of niet wilt. Niet persé waaróm.
Dit voortvloeiend uit het feit dat, zoals we kunnen lezen, er heel wat jongelui zijn die eigenlijk niet precies kunnen uitduiden waarom ze de grens willen bewaken, maar wel dát ze dat willen doen, zonder dat 100% te hebben dichtgetimmerd met argumenten.
De andere kant op klopt ook. Men wil eigenlijk helemaal die grens niet bewaken, maar wil juist over die grens heen. Onder sociale druk bijv kunnen toch pogingen worden gedaan om de grens te bewaken...maar dat houdt dan weer niet zo lang stand, omdat men eigenlijk niet wil.
Als je het eigenlijk niet wil, ga je ook op zoek naar argumenten en uitwegen en jezelf speelruimte geven: Vier jaar is wel errug lang, zou het knap vinden als ik dat red, sex is goed voor je relatie en dat soort waardeloze breakout/fancy-achtige uitroepen.
Raido schreef:Sofieke schreef:Tja, wat is anders de meerwaarde van t huwelijk???
1. 'Altijd' samen.
2. Uiting van je liefde richting man/vrouw maar ook richting anderen.
3. Opvoeden kinderen
4. etc..
Natuurlijk kan dat ook allemaal buiten het huwelijk om, ik vind het alleen een beetje bot om te zeggen dat de enige meerwaarde van het huwelijk is dat je dan seks mag hebben (alsof je daarom zou trouwen)
Aragorn schreef:Lalage schreef:Als je je niet kunt inhouden, moet je maar trouwen volgens onze beste Paulus.
Maar toch is die situatie weer anders want daar ging het over de keuze tussen helemaal vrijgezel blijven of trouwen. Dingen als vekering kenden ze nog niet, of duurde iig geen jaren.
Raido schreef:Seks is fijn, maar seks zonder liefde is leegIk ga ook lekker trouwen uit liefde, en dan is seks toch wel een van de mooiste dingen om je liefde in je uiten (en dat het liefst binnen het huwelijk voor mij
)
Eens.. als je vrouw geen zin heeft en je het toch doet pleeg je gewoon overspel .. (bijvoorbeeld). Ik veroordeel ook niemand op grond van het seks hebben voor je huwelijk, ik vind het voor mij gewoon belangrijk dat ik het wel voor binnen het huwelijk wil bewaren uit liefde.kurtyo schreef:Seks hebben omdat het lekker is, is natuurlijk de meest loze vorm van seks, inhoudsloos. Maar mensen die seks voor het huwelijk hebben, doen dat echt niet uit leegheid of zinloosheid, dat moet je in de gaten houden. Veel mensen hebben seks uit liefde, ook zonder huwelijk. Het huwelijk is geen garantie voor liefde en liefdevolle seks...
Raido schreef:Eens.. als je vrouw geen zin heeft en je het toch doet pleeg je gewoon overspel .. (bijvoorbeeld). Ik veroordeel ook niemand op grond van het seks hebben voor je huwelijk, ik vind het voor mij gewoon belangrijk dat ik het wel voor binnen het huwelijk wil bewaren uit liefde.kurtyo schreef:Seks hebben omdat het lekker is, is natuurlijk de meest loze vorm van seks, inhoudsloos. Maar mensen die seks voor het huwelijk hebben, doen dat echt niet uit leegheid of zinloosheid, dat moet je in de gaten houden. Veel mensen hebben seks uit liefde, ook zonder huwelijk. Het huwelijk is geen garantie voor liefde en liefdevolle seks...
Trouwens wat dacht je van de bekende ONS? ik denk dat je dan een enigsinds verwrongen idee van het begrip liefde hebt als je dat uit liefde seks hebben vind
Lalage schreef:Aragorn schreef:Lalage schreef:Als je je niet kunt inhouden, moet je maar trouwen volgens onze beste Paulus.
Maar toch is die situatie weer anders want daar ging het over de keuze tussen helemaal vrijgezel blijven of trouwen. Dingen als vekering kenden ze nog niet, of duurde iig geen jaren.
Ach, volgens sommige van onze mederefowebbers moeten we de bijbel niet als cultuurgebonden zien
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten