Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 jan 2005 01:28

verknipterefo schreef:
joepie schreef:En dan blijft immers de vraag: Tot hoe ver moet je dan gaan, volgens jou?

Ik vind het heel lastig; mijn ouders vonden bijvoorbeeld al bij elkaar op de kamer slapen niet kunnen. Ik vind dat behoorlijk rigoreus. Helemaal lastig wordt het als je niet meer midden in de refo-cultuur zit; grenzen vervagen dan een stuk makkelijker. Maar of dat weer een argument is om maar midden in de refocultuur te blijven....

Weet je wat jammer is; de mensen die weten tot hoe ver je mag gaan voor je huwelijk zijn allemaal getrouwd!

Mijn ouders komen beide uit de zwaardere kerk (moeder oud geref. vader chr. geref/bonds) en hebben nog steeds de naweeën van hun opvoeding.

M'n moeder keek heel gek op dat ik met oud jaar bij een vriendin op de kamer had geslapen:shock:. Dat hoorde toch niet?
Waar doet ze moeilijk over? Ze is gewoon een goede vriendin van me en heeft al jaren een vaste vriend. Ik moet er niet aan denken seks met haar te hebben en dat gevoel is geheel wederzijds.

Over seks voor het huwelijk heb ik verder geen duidelijke mening. Mensen moeten het zelf maar bepalen of ze het wel of niet willen. Het kan iig een hoop gezeur met zwangerschappen en soa's schelen.

Hoorde vorige week weer over een meisje van 19 die zwanger was. Was een ongelukje. De oude roddeltantes stonden het na de kerkdienst weer grondig te veroordelen, de hypocrieten. Zelf neukten ze met het halve dorp voor ze trouwden, ze hebben gewoon geluk gehad dat het nooit is aangeslagen. (Dit zei ik ze midden in hun gezicht, kwam hard aan maar ze hielden meteen hun schijnheilige mond dicht).

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jan 2005 08:50

Gelijk heb je! Hypcrieten hebben helaas de halve wereld, ik kan me er ook dom over opwinden. Pas ook een meisje werd gebeld door haar vriend (stond er bij en keek er na), maar die vriend wou dat ze een onderzoek deed of zo'n morning after pil nam, hoe hypocriet, je doet het met elkaar, maar als je dan zwanger zou worden moet het maar dood....

Ondertussen is de verkering uit, dat meisje is een aantal keer vreemd gegaan (echt seks, om het even te vermelden), die jongen zit helemaal aan de grond, hij dacht dat ze helemaal van hem was, en dat hij haar zou houden door met haar naar bed te gaan... en waar ging het haar om? gewoon om een jongen met wat inhoud achter de broekriem...

ik heb ook geen mening over seks, wat is seks? voor mij is dat vrijen, dus echt met elkaar naar bed gaan, en verder... och voor een ieder verschillend...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 04 jan 2005 09:11

Ik heb heel vaak het idee, dat weinig mensen daar een echte mening over kunnen vormen, of dat ze kunnen uitleggen waarom ze zoiets doen
What a wonderfull girl!!

joepie

Berichtdoor joepie » 04 jan 2005 09:16

En toch vind ik dat je op een verkeerde manier gereageerd hebt. Want hoe weet jij dat ze vroeger met iedereen het bed deelden? Als het al zo was, dan toch zeker ook door roddels? Dus wat ben jij dan beter dan die babbelende tante's? Niks! Je verlaagd je tot hetzelfde niveau.

Het was beter geweest als je hun er gewoon op aangesproken had. Dat je niet mag roddelen en dat ze daarmee zondigden tegen het gebod over kwaad spreken over een ander.

Het is in ieder geval wel zo dat de zwangere jongedame met haar vriend naar bed is gegaan zonder een voorbehoeds middel te gebruiken, dus was ze er niet op "voorbereid". Ik kan daar toch meer respect voor opbrengen dan voor al die stelletjes die menen dat ze maar gewoon met elkaar gemeenschap mogen hebben, met voorbehoedmiddel, en dus niet zwanger worden. Het eigenlijk wel doen maar waar de gevolgen niet van naar buiten komen. Dat vind ik pas hypocriet.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jan 2005 10:03

Nou ik dus ook! Kijk als (nadruk op als) ik naar bed zou gaan met mijn vriendin, voordat ik zou trouwen, zou ik het zonder doen, ik wil de concequentie dan ook dragen en op mijn schouders nemen.

Natuurlijk zou ik wel rekening houden of mijn vriendin net haar ovulatie heeft gehad... maar ja... ik doe het niet ;-) het is als...

En trouwens wat vinden jullie (of joepie), van de schuldbelijdenis? Als ik het zou doen, zou ik ook geen spijf hebben....
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 jan 2005 17:28

joepie schreef:En toch vind ik dat je op een verkeerde manier gereageerd hebt. Want hoe weet jij dat ze vroeger met iedereen het bed deelden? Als het al zo was, dan toch zeker ook door roddels? Dus wat ben jij dan beter dan die babbelende tante's? Niks! Je verlaagd je tot hetzelfde niveau.

Had het uit de eerste hand (de mannen van die vrouwen).
Ik wilde het ze duidelijk maken op een manier die zij makkelijk begrijpen. En een beetje shockeren is dan nooit weg. :mrgreen:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 04 jan 2005 18:03

Javaca schreef:M'n moeder keek heel gek op dat ik met oud jaar bij een vriendin op de kamer had geslapen:shock:. Dat hoorde toch niet?
Waar doet ze moeilijk over? Ze is gewoon een goede vriendin van me en heeft al jaren een vaste vriend. Ik moet er niet aan denken seks met haar te hebben en dat gevoel is geheel wederzijds.

Het is natuurlijk wel een verschil of je met een vriendin of je vriendin slaapt. Met gewoon een vriendin zal inderdaad niet zo snel wat gebeuren.

Veel mensen hebben sowieso makkelijk praten; wat als je ver uit elkaar woont en je zit beide op kamers. Als je elkaar dan af en toe wil zien ben je gedwongen om bij elkaar op de kamer te slapen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 jan 2005 19:49

Raido schreef:Nou ik dus ook! Kijk als (nadruk op als) ik naar bed zou gaan met mijn vriendin, voordat ik zou trouwen, zou ik het zonder doen, ik wil de concequentie dan ook dragen en op mijn schouders nemen.

Natuurlijk zou ik wel rekening houden of mijn vriendin net haar ovulatie heeft gehad... maar ja... ik doe het niet ;-) het is als...

Dan zou ze dus waarschijnlijk wel zwanger worden, want als je jong bent, dan word je snel zwanger, zelfs als je gemeenschap hebt 1 dag na de ongesteldheid of 1 dag ervoor, kan je dan nog makkelijk zwanger worden, als je onder de 25 bent.
Geloof dat maat van een ouwe bok, want ik spreek uit ervaring.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 jan 2005 21:37

Het is in ieder geval wel zo dat de zwangere jongedame met haar vriend naar bed is gegaan zonder een voorbehoeds middel te gebruiken, dus was ze er niet op "voorbereid". Ik kan daar toch meer respect voor opbrengen dan voor al die stelletjes die menen dat ze maar gewoon met elkaar gemeenschap mogen hebben, met voorbehoedmiddel, en dus niet zwanger worden. Het eigenlijk wel doen maar waar de gevolgen niet van naar buiten komen. Dat vind ik pas hypocriet

ohh ik dacht dat jij tegen elke vorm van sexuele geaardheid was voor het huwelijk en dan heb je respect voor iemand die zonder een voorbehoudsmiddel de daad doet, maar als je het met voorbehoedsmiddel doet vindt je wel hypocriet, ?

vreemde gedachtengang van je en niet bepaald consequent zeker gezien je uitlatingen rond dit onderwerp. Hoe sta je dan tegenover bij elkaar slapen als je allebie al meer dan 6 jaar op kamers woont, en honderden kilometers van je ouders vandaan woont en dan bij elkaar op de kamer slaapt ivm noodweer, kan dat dan of niet ? ben je dan niet zelfstandig genoeg als je al lang het huis uit bent en volwassen, (ik spreek over een leeftijd van 24 reps, 28 jaar ) kan dat dan ?

en joepie hoe zie jij het dan dat je leert over de sexuele dingen in het leven voor je huwelijk ? door een boekje met voorlichting ? mischien kan je hier je gedachten eens over laten gaan ? en stel die lui die op kamers wonenn gaan samen op vakantie (ze wonen al meer dan 6 jaar op kamers he remember en komen dagelijks bij elkaar over de vloer ) in een tent moeten ze dan maar apart gaan slapen elk in 1 tent of mogen ze bij elkaar, is dat de kat op het spek binden of denk je dat ze liever de daad of een eventuele sexuele handeling als ze die al zouden doen liever op een kamer doen waar niemand ze kan horen, en het een stuk comfortabler is dan in een tent met een doek van een paar milimeter dik op een camping waar je elke zucht hoort ?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2005 00:48

Er zijn genoeg stellen die niet bij elkaar op de kamer of in de tent willen slapen. Ik hoop dat ze dat niet doen vanwege reacties van anderen. Zij gaan dan altijd naar hun ouders in het weekend (lijkt me nix) of hebben het geluk dat ze een andere kamer hebben bij hun studentenkamer waar hun geliefde kan slapen. Ze gaan ook niet met elkaar op vakantie. Maar volgens mij mis je dan wel wat, je zit namelijk nooit langer dan een paar uur met z'n tweetjes bij elkaar... Dus je leert pas om samen te leven als je getrouwd bent.

Wij slapen wel op een kamer, omdat ze zoals Spons zegt allebei op kamers wonen. We hebben daar geen problemen mee, uiteraard. Ik vind het juist fijn om al een beetje te leren samen te leven, samen te eten, samen boodschapjes te doen enzo (haha alsof je dat altijd samen doet als je getrouwd bent, maar goed).

Volgens mij maakt het trouwens niet zoveel uit of je op een kamer slaapt of niet, want dan slaap je. Je zit toch wel (mag ik hopen) af en toe met z'n tweeen alleen op een kamer en dan kan je net zo goed seks hebben. En als ik zit te knuffelen met m'n vriend, wil ik ook liever niet dat er mensen zomaar binnenlopen en gelukkig deden mijn ouders dat ook nooit ;)

joepie

Berichtdoor joepie » 05 jan 2005 08:41

Raido, of, je kunt niet goed lezen of je begrijpt graag dingen verkeerd.
Maar ik heb in het geheel niet gezegd dat ik het goedkeur als je met elkaar naar bed gaat voor het huwelijk. Alleen kan ik dus meer repect opbrengen voor een stelletje wat het "per ongeluk"is overkomen dan een stelletje wat maar gewoon met voorbehoedsmiddel met elkaar naar bed gaat voor het huwelijk. Die doen alsof ze zo netjes leven maar ondertussen beduvelen ze de boel. En die dus in dat geval ook nooit schuldbelijdenis hoeven te doen omdat het niet naar buiten komt.
Hopelijk is het nu duidelijk???

En dan je andere vraag: Volgens mij heb ik daar al eens uitgebreid op gereageerd.
Nee, ik vind niet dat je als stelletje samen op een kamer behoort te zijn een heel weekend. Ook als je al 6 jaar op kamers woont. Of weet ik wat voor leeftijd hebt.
Ook niet samen op vakantie in een tent of hotel kamer of weet ik wat.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 05 jan 2005 10:01

Ik geloof niet, zolas jij zei, dat zoiets "per ongeluk"gaat, je kiest er wel voor, ook al heb je een situatie dat de liefde naar elkaar zo groot is, dat het zich uit en geslachtsgemeenschap. Het blijft helemaal je eigen keuze.

Ik ben het wel met je eens dat je voor zulke mensen meer respect op kunt brengen, want diegene die een voorbehoedsmiddel gebruiken vind ik gewoon zielig.

Het is inderdaad ook wel een beetje verzoeken wat je dan doet, als je een heel weekend met elkaar op een kamer bent, wie zijn wij dan om ons zelf in de hand te houden, dan ligt de kans er juist levensgroot.
Zoiets moet je juist vermijden.

Zo denk ik er over, hoewel je het niet tegen mij had.
What a wonderfull girl!!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 05 jan 2005 10:36

Wat is er tegen het gebruik van voorbehoedmiddelen?

Het zou goed zijn als mensen ze eens wat meer zouden gebruiken. Al is het maar om soa's te vermeiden.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2005 10:46

Javaca schreef:Wat is er tegen het gebruik van voorbehoedmiddelen?

Het zou goed zijn als mensen ze eens wat meer zouden gebruiken. Al is het maar om soa's te vermeiden.

Als je geen gemeenschap met elkaar hebt, heb je nog minder kans op een soa dan met condoom ;)

joepie

Berichtdoor joepie » 05 jan 2005 10:47

Met "per Ongeluk"bedoel ik dat de intentie aanwezig is bij het koppel om voor het huwelijk geen geemnschap met elkaar te hebben. En dat ze in een situatie van opwinding en verlangen verder gaan dan ze hadden gewild. Dus dat ze onvoorbereid zover zijn gekomen. Zoiets kan je tenslotte overkomen.

Er is niets tegen voorbehoedsmiddelen als ze gebruikt worden binnen het huwelijk om aan weloverwogen geboorteregeling te doen.

Terug naar “Archief”