verknipterefo schreef:joepie schreef:En dan blijft immers de vraag: Tot hoe ver moet je dan gaan, volgens jou?
Ik vind het heel lastig; mijn ouders vonden bijvoorbeeld al bij elkaar op de kamer slapen niet kunnen. Ik vind dat behoorlijk rigoreus. Helemaal lastig wordt het als je niet meer midden in de refo-cultuur zit; grenzen vervagen dan een stuk makkelijker. Maar of dat weer een argument is om maar midden in de refocultuur te blijven....
Weet je wat jammer is; de mensen die weten tot hoe ver je mag gaan voor je huwelijk zijn allemaal getrouwd!
Mijn ouders komen beide uit de zwaardere kerk (moeder oud geref. vader chr. geref/bonds) en hebben nog steeds de naweeën van hun opvoeding.
M'n moeder keek heel gek op dat ik met oud jaar bij een vriendin op de kamer had geslapen:shock:. Dat hoorde toch niet?
Waar doet ze moeilijk over? Ze is gewoon een goede vriendin van me en heeft al jaren een vaste vriend. Ik moet er niet aan denken seks met haar te hebben en dat gevoel is geheel wederzijds.
Over seks voor het huwelijk heb ik verder geen duidelijke mening. Mensen moeten het zelf maar bepalen of ze het wel of niet willen. Het kan iig een hoop gezeur met zwangerschappen en soa's schelen.
Hoorde vorige week weer over een meisje van 19 die zwanger was. Was een ongelukje. De oude roddeltantes stonden het na de kerkdienst weer grondig te veroordelen, de hypocrieten. Zelf neukten ze met het halve dorp voor ze trouwden, ze hebben gewoon geluk gehad dat het nooit is aangeslagen. (Dit zei ik ze midden in hun gezicht, kwam hard aan maar ze hielden meteen hun schijnheilige mond dicht).