Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2004 12:08

Ik denk dat het hier zinvol is een onderscheid te maken tussen zelfmoord en zelfmoordpogingen, en om niet alle zelfmoordenaars over 1 kam te scheren.

De opmerking die Evelien citeerde kan in bepaalde gevallen motiverend zijn (bloempie19), maar in andere gevallen denigrerend, alsof het allemaal maar aanstellerij is. En in sommige gevallen is dat ook zo (schoonmoeder van dochter van joepie), maar in sommige ook niet. In dit topic gaat het overigens vooral om de groep die echt zelfmoord pleegt omdat ze het niet meer zien zitten, en niet om mensen die net doen alsof om aandacht te trekken.[/i]

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 12:19

Grote genade,
zijn jullie nog steeds bezig over zelfmoord? Come on, wat heeft het voor zin?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 19 mar 2004 12:26

Evelien schreef:Wat er eigenlijk mee bedoelt wordt is het volgende:

aanstellerij, aandachttrekken!!!

dat het aanstellerij is lijkt me erg stug. ik ga me niet voor de trein gooien om me aan te stellen dan doe ik dat wel op een andere manier.

aandacht trekken.. daar zit wel wat in.. ik denk dat het 9 van de 10 keer een hulp kreet is (anders gezecht vraag naar aandacht voor zijn problemen)

er werd ook een paar keer egoisme genoemd. tja daar zit wel wat in. maarja zijn wij dan nooit egoisties?? Denken wij altijd eerst aan de ander voordat we aan ons zelf denken?? zijn wij wel zo heilig? ikke niet

Ik denk dat je ze ook beter de aandacht kan geven die ze NODIG hebben.. en niet meer of minder. als je ze gewoon aan de kant laat liggen omdat je vindt dat ze aandacht trekken en egoisties zijn enz. tja wie is er dan egoisties bezig???
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 12:27

Automutilatie gebeurt wel regelmatig om aandacht te vragen... En dat kan ik me goed voorstellen.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mar 2004 12:27

kurtyo schreef:Grote genade,

Als het de bedoeling is om een uitspraak te doen over het heil van deze, NIETS. Want dat is aan God.
Als het te doen is om wat minder als verdoemden te spreken als wij over zelfmoordenaars hebben, misschien wel veel.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 12:33

Ik vraag het me af. En ik vraag me af wat men tot nu toe is opgeschoten met dit gedoe.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mar 2004 12:36

We hebben met elkaar van gedachten gewisseld? Is dat niet de bedoeling van het forum? Of is het de bedoeling dat anderen overtuigd worden van hun ongelijk/gelijk?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 12:37

Nee... Dat heb ik niet gezegd.

Ik zeg alleen dat het me pijn doet sommige reacties te lezen...
Verder zeg ik dat het geen zin heeft.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 19 mar 2004 12:40

kurtyo schreef:Nee... Dat heb ik niet gezegd.

Ik zeg alleen dat het me pijn doet sommige reacties te lezen...
Verder zeg ik dat het geen zin heeft.

veel zin heeft het tot nu toe niet echt gehad neej.. maar dat wil nog niet zeggen dat het ook niet zinvol kan worden

(wat jij zinvol vind kan een ander zinloos vinden. :? )

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 mar 2004 12:44

kurtyo schreef:Grote genade,
Wat voor zinn heeft het te zeggen dat het geen zin heeft? Dat kan ik voor mezelf ook wel beslissen. Als je het zinloos vind, post hier dan gewoon niet, danhouden wij hier gewoon een doorlopend verhaal zonder telkens dit soort opmerkingen ertussen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 12:45

Ik bedoel hiermee: dat al bijna 50 pagina's word gepraat maar dat het nog steeds over hetzelfde gaat. En niemand verandert zijn/haar mening... Dan zijn 'we' toch uitgepraat? Of is er nog iemand die iets boeiends en nieuws te vertellen heeft?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2004 12:48

Hm, ik heb toch wel het idee nu meer te weten over het geval-zelfmoord, van beide kanten (voor-en tegenstanders vd. stelling). Vind het niet geheel zinloos, al was het alleen maar om af en toe wat rigoreuze opmerkingen bij te sturen..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 12:49

Ik zeg niet dat het compleet zinloos WAS. Ik zeg dat de discussie niet veel zin heeft gehad omdat bijna niemand toegeeft. En dat 'praten' nu geen zin meer heeft omdat alles is gezegd. Althans dat idee heb ik...

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 19 mar 2004 12:52

kurtyo schreef:Ik zeg niet dat het compleet zinloos WAS. Ik zeg dat de discussie niet veel zin heeft gehad omdat bijna niemand toegeeft. En dat 'praten' nu geen zin meer heeft omdat alles is gezegd. Althans dat idee heb ik...

als alles was gezecht dan zou er nou ook niet meer gepost worden hier :wink: :wink: :mrgreen: :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2004 12:55

kurtyo schreef:Ik zeg niet dat het compleet zinloos WAS. Ik zeg dat de discussie niet veel zin heeft gehad omdat bijna niemand toegeeft. En dat 'praten' nu geen zin meer heeft omdat alles is gezegd. Althans dat idee heb ik...

Toch gaat het nu weer over iets anders, nl. of zelfmoord altijd egoistisch of aandachttrekkerij zou zijn...

Terug naar “Archief”