Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 04 apr 2014 09:47

ineke-kitty schreef:Moet je opletten. Zeker en waarachtig WEL als de 'mens der zonde' of de 'zoon des verderfs' aan de macht zal komen.
Dat is geen 'doom denken' , dat is wat de Schrift ons leert.

Dat is wat jij uit de schrift trekt en vervolgens voor eigen doeleinden gebruikt. Dit soort geluiden komen al een eeuw of 2 uit de VS en nog nooit is het daadwerkelijk waarheid geworden. Slechts een manier om mensen tegen elkaar uit te spelen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 apr 2014 09:49

S.A

Ik heb me in de Islam verdiept, en dat zouden er meer moeten doen hier, want men trapt er met grote voeten in.

Bovendien weet de satan wel degelijk dat hij nog maar korte tijd heeft, om de mensheid te misleiden met zijn valse godsdienst, en dat IS de Islam.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 apr 2014 09:50

Faramir schreef:Wat een doom denken. Ja de islam als totalitair systeem moeten we buiten de deur zien te houden en daarvoor moeten we de extreme elementen aanpakken. Maar je maakt mij niet wijs dat de meeste moslims in Nederland zo'n systeem willen. Ondanks wat hun geloof voorschrijft zitten ze daar echt niet op te wachten, zijn ze ook veel te westers voor geworden. Veruit de meeste moslims in Nederland zijn gewoon prima mensen net zoals jij en ik die hard werken voor hun geld en het liefst gewoon huisje, boompje beestje willen.
benefietdiner schreef:Ik hoop ook voor jou dat je ogen zullen open gaan voordat het te laat is voor Nederland. Heel veel Nederlanders (waar onder jij) geloven niet dat de Islam bezig is de wereld te veroveren en te onderwerpen. Ze passen zich eerste aan jou aan. Jij noemt ze al ‘prima mensen’. Daar wil de Moslim jou hebben, je wordt als een schaap naar de slachtbank geleid, waarna de Islam volgt. Dan is het te laat………. te laat !!! lees dit:
DE ISLAM ZONDER SLUIER
http://www.islamreview.com/otherlanguages/dutch.htm

Je stelt de fundamentalistische islam als model voor alle moslims.
De SGP is toch ook niet typerend voor het wereldwijd christendom?
Natuurlijk zie ik ook dat landen die islamitisch worden vaak niet stijgen op de ladder van de mensenrechten. Het vooraf reeds demoniseren van deze mensen geeft echter ook een verminderde mogelijkheid deze mensen tot rede (en eventueel tot bekering) te brengen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 09:50

ineke-kitty schreef:faramir: " maar je maakt mij niet wijs dat de meeste moslims in Nederland zo'n systeem willen".

Moet je opletten. Zeker en waarachtig WEL als de 'mens der zonde' of de 'zoon des verderfs' aan de macht zal komen.

En ik zeg het nog maar een keer. De antichrist zal voortkomen uit de Moslimwereld.
De geest van de radicale Moslims is de geest van de antichrist. Bovendien als er in de komende jaren een Moslim aan de macht zou komen en hij kan de gehele moslimwereld achter zich verenigen, met het doel om de Christelijke wereld te bestrijden en gezamenlijk een poging te doen om het volk Israel te verslaan, zeg ik je, die persoon zal blijken de 'mens der zonde' te zijn.

:jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: d:)b d:)b d:)b

maaarten

Berichtdoor maaarten » 04 apr 2014 09:50

benefietdiner schreef:Waarschijnlijk wordt het duidelijk als je het volgende leest uit de Koraan:"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4 ( Soerat ibrahiem:4 ).
"Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125 ( Soerat al-an’aam:125 ).
"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 ( Soerat as-sadjda:13 ).

Waar je nu op doelt is iets anders, hoewel het er natuurlijk wel sterk mee verbonden is. Het klopt helemaal dat de Islam een nogal deterministisch wereldbeeld heeft, waardoor hun godsbeeld soms een beetje willekeurig lijkt; hij zou zelfs het kwaad geschapen hebben. Dus inderdaa, het bij van alles en nogwat 'als God het wil' of 'insha'Allah' in het Arabisch, zeggen heeft daar een achtergrond in.

Maar wat ik bedoelde, is dat ik bij de gemiddelde moslim helemaal die arrogante houding over de toegang tot het paradijs verdienen, zoals jij dat beschrijft, niet herken. Ze vragen zich juist af of ze het wel goed genoeg doen, en door angst voor het komende oordeel blijven ze steeds ijveren om meer goeds te doen, in de hoop dat ze het inderdaad verdienen.
Die arrogante houding kom je meer tegen bij marokkaanse probleemjongeren. Dan krijg je wel eens te horen als je oogcontact maakt van 'wat kijk je!' Maar dat zijn helemaal geen hele religieuze moslims en dat heeft niks te maken met dat ze geloven dat ze hun toegang tot het paradijs zelf wel even verdienen. Daar zijn die probleemjongeren over het algemeen helemaal niet mee bezig......

Dat is zeker niet het Probleem van de Moslim maar van de Christenen.

Je vindt het geen probleem voor hen, dat zij geoordeelt zullen worden, omdat zij niet geloven in de eniggeboren Zoon van God? Als één of andere moslimterrorist mij morgen doodmaakt voor mijn geloof, dan heeft hij denk ik een groter probleem dan ik, als hij zich niet bekeerd en Jezus aanneemt in het licht van het komende oordeel......

Maar inderdaad, het is de taak van ons christenen om van de heere Jezus te getuigen tegenover onze naasten, dus ook onze islamitische naasten. Het is hierbij niet echt behulpzaam om wat de moslims zelf geloven aan de kant te schuiven en 'wat de islam echt inhoud' (jouw eigen interpretatie van de islam dus) op hen te projecteren. Niet willen luisteren naar je naasten, ze niet serieus nemen, dat is niet echt behulpzaam als je ze wil bereiken met het Evangelie......

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 04 apr 2014 09:52

Mijn vrouw komt uit Indonesie, een land waar 90% van de bevolking moslim is. Er is aardig wat mis daar en als niet-moslim is het lastig (niet onmogelijk) om een hoge politieke functie te krijgen, maar de doemscenarios die hier voorgesteld worden over wat er zou gebeuren als moslims de macht krijgen worden wel sterk ontkracht daar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 apr 2014 09:52

ineke-kitty schreef:S.A

Ik heb me in de Islam verdiept, en dat zouden er meer moeten doen hier, want men trapt er met grote voeten in.

Bovendien weet de satan wel degelijk dat hij nog maar korte tijd heeft, om de mensheid te misleiden met zijn valse godsdienst, en dat IS de Islam.

Ook ik heb me in de islam verdiept, maar schrik van de stelligheid waarmee jij kunt beweren dat de islam onderdeel is van de eindtijd, terwijl Satan niet weet wanneer dit definitief in gang gezet zal worden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 09:55

ineke-kitty schreef:
Moet je opletten. Zeker en waarachtig WEL als de 'mens der zonde' of de 'zoon des verderfs' aan de macht zal komen.

En ik zeg het nog maar een keer. De antichrist zal voortkomen uit de Moslimwereld.
De geest van de radicale Moslims is de geest van de antichrist. Bovendien als er in de komende jaren een Moslim aan de macht zou komen en hij kan de gehele moslimwereld achter zich verenigen, met het doel om de Christelijke wereld te bestrijden en gezamenlijk een poging te doen om het volk Israel te verslaan, zeg ik je, die persoon zal blijken de 'mens der zonde' te zijn.

Op grond waarvan interpreteert u dat de antichrist zal voorkomen uit de moslimwereld ?

Een moslim aan de macht ? waar ? Er zijn veel moslims aan de macht in islamitische landen.
De gehele moslimwereld verenigen ? De diverse stromingen vechten elkaar de tent uit.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 09:57

StillAwake schreef:Je stelt de fundamentalistische islam als model voor alle moslims.
De SGP is toch ook niet typerend voor het wereldwijd christendom?
Natuurlijk zie ik ook dat landen die islamitisch worden vaak niet stijgen op de ladder van de mensenrechten. Het vooraf reeds demoniseren van deze mensen geeft echter ook een verminderde mogelijkheid deze mensen tot rede (en eventueel tot bekering) te brengen.
Jij wilt mijn aanbeveling ‘de Islam zonder sluier’ niet, blijf dan in je waan. ?:|

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 apr 2014 09:59

faramir: "..... en voor je eigen doeleinden gebruikt" . "..... slechts een manier om mensen tegen elkaar uit te spelen".

Wat voor "doeleinden" zou ik moeten gebruiken? Mijn "doel" is mensen te waarschuwen die geen notie hebben wat de Islam inhoudt.

Er is er maar EEN die mensen tegen elkaar uitspeelt, en dat is de satan, die in z'n vuistje lacht om de blindheid die hier ten toon wordt gesteld.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 apr 2014 10:00

benefietdiner schreef:90 – 95 % van de Marokkanen en Turken is moslim of Islamitisch en daarom dus gevaarlijk en niet alleen voor het christendom.
Je bent ook een christen die blind is en de Islam, niet verstaat en begrijpt. Waarschijnlijk komt dat omdat jij je niet verdiept in de eigenschappen van de Islam. Begrijpelijk natuurlijk want het is niet gemakkelijk en toch…….toch is het doorzicht krijgen van de Islam niet moeilijk. Je moet in ieder geval Moslims niet door elkaar halen met de Islam hoewel ze alles met elkaar te maken hebben.

Ik heb me erin verdiept hoor en de antichrist zal wel moslim zijn, wie anders gaat mensen hun hoofd eraf hakken? Maar eerst krijg je 'vrede', een vredige wereldreligie. Waarom zijn de Marokkanen en Turken gevaarlijk? Het wordt tijd dat de kerk hier eens wakker wordt en opstaat en gevaarlijk wordt. Als ze wonderen zien zijn ze zo om. Op een ander forum sprak ik over wonderen en genezing, de christenen wilden er niks over horen, de enige die geïnteresseerd was was een moslim. Bij Zijlstra is weleens een hele moslimfamilie tot bekering gekomen omdat die vader daar genezen werd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 apr 2014 10:01

ineke-kitty schreef:faramir: "..... en voor je eigen doeleinden gebruikt" . "..... slechts een manier om mensen tegen elkaar uit te spelen".

Wat voor "doeleinden" zou ik moeten gebruiken? Mijn "doel" is mensen te waarschuwen die geen notie hebben wat de Islam inhoudt.

Jouw doel is om de islam en de moslims inkt zwart af te schilderen en ze allemaal in het verdachtenbankje te drukken. Althans, dat kan ik opmaken aan de teksten die je rondstrooit.

Er is er maar EEN die mensen tegen elkaar uitspeelt, en dat is de satan, die in z'n vuistje lacht om de blindheid die hier ten toon wordt gesteld.

Dan speel jij zijn assistente zeker?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 10:02

maaarten schreef:Dus inderdaa, het bij van alles en nogwat 'als God het wil' of 'insha'Allah' in het Arabisch, zeggen heeft daar een achtergrond in.

Ach Maaarten dat deed mijn grootmoeder, trouw aan Jac. 4 vers 15 ook nog.
Deo Valente, te pas maar ook te onpas. Gewoon voor de zekerheid.

Wat een mooie begraafplaats zei ze - daar wil ik, bij leven en welzijn, begraven worden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 apr 2014 10:03

rotterdam: "de diverse stromingen vechten elkaar de tent uit".

Ja, NU nog wel. Er zal echter een 'man' opstaan vanuit de Moslimwereld, die deze stromingen zal weten te verenigen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 apr 2014 10:05

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”