Hier is het eerste diploma al binnen, binnen 8 maand! moet wel zeggend at we elke zaterdagmorgen altijd al zwommen tegen gereduceerd tarief omdat ze op zwemles zat. Nu zijn we voor b bezig.
Onze uk is wel lang, ze was veruit de jongste van de groep maar niet de kleinste, ook had ze een krachtige slag, ws toch wel van al dat fietsen ed??
Dat engels op de basisschool, vraag me af hoe functioneel het is. We spreken hier thuis wel eens engels, of bepaalde woorden, gewoon voor de fun, zoals dankje wel, alstublieft, hoe gaat et ed.... en namen van eten. Maar juul kan ondanks geen engelse les, maar wel dankzij de dora computer engels tellen.
Zelf vraag ik mij af wat het doel ervan is, sommige kinderen hebben al veel moeite met gewoon de basisstof op de basisschool.
Hier gewoon opgeven als ze tussen bepaalde periode jarig zijn, drie scholen onder 1 bestuur en vaak zijn de klassen evengroot. Alleen de huidige 1 waar juul inzat zal een heel klein groepje blijven van 15, juul zit in een groep van 28
peuterspeelzaal gaat m hier niet heen, hij zit op kdv. Ik krijg wel een beetje een sik van die vroege educatie, laat een kind lekker met treintjes rommelen ed. Ik moest op gesprek komen, vermoede zijn gedrag, maar ze maakten zich zorgen of hij niet kleurenblind was, hij kan de vormen benoemen, goed tellen enkele cijfers herkennen en zijn eigen naam of letter herkent hij ook, maar dan de kleuren niet. Dat vonden ze dus niet gelijk opgaan en ze vroegen of ze evt mochten kijken of ze het konden onderzoeken of hij nou wel of niet kleurenblind was.
Maar aangegeven dat ik dat niet nodig vind nu. Laat hem eerst maar lekker met de auto's spelen en de hele zandbak op de kop spitten... wat een geneuzel! De basiskleuren hoeven ze pas in groep 1 te beheersen, de rest groep 2 icl nuanceren.... Als het nou ernstige zorgen waren, dan vind ik het anders, zodat ze extra begeleiding en training in kunnen schakelen. Maar dat is bij hem niet aan de orde.
Zo nu over naar topic schoonmaken

lang leve de grote schoonmaak

:(