Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 01 mar 2013 14:42

Alle zieken weer een beetje beter?

Wat een leuke foto's kwam ik tegen van mooie kindjes :8>

Hier een echt boefje! paar dagen terug lag Nina maar te roepen/praten 's avonds in bed paar keer geroepen naar boven dat ze lekker moest gaan slapen... Op een duur zei mijn man ik ga wel even kijken en hij kwam naar beneden met Nina. Ik zeg heeft ze nou geen luier aan ja hoor zegt hij.. Ik nog eens kijken ze heeft echt geen luier aan... Haha wat bleek Nina had haar pyjama uit gedaan romper los gemaakt en luier uit gedaan :shock: :lol:
Ik snel naar boven gerend gelukkig had ze niet in bed geplast (was net een uur daarvoor verschoond :lol: )

En voor de rest is het nadoen en napraten... Mijn zusje was op Nina aan het passen en die liep op blote voeten... Nina ging mijn zusjes voeten bekijken en zei bah vieze voet (eelt) rent ze naar de badkamer en komt ze terug met mijn voeten vijl :lol: en gaf die aan mijn zusje... haha en toen ging ze ook nog mijn voeten crème halen stond echt wel even gek te kijken toen mijn zusje het zei. :mrgreen:

Moeders van de kindjes die bijna 2 jaar worden gaan jullie kindjes straks naar de peuterspeelzaal?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2013 15:10

Heerlijke leeftijd he Liefie :D
Frederiek komt nu steeds naar me toe:' mama, kijk es' En dan gaat ze iets doen, een rondje draaien, springen. En ik moet maar kijken en applaudiseren ;)

Frederiek gaat niet naar de peuterspeelzaal. Ze zit 1 dag in de week op het kdv met andere kindjes, en binnenkort komt er ook bij de gastouder een kindje bij. En ze is van juni, dus mag als ze 3,5 is (moet er nog niet aan denken :shock: ) naar groep 0. Dus ik begin er niet aan. Het kost best wat, en ik ben blij als ik een dag niet hoef te werken dat we gewoon lekker kunnen tutten de hele ochtend en middag :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2013 15:28

Ja zo leuk deze leeftijd! Ik sta er echt versteld van wat ze allemaal al kunnen en doen :D

Ik heb Nina wel opgegeven voor 2 ochtenden en 1 van die ochtenden werk ik dan gewoon want mijn man kan ze brengen en ik zou dan van 7 tot 11 werken.
Volgens mij zijn wij rond de 90 euro(met teruggave) per maand kwijt voor 2 ochtenden in de week van 08.30 tot 12.00. Vind dat dan wel meevallen.
Maar we zijn er nog niet echt over uit...

Hoe werkt dat precies met dat 3.5 jaar al naar school gaan dan? Ik heb werkelijk geen idee geldt dat ook voor Nina? Die is van 17 mei.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mar 2013 15:57

haha geweldig. :lol:

Zo ging ik afgelopen week S. maar eens wakker maken want hij lag wel heel lang te slapen. Kom ik op z'n kamer zit hij in z'n bedje triomfantelijk met speelgoed te spelen. Hij was dus wakker geworden en heeft toen speelgoed vanuit de kast in z'n bed getrokken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2013 16:01

Dat ligt aan de school. Op Jurians school is het wel. Volgens mij is het zo dat kinderen die in november, december, januari, februari en maart 3 geworden zijn, in september starten met groep 0.
Kinderen die in april, mei, juni, juli, augustus, september en oktober 3 geworden zijn, starten in januari met groep 0.
Ook kunnen er kinderen met een bepaalde achterstand al een half jaar eerder starten in groep 0, bijvoorbeeld om het praten te verbeteren.

Maar elke school heeft weer een ander systeem. Hebben jullie al een school gekozen? Ik weet nog dat Jurian 1,5 was en we al een keus moesten maken, tenminste, als we voor de 'christelijke' school kozen hier in de stad. Anders zat het vol :shock: Dat vond ik zo bizar, al rondkijken naar welke school je je kind doet als ze 1,5 zijn. Ben tot nu toe erg tevreden met de keus die we gemaakt hebben. Wel jammer dat de kinderen uit onze kerkelijke gemeente allemaal naar een andere school gaan, maargoed, dat is nou eenmaal het gevolg van onze keuze.

Jurian is overigens op school bezig met Engels. Nooit geweten dat dat zo vroeg begint. Hij telt in het Engels tot 5 nu. Op zich wel goed, dat ze daar vroeg mee starten, denk ik.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 mar 2013 19:49

Echt leuke leeftijd dit ja! :D
Fem zal niet naar de peuterspeelzaal gaan.
Vind 't ook best veel geld, 90 euro voor twee ochtendjes spelen.

Oja, Ilona ging wel naar een speelgroepje vanaf 2 jaar.
Dat was gewoon met vrienden geregeld, en dan elke week bij iemand anders thuis.

Hier gaan ze pas met 4 jaar naar school, en groep 0 bestaat hier niet.
En inschrijven mag pas vanaf 3 jaar.

Hier ook engels op school. Ze leren het zo lekker snel op deze leeftijd he.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 mar 2013 20:49

AikonGirl schreef:Hier ook engels op school.

Hier ook, een heleboel :mrgreen: ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2013 21:23

:mrgreen:

Ik vind 90 euro ook veel geld voor 2 ochtenden. Hier gaan ze niet naar een peuterspeelzaal. Drie dagen kdv vind ik wel genoeg in de week en daar leren ze eigenlijk enorm veel. Hier gaan ze ook pas naar school met 4 jaar en dat vind ik eigenlijk prima. Moet trouwens de 2e binnenkort eens inschrijven.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 01 mar 2013 21:33

Hier gaan ze ook niet naar peuterspeelzaal. Vind het niet zo nodig. Waarom moeten ze al zo klein weggebracht worden? Hier moet je ook verplicht 1 morgen en 1 middag. Als ik het wel zou doen zou ik kiezen vanaf 3 of 3,5jaar. 2 jaar is nog zo klein en de meeste kunnen dan nog heel niet zo goed zonder middagslaapje. Ik vind 4 jaar jong/klein genoeg om bij mama weg te moeten... Hier kennen ze ook geen groep 0. Na je vierde verjaardag kun je 3keer per jaar instromen. De peuterspeelzaal kost hier overigs iets van 25euro in de maand (3 euro per keer meen ik)!

Inschrijven op basisschool gebeurd hier bijna automatisch; je krijgt op een gegeven moment alle papieren thuis die je dan alleen nog maar in hoeft te vullen (regelen ze via diaconieën van reformatorische kerken ofzo). Schijnt in meer plaatsen zo te zijn, bij mijn zus aan andere kant van Nederland ook. Vind het nog altijd een beetje apart ;-). Je word gewoon ingedeeld.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 mar 2013 21:52

Hier groep 0 vanaf 3 jaar. Inschrijven in feb voorafgaand aan t schooljaar dat je kind3 wordt. Vanaf hun verjaardag mogen ze dan komen. Na de 4 de verjaardag stromen ze door naar groep 1. Vind 90 Euro best veel! Pzs is hier iets van 68 e ofzo p mnd en groep 0 bijna 40 p mnd.dat vind ik dan nog wel weer meevallen vergeleken met elkaar.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2013 22:01

Bij de school waar Jurian nu zit, maakt het tijdstip van inschrijven ook niet zoveel uit. Er is altijd wel plek. Dan maken ze de klas wel wat groter. Groep 1 heeft er 28, groep 2 van nu zelfs 33 :shock: Ik ben blij dat Jurian nogal makkelijk is en blijkbaar aardig meekomt, anders weet ik niet of ik zoveel kinderen in een klas prettig zou vinden. Nu heeft hij volgens mij wel een hele goede juf, dat scheelt ook weer.

Ik ben rond aan het kijken voor zwemles nu. Advies is vaak met 5 jaar beginnen toch? Het plaatselijke zwembad mag ik hem al wel inschrijven, maar pas als hij 5 is zetten ze hem op de wachtlijst. MIjn neefje wordt in augustus al 6 en is nu pas aan de beurt in dat zwembad. Er is ook een privezwembad, daar mag hij direct met 5 jaar heen, maar kost wel wat meer. Ik heb geen idee wat normaal is. Ook de groepsgrootte niet. Bij het privebad is het maximaal 10, is dat ook echt een kleine groep, of is dat heel normaal?

Ben blij dat de middelbare school al gekozen is, scheelt over 8 jaar weer hoofdbrekens :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 mar 2013 22:21

Onze kinderen gaan pas op zwemles als ze ong 6 of 7 zijn. Dan zijn ze meestal wat sterker, kunnen het zwemmen beter volhouden en hebben ze sneller een diploma. hier zitten er max 12 kinderen in een groep.

Psz kost hier bizar weinig, iets van 10 euro in de maand, iets met gemeentelijke subsidies ofzo.
Onze jongste gaat net als 3 van de 4 broers niet naar de psz. Lekker thuis spelen en leuke dingen doen. Ook is ze haar middagslaapje nog hard nodig. Hier komen de kinderen die na 1 oktober 4 worden in groep 0 en gaan dan alleen de ochtenden naar school. J wordt in november 4 en mag dan dus naar groep 0.
We moeten haar trouwens volgende week opgeven voor school.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 mar 2013 22:51

Hier is de psz vanaf 2,5, bijdrage is afhankelijk van je inkomen. Voor ons E50,- pm voor een ochtend en een middag. Ik heb de kids pas opgegeven toen ik merkte dat ze behoefte kregen aan wat meer uitdaging. Toen ze 2 jaar waren vond ik ze echt nog te klein.

Voor zwemles heb ik Timon nog niet opgegeven. Ik wel de kids het liefst allebei tegelijk op zwemles hebben, volgend jaar denk ik. Voor die tijd toch maar eens wat vaker met de kids gaan zwemmen, om ze een beetje watervrij te maken. Dat scheelt misschien weer wat zwemlessen ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 mar 2013 12:55

Hier is het eerste diploma al binnen, binnen 8 maand! moet wel zeggend at we elke zaterdagmorgen altijd al zwommen tegen gereduceerd tarief omdat ze op zwemles zat. Nu zijn we voor b bezig.
Onze uk is wel lang, ze was veruit de jongste van de groep maar niet de kleinste, ook had ze een krachtige slag, ws toch wel van al dat fietsen ed??

Dat engels op de basisschool, vraag me af hoe functioneel het is. We spreken hier thuis wel eens engels, of bepaalde woorden, gewoon voor de fun, zoals dankje wel, alstublieft, hoe gaat et ed.... en namen van eten. Maar juul kan ondanks geen engelse les, maar wel dankzij de dora computer engels tellen.
Zelf vraag ik mij af wat het doel ervan is, sommige kinderen hebben al veel moeite met gewoon de basisstof op de basisschool.
Hier gewoon opgeven als ze tussen bepaalde periode jarig zijn, drie scholen onder 1 bestuur en vaak zijn de klassen evengroot. Alleen de huidige 1 waar juul inzat zal een heel klein groepje blijven van 15, juul zit in een groep van 28

peuterspeelzaal gaat m hier niet heen, hij zit op kdv. Ik krijg wel een beetje een sik van die vroege educatie, laat een kind lekker met treintjes rommelen ed. Ik moest op gesprek komen, vermoede zijn gedrag, maar ze maakten zich zorgen of hij niet kleurenblind was, hij kan de vormen benoemen, goed tellen enkele cijfers herkennen en zijn eigen naam of letter herkent hij ook, maar dan de kleuren niet. Dat vonden ze dus niet gelijk opgaan en ze vroegen of ze evt mochten kijken of ze het konden onderzoeken of hij nou wel of niet kleurenblind was.
Maar aangegeven dat ik dat niet nodig vind nu. Laat hem eerst maar lekker met de auto's spelen en de hele zandbak op de kop spitten... wat een geneuzel! De basiskleuren hoeven ze pas in groep 1 te beheersen, de rest groep 2 icl nuanceren.... Als het nou ernstige zorgen waren, dan vind ik het anders, zodat ze extra begeleiding en training in kunnen schakelen. Maar dat is bij hem niet aan de orde.

Zo nu over naar topic schoonmaken :) lang leve de grote schoonmaak :(:(

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 02 mar 2013 13:19

@ ppm; hoe functioneel het is dat engels? Ik denk heel functioneel! Op veel scholen zijn ze het nu aan het invoeren. Niet omdat ze er zo nodig weer 'wat bij moeten hebben' maar omdat deze tijd dat vraagt. Overstap naar het VO is veel te groot qua engels niveau. Kinderen pakken het engels ook erg snel op en als ze het van groep 1 af aan meekrijgen dan hebben ze een behoorlijk niveau in groep 8.

Terug naar “Archief”