Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 10 aug 2012 10:58

paprikameisje2 schreef:dat vond de oudste wel leuk, maar onze tweede hadden.we.er.niet blij mee gemaakt, die.speelt al maaaaaaaannden met duplo, veruit favoriet bij hem!

Hier is zowel duplo als little people favoriet, dat spul is z'n geld echt dubbel en dwars waard. Timon begint nu ook wel interesse in gewoon lego te krijgen, en playmobil vinden ze ondertussen ook wel leuk. Wij hoeven ons de komende jaren dus niet af te vragen wat we ze cadeau moeten doen ;)

Ik ben hier weer een poging aan het doen Sylke zindelijk te krijgen, maar ik vraag me af of het gaat lukken. Ik laat haar de hele dag in een onderbroekje lopen, zodat ze het voelt als ze een ongelukje krijgt. Ze is er alleen nog niet erg van onder de indruk; vanmorgen zat ze heerlijk te spelen in een volgepoepte onderbroek 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 aug 2012 13:30

@vpk Wat aardig dat je eraan denkt! Het gaat weer goed met hem. Hij krijgt nog wel de benodigde pufjes, maar hoest nu op. Hij heeft nu geen piepende/gierende uitademing meer.

Hij gaat ook met sprongen vooruit. Hij zit bijna en heel veel op zijn handjes en knieën. Tand nr 3 en 4 zijn door. Dat verklaarde volgens mij de 15 luiers op een dag :mrgreen: en hij begint heel veel te kletsen en probeert echt dingen na te zeggen.
En wat hij voor zijn verjaardag krijgt? Het zal mij niets verbazen als wij wat inpakken wat wij al hebben :-$

@ haai Hoe oud is Sylke nu? Lastig dat zindelijk krijgen. Hier gaat het met C redelijk goed, maar ze heeft ook nog wel ongelukjes, Dat ken ik van H helemaal niet. Die heeft de eerste dag 2 ongelukjes gehad en was daarna dag en nacht droog. 's Nachts de luier af beginnen wij ook nog niet aan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 aug 2012 17:49

@ajl, Sylke is pas 3 geworden, dus ik vind het zo ondertussen wel tijd worden om van die luiers afscheid te nemen.

Hoe oud is J nu eigenlijk? Ik kan het ondertussen niet zo erg meer bijhouden met al die refowebkids ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 aug 2012 18:11

Ok, ik dacht al dat Sylke rond de 3 was. Het enige dat was blijven hangen was dat ze iets ouder was dan C.

J is 9 mnd alweer. Het is inderdaad een heel boekwerk om te volgen qua leeftijden en verjaardagen

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 10 aug 2012 21:45

Ik ben met Hannah al helemaal klaar met winterjas/muts/sjaal en laarzen. Ben ik nou vroeg ? ;)

Gisteren naar het spoorwegmuseum geweest, daar was het me druk :shock: Maar voor H. wel heel leuk, deze week was het chugginton week, en dat vind ze helemaal het einde. Helaas moesten we voor bijna alles een half uur of meer wachten :(
Maar al die tijd in het spoorwegmuseum is het gelukt zonder luier. Op de terug weg (met trein 2 uur) heb ik maar wel een luier aangedaan. Is anders niet handig in de trein. Vandaag helaas wel weer een ongelukje.
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 aug 2012 22:04

J is ook redelijk zindelijk. Ga met haar zonder luier naar de winkel enz. Ontlasting ging goed maar op een of andere manier lukt/durft ze niet meer. Hopelijk gaat het morgen weer beter.

Haai, nog even proberen en anders een paar weken rust geven en weer proberen en als het kan een goed voorbeeld van een ander klein kindje wat ook naar de wc gaat. Dat hielp hier goed.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 aug 2012 09:35

hier gaat het ook aardig goed met zindelijkheid, alleen ontlasting doet ze toch nog vaak op momenten dat ze een pamper aan heeft (tijdens middagdutje/ 's avonds op bed). wanneer begin je met 's nachts de luier af te laten? hier werd ze ook overdag pas zindelijk toen ik het gewoon probeerde, zolang ze die luier aan had vond ze dat wel net zo makkelijk en riep ze niet.
maar om 'em 's nachts nu maarzo af te laten durf ik ook nog niet zo goed aan..
jeepeecee schreef:Ik ben met Hannah al helemaal klaar met winterjas/muts/sjaal en laarzen. Ben ik nou vroeg ?

met dit weer moet je er niet aan denken..
ik heb vorig jaar voor E laarzen en een winterjas in de opruiming gekocht, en ben bezig om muts te haken en sjaal te breien. R heeft ook al een jas, daar ga ik ook nog een sjaal/muts bij breien/haken.
(ik dacht, begin er maar vroeg genoeg mee want anders zijn ze niet klaar voordat het koud wordt :-oo )
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2012 09:43

Ach, vroeg, het hangt immers allemaal al in de winkel, en als je perse een bepaalde jas wilt, kun je beter maar op tijd zijn.
Frederiek heeft nog een jas, vorig jaar gekocht maar die was toen echt veel te groot, dus die past ze deze winter wel. Muts en sjaal van vorig jaar passen er ook goed bij.
Jurian heeft nu 2 jaar met dezelfde winterjas gedaan, en die is echt vaal geworden, dus hij moet wel een nieuwe.

Ik heb net in de uitverkoop een spijkerbroek voor Jurian gekocht, kan mooi voor de winter, en voor Frederiek 2 dezelfde rokjes, een grijze en een donkerblauwe, van Bakkaboe (dat merk, daar kan ik echt alles van kopen voor haar, als ik zou willen, zo leuk!), eigenlijk zomerrokjes, dus zoveel korting dat ze 2,50 per stuk waren :mrgreen: Maillot eronder en het zijn winterrokjes :) En een grijs vestje en spijkerjasje, allemaal met zoveel korting dat het niet eens uitmaakt als ze het jasje pas in het voorjaar aan kan, want het is wel maat 86. Leuk zo winkelen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 aug 2012 19:35

ik koop winterjassen voor juul altijd een maat groter in de uitverkoop, dus heb een hele leuke die ze nu gewoon prima aankan. Marijn hangen nog wat afdragertjes in de kast, dus die krijgt hij eerst aan, en met de eerste opruiming kijk ik wel wat er in de winkel nog hangt. Ik ga echt geen 40-100 euro betalen voor een winterjas!

ben nu helemaal aan het inslaan voor volgend zomer met oog op juul, ik haal gewoon ruim op de groei, vorig jaar ook gedaan en ze kan ze deze zomer prima aan, van het winter met een longsleve of bloesje eronder, of met een vestje erover. Ik heb dus op een enkele trui en vier zomerjurken na, absoluut geen stapel winter of zomerkleding.

En marijn.. die krijgt gewoon heerlijk mooie afdankertjes ed. SOms een leuk shirtje voor een klein bedrag, hij zit nog steeds in 80,86 dus ik zit nog in de goedkope prijzen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 aug 2012 19:54

Ik ben al bezig met winterspullen. Over het algemeen ben ik niet zo'n uitverkoopmens. Ik houd sowieso niet van winkelen en om nu een halve zomer te wachten om wat te kopen en dan de maat die er niet meer is, daar begin ik niet aan. De zomergarderobe had ik in april binnen en ik richt mij nu op de winter.
Voor H heb ik een paar shirts en broeken gekocht, waaronder een chino. Dat staat hem erg leuk. Hij moet nog een winterjas. C moet alles nog incl winterjas en voor de jongste telg ga ik eerst in dozen kijken. Volgens mij heb ik voor hem nog een winterjas maat 80 en 86 incl mutsen. Dus dat komt wel goed.
Voor schoenen winterjassen ben ik wel bereid om wat meer neer te leggen. Ze dragen hem toch over het algemeen van oktober tot april.

@ jpc wat voor winterjas heb jij gekocht?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2012 20:32

Daar zeggen jullie wat... een winterjas.
Ben even aan het kijken en vindt het erg lastig qua maat. S.imon zit net in maatje 80 (sommige merken nog in maat 74) qua bovenkleding.
Welke maat is dan handig om te kopen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 aug 2012 08:29

wij hadden vorig jaar een vrij ruime jas gekocht voor Floris, zodat hij hem de hele winter aan kon. Hij was van de Zara, maat 9 - 12 maanden (ongeveer maat 80). Hij heeft 'm vanaf eind oktober aan gehad, toen was hij 5,5 maand... Toen was 'ie nog wel een klein beetje ruim, maar niet overdreven.

Nu weet ik nog niet welke maat ik moet kopen :-) Hij zit nu een beetje tussen 86 en 92 in. Maar 98 wordt echt veel te groot denk ik...
Ben nog geen moment voor winterkleren aan het shoppen geweest eigenlijk. Blij dat het nu zomer is ;-)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 aug 2012 08:43

hier ook nog niks gekocht aan winterjassen. ik kijk in oktober ofzo wel welke maat ze dan hebben en wat ik nog heb liggen! Manoël zit nu ook tussen 86 en 92 in.. dus dat is ook even afwachten

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 aug 2012 09:18

over 3 nachtjes slapen wordt manoël al 2 :shock: man man wat gaat dat snel!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 aug 2012 10:10

Ik heb mij het eerste jaar van C een beetje vergist in de maat. Met 9 mnd had zij in de winterjas maat 86 aan. Die was echt veel te groot en ik heb geen andere gekocht.. Afgelopen jaar kon ze de jas gewoon weer de hele winter aan. Hij zat nu goed :o

@ evelien Ik zou voor S.imon in ieder geval een ruime maat 80 kopen. Winterjassen hebben ze toch wel vrij lang aan, meestal toch wel tot april. Dus als je verwacht dat hij een enorme groeispurt krijgt, zou ik zelfs maat 86 kopen.

@ TJ gefeliciteerd alvast met Manoël!

Terug naar “Archief”