Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 feb 2009 18:59

Milan is 3 jaar en 5 maand.. en hij gaat nog elke middag naar bed.. daar ligt hij zeker anderhalf uur in.. de ene keer keer slaapt hij wel.. de andere keer niet..maar hij rust wel uit!

Matteo slaapt elke middag nog 1,5-2,5 uur!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 feb 2009 19:18

@Mirjan: ja, hij heeft ook Nederlandse boeken hoor, maar niet zoveel want we zijn nog niet met hem naar NL geweest om te shoppen :mrgreen: En opsturen is nog best prijzig!!
Wat betreft die slaapjes bedoelde ik meer van: wanneer gaan ze maar 1 keer per dag slapen. Michael slaapt nu van half 11 tot ??? (ligt er een beetje aan) maar 's middags wil hij niet meer naar bed. Hij trekt het in principe wel dan tot 7 uur maar kantje boord zeg maar. Moet ik hem dan toch op bed leggen 's middags (waar hij helemaal over de rooie gaat) of maar gewoon accepteren dat dat slaapje 's middags verleden tijd is.
Ik hoor mijn knullen op de muziekinstrumenten spelen trouwens. Manlief gaat vannacht weg dus de laatste keer met Michael spelen nu voor hem.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 feb 2009 19:20

Of `s morgens wakker houden en `s middags naar bed doen, Laura?!

Succes zonder aanwezigheid van manlief :) hoelang ook alweer?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 feb 2009 19:30

sterkte laura! voor jullie beide!

en het slaapje gewoon kijken waar hij behoefte aanheeft. Als julia smorgens erg vroeg wakker is doe ik haar er smorgens ook nog wel eens in. Anders van twaalf/ half een tot half drie. Wat ze in bed doet, maakt me niet uit maar die tijd blijft ze gewoon lekker in bed. In het begin was het wel huilen, maar nu gaat ze lekker uitgebreid babbelen met de beer en doekjes etc....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 feb 2009 20:03

Laura:
Wat doe jij hier eigenlijk op RW? ga lekker met manlief op de bank hangen en genieten van de laatste uurtjes :wink: :mrgreen:

Dat zou ik ook doen, proberen om hem niet meer 's morgens maar 's middags op bed leggen, om een uur of 12 half 1.

Fijne avond nog he de laatste avond saampjes :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 feb 2009 20:28

Hihihi Tuinfluiter, ik sta eigenlijk op het punt op weg te gaan :oops: Mijn laatste avondje de hort op voordat ik straks 6 weken lang binnen zit :mrgreen:
Dat is mijn probleem dus eigenlijk, Michael gaat meestal 's ochtends naar speelgroepjes, gymmen etc en daar houdt hij het wel uit omdat er veel te doen is. Maar zodra we tien tellen in de wandelwagen hebben gelopen of ik de auto heb gestart om weer naar huis te gaan slaapt meneer dus....
Ik wil er iig wel naar toe werken dat hij later gaat slapen. Hij wordt om 7 uur wakker dus 12 uur redden we misschien niet, maar 11 uur is dan wel een stap in de goede richting :)
Vanavond aan tafel was zo grappig, hij was een hele discussie aan het houden met paps op een 'boze' toon. Zo van adiddddaDAD! En dan sprak hij de 'D' echt heel sterk uit. Op een gegeven moment bevalt een antwoord van manlief hem niet en doet 'ie: pfffffrrrrt en draait z'n hoofd om. Echt zo grappig.
Hij begint nu ook weg te lopen als hij ondeugend is en je vraagt hem naar mama te komen :lol: Probeer dan maar eens een streng gezicht te trekken.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 feb 2009 20:31

Laura:
Dat is waar ook dat je weg moet vanavond :wink:
Haha wat grappig van Michael dat hij zo grappig deed onder het eten!
Echt lekker ondeugend zo te horen, weglopen als mama hem roept omdat hij stout heeft gedaan.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 feb 2009 20:58

@Laura: leuke foto's! Enne.. succes straks zonder manlief!

@MissF: Ik vond het ook 'vreemd' dat Anna Sofie zoveel wakker was/is. '
Eerste 6 weken sliep ze hele dagen. Maar daarna was het over.
Ze is vanaf 14.00 uur wakkeer. van 17.00-18.00 in bed en dan weer wakker tot de laatste voeding (23.00) Ze is ook echt klaarwakker. Het heeft geen zin om haar in bed te leggen. Dan wordt ze echt boos, en huilen joh! zolang ze lief is, lekker speelt en 'kletst' in de box laat ik haar daar lekker in liggen. Maar als ze gaat wrijven in de ogen of beetje gaat zeuren leg ik haar direct in bed. En dan slaapt ze ook vaak na paar minuten huilen.

@ Annet.. ik geloof zeker dat het goed is voor een kind om veel thuis te zijn in het eerste half jaar. Maar jah, aan de andere kant is een keer weggaan wel heerlijk vind ik. Maar als je zijn of haar ritme maar houdt. Als wij weggaan, gaat ze bij andere mensen ook gewoon slapen op tijden dat ze thuis slaapt en houd ik haar niet wakker.

Maandag en vandaag weer voor het eerst gewerkt.. Wat was ik blij dat ik haar weer zag;-) Maar tijdens het werken was ik gelukkig niet de hele tijd met haar bezig. Was echt zo leuk: ik haalde haar maandag bij mijn schoonouders op en ze schaterde van het lachen toen ik haar uit de box tilde. Ik natuurlijk helemaal trots;-)

Ze ligt nu naast me te spelen. Heb haar net gemasseerd en in de Tummy tub gedaan. Ze vindt het masseren heerlijk! Die babymassagecursus is super en ik ben blij dat ik hem doe!
Time flies when you have none!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 feb 2009 21:06

Gerlinde gaat nog elke middag naar bed (2 jaar en 4 mnd)
Boudin gaat nog wel eens naar bed als hij 's morgens naar de psz is geweest. Dan is hij het zo zat..

Boudin plast op de wc!!! Fijn hoor. Ik heb er een tijd geen moeite meer voor gedaan omdat ik dat gezeur van iedereen beu was. Ik dacht bij mezelf, doei, het komt vanzelf.

En nu was het in een week voor de bakker. Even met een kaartje en stickers in de weer en nu gaat hij zelf zonder iets te zeggen.
Alleen drukken doet hij niet op de wc, dat is minder maar zal ook wel weer goed komen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 feb 2009 22:26

Hoe oud is Boudin nu? ik word overigens soms ook niet goed van de opmerkingen over zindelijkheid en heb me net als jij dus ook weer op de luiers gestort in de hoop dat het over een tijdje wel wil.

Laura, hoe lang is je man straks weg, spannend hoor. Heb je geen goede oppas in de buurt dat je af en toe toch weg kan? Geniet van jullie voorlopig laatste avondje.
Christiaan sliep met 9 maanden 1 keer op een dag en Simon denk ik zo rond zijn 1e verjaardag.

Sterretje, fijn dat het werken wel weer goed beviel en natuurlijk een goed teken dat Anna Sofie blij was je weer te zien.

Missf, de eerste weken zijn qua ritme gewoon een beetje lastig daar moet je samen met kindje uit zien te komen en goed op zijn signalen letten. Succes. Krijg je nog veel visite? of heb je de ergste drukte al weer gehad? Ben je zelf al weer een beetje op de been?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 feb 2009 01:05

Boudin is ruim 3.5 nu dus het mag onderhand wel, maar zo zie je, het komt vanzelf :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 feb 2009 06:40

Mijn jongens waren ook nog niet voor 3,5 jaar zindelijk. Caroline is nu net 3 maar staat ook nog lekker in de luier te piesen. Ze vertelt het daarna wel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2009 08:50

Jamillah irritant he die opmerkingen! Heb me er niks van aangetrokken.. en Milan was wat betreft plassen binnen 2 dagen zindelijk.. poepen weet hij ook precies wanneer hij moet maar daar durft hij nog niet op de wc..

Mama en Matteo spelen met de webcam!

Afbeelding

Afbeelding

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 feb 2009 08:52

Nou, LauraC sterkte met alleen zijn, ik heb bewondering voor je!!
Vorige week was ik vier dagen alleen, maar ik vond het best pittig.

Hier zijn ze nu alledrie ziek :roll: ik word er een beetje niet goed van.......
Imke is al weken elke keer ziek, weer beter en dan telkens weer koorts en vreselijk hoesten. Dus nu ga ik toch straks maar naar de dokter.

Juliëtte hoest al ruim een week en ook elke keer koorts. Echt wel zielig voor haar, ze knapt echt niet op.

Juliëtte slaapt 1x per dag, maar nu ze ziek is 2x.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 feb 2009 09:50

Laura, wat gaaaaaaf die foto's :D zeker die foto dat hij klem zit :mrgreen: ge-wel-dig zo'n lekker babykontje!!! :oops:

Marvano wordt al groot :shock:

Afbeelding
sorry iets bewogen... maar hij kan al zitten! :D van de week wel flink ziek geweest met 40 graden koorts... oef dat vind ik altijd zo eng! Maar gelukkig zijn de laatste berichten dat het weer aardig opknapt :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”