Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik heb nog immer de hoop dat er een verhelderend gesprek tot stand kan komen. Het zou een emotionele beslissing kunnen zijn geweest.
Hij zou me ook nog eens uitleggen wat de gruweldaden van Haider waren...
Optimatus schreef:En je kerkverlating?
Overigens: dat is niet iets waar hij uniek in was. En anti-semitisch? Dat was de laatste jaren echt niet meer zo.
Maar we gaan nu wel off topic (en daar heb ik zelf de aanzet voor gegeven).
Optimatus schreef:Heb je geprobeerd de voorganger op andere gedachten te brengen?
Bastiaan30 schreef:Optimatus schreef:En je kerkverlating?
Overigens: dat is niet iets waar hij uniek in was. En anti-semitisch? Dat was de laatste jaren echt niet meer zo.
Als iemand ergens niet uniek in is, is dat nog absoluut geen reden tot vergoeilijking.
De reden voor mijn kerkverlating is dat ik niet kon leven met een voorganger die nederigheid preekt, maar renteloos geld leent van de kerkgangers om een 850.000,00 euro kast van een huis te bewonen,( en dat zonder kinderen).
Een gebrek aan hulp en communicatie wanneer het om pastorale hulp gaat mbt jonge homo's in de gemeente, en een instinctief, altijd al aanwezig geweest gebrek aan begrip van het doopformulier .
het uiterlijke gewaad, praat en gelaat-sausje vond ik ook loodrecht staan op DAAD, als het dan toch moet rijmen.
So there you have it!
Bastiaan30 schreef:Optimatus schreef:Heb je geprobeerd de voorganger op andere gedachten te brengen?
ja, wel overwogen, maar iedereen waarschuwde al dat niet te doen, en zeg nu zelf, je weet toch wel hoe hoog de ivoren toren is van sommige gezagsdragers?
(Niet allemaal, ok)
schelpje3 schreef:Bastiaan30 schreef:Optimatus schreef:En je kerkverlating?
Als iemand ergens niet uniek in is, is dat nog absoluut geen reden tot vergoeilijking.
De reden voor mijn kerkverlating is dat ik niet kon leven met een voorganger die nederigheid preekt, maar renteloos geld leent van de kerkgangers om een 850.000,00 euro kast van een huis te bewonen,( en dat zonder kinderen).
Een gebrek aan hulp en communicatie wanneer het om pastorale hulp gaat mbt jonge homo's in de gemeente, en een instinctief, altijd al aanwezig geweest gebrek aan begrip van het doopformulier .
het uiterlijke gewaad, praat en gelaat-sausje vond ik ook loodrecht staan op DAAD, als het dan toch moet rijmen.
So there you have it!
Ben jij in gesprek gegaan met hem ?
En blijkbaar vonden de gemeenteleden dit wel prima, een kast van een huis, zegt ook iets over hen !
Ik weet niet over welke kerk je nu spreekt, doet er niet zoveel toe, maar juist uiterst rechts zijn ze niet vies van uiterlijkheden. Sla de Terdege maar open en de advertenties met DURE spulletjes vliegen om je oren. Bezoek de Wegwijs en het duizelt je. Er is ook idd geld te halen daar. Ra ra Ik kan je daar zat voorbeelden van noemen. Maar dat gaan we hier niet doen.
Maar voor mij is een groot en duur huis geen reden om de gemeente verlaten, je hebt het over pastorale hulp aan homo's. Een dominee kan niet ALLES. Maar goed, ik denk dat het bij jou een zaak van EN EN was ?? Optelsom van zaken ?
Optimatus schreef:Ik krijg de indruk dat er nogal wat gebeurd is.
Afgaande op wat je schrijft, kan ik me heel goed voorstellen dat je het met het kerkgenootschap helemaal gehad hebt. Oriënteer je op God, dan kom je het verst.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten