Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor tante-tortel » 13 jul 2009 10:15

Ik ben ook weer terug van vakantie. En zie allemaal leuke dingen staan.
Die rokjes met die truitjes annet! Leuk.
En ook de slinger en ketting. Gewoon leuk om met je eigen handen iets te maken.
Jammer dat de jurk niet gelukt is, maar je hebt hem toch niet echt in de prullebak gegooid? :oops: Zou jammer zijn van de stof, kun je altijd nog weer eens iets anders van maken. En als de rits het enige probleem was, is er niemand die je kent die even wil helpen? Is toch zonde van je werk?
Misschien een tip om dan eerst een rits in een stuk stof te zetten om het uit te proberen voor je hem in de jurk zelf zet. Dan weet je hoe en wat je moet doen.

Ik heb de babyquilt af voor mijn dochter.
Afbeelding
Nu nog een slap en spuuglapvoor over je schouder maken voor in de kadotjes mand.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jul 2009 11:15

moooooooooooooooi dat deken!! wow!! veel werk zeker?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jul 2009 11:38

gaaf zeg tt! Die jurk ligt echt in de prullenbak. Het was een jurkje met 2 soorten stof, met allemaal kleine stukjes stof. Hij stond gewoon vreselijk. Er valt niks anders meer van te maken, omdat het allemaal kleine stukjes zijn.
Nu koop ik sowieso erg goedkope stofjes op de markt, omdat ik al van tevoren incalculeer dat het mis kan gaan, dus die paar euro die nu in de prullenbak liggen maken niet zoveel uit. Mijn korte donkerblauwe rokje van 5 euro is nu een tientje geworden, maar dat is nog goedkoop :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jul 2009 09:51

Afbeelding

caroline had nog niet genoeg :-oo , gemaakt van restjes, dus gewoon gratis :lol:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 jul 2009 10:35

Leuk om te zien dat ook anderen zo een kronkel hebben dat ze niets weggooien ;-)
Maar het maken was een klus inderdaad. Was in 14 dagen af.
Als ik eenmaal begin ga ik ook gewoon door. Had voor het quilten en de kantjes e.d. hem gewoon meegenomen op vakantie.
En Miss F, ik gebruik juist hele kleine stukjes ook.
Als ik aan het naaien ben of quilten dan bewaar ik elk stukje stof. Soms knip ik daar gelijk vierkantjes van in verschillende maten. Afhankelijk van hoe groot het stukje is. Maar 2 bij 2 cm doe ik ook.
Die bewaar ik gewoon in aparte bakjes. En als ik er denk genoeg te hebben ga ik die wel weer aan elkaar maken.
Zo heb ik van elk kledingstuk wat ik voor mijn kleinzoons en dochter heb gemaakt een aantal van die vierkantjes liggen.
Lijkt me leuk om daar later iets van te maken als herinnering.
Dus: NOOIT stof weggooien, ook al is het een mislukt kledingstuk.

(zelfs oude spijkerbroeken wil ik hebben en die verknip ik in te gebruiken lapjes. de zakken kan ik vaak nog gebruiken om een broek met kapotte knieën te repareren :oops: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jul 2009 10:46

Superleuk Annet!
TT, ik gooi het echt wel weg, al die kleine stukjes, da's niks voor mij. Ik moet gewoon een stuk stof hebben van de markt voor 3 euro per meter ofzo, en als het dan misgaat boeit het niet zo. Hup de vuilnisbak in, niet al die troep bewaren, zo ben ik wat meer ;) Als ik iets grotere stukken over heb bewaar ik het wel hoor, maar echt niet van die stukken van 10 bij 10 cm. Ik heb geen dochter waar ik leuke shirtjes en rokjes en jurkjes voor kan naaien waar ik allemaal kleine stukjes in kan verwerken. het blijft nu toch nog bij rokken voor mezelf, of broeken voor Jurian, en daar heb verwerk ik toch geen kleine stukjes in.
Misschien dat als ik in het een nieuw huis een betere naaikamer heb, dat ik dan meer ga bewaren, nu vind ik het best zo.

Ik kreeg trouwens vorige week een compliment over mijn rokje. Mijn collega riep: wow, waar heb je die vandaan? Die wil ik ook!
Nu heb ik beloofd om zodra ik tijd heb er ook 1 voor haar te maken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 jul 2009 11:04

Leuk is dat he, zo een reactie. Krijg je gelijk weer zin om verder te gaan.
Ik deed het vroeger ook niet hoor. Maar sinds ik grote kinderen had en niet meer voor ze hoefde te naaien ben ik gaan quilten en dan wordt je een lapjes verzamelaar.
Ik heb b.v ook een heleboel stropdassen van mijn man bewaard!
Nog niet eentje heb ik weggegooid zitten allemaal keurig schoon in een doos. Te wachten tot ik er iets mee ga doen. :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jul 2009 12:47

annet... mooooooi gemaakt! Zal haar prachtig staan denk ik!!

Hier ben ik bezig met sokjes breien voor julia, k heb het bovenste stukje al, moetnu ff weer naar 'breiles' (van me moe) zodat ik kan leren hoe ik een hak moet breien! tis enorm leuk om te doen.. en tis zo klaar! ze heeft kleine voetjes :D

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 jul 2009 12:54

Leuk hoor sokjes breien. Maar ik vind het met vier naalden breien zo lastig. Raak ik elke keer in de knoop mee. ;-)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 jul 2009 21:57

Knap dat je dat kunt ppm, ik kan amper een recht stukje breien.

heel leuk Annet zo'n topje

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jul 2009 07:32

oefening baart kunst!!

ik ben vorig jaar eerst begonnen met een sjaal te breien, twee recht twee averecht... dat is toen goed gelukt!

dit lukt aardig, maar omdat et hele kleine sokjes zijn, 12 steken op één pen.... raak ik wel eens in de knoop met een ander! maar het eerste paar is al op zijn kwart! :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 jul 2009 08:41

Voor de kids van m'n zus heb ik een 'geboortelap' geborduurd, maar nou heb ik die van de jongste voor 3kwart klaar...Maar nou is het een jongetje geworden, en ik vind 't toch echt meer iets voor meiden!

*zucht* zo maar ff naar m'n zus, kijken wat ze er zelf van vind
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2009 09:28

Vind je een geboortelap in zijn algemeenheid meer iets voor meiden of de plaatjes die op jouw exemplaar staan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 jul 2009 11:00

Bij m'n neefje heb ik er ook wel 1 gemaakt, en dat was meer een voor 'beide', maar deze vind ik toch meer wat voor meiden, maar dat kan ook komen door 'marilene' dat in 't roze staat...Misschien als er straks erik in 't blauw staat dat 't dan heel anders lijkt! :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2009 11:24

Oh, dus dat plaatje is een voorbeeld wat jij hebt gebruikt, de afbeelding van de fabrikant van het pakket? Hmm, ik vind dat niet een typisch meisjesding hoor.. het is gewoon een babyding :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”