het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 09:20

@schipje/zomaar: laat je niet gek maken door het cb... het is net wat Memmem zegt: zolang er een duidelijke groeiontwikkeling te zien is, er genoeg natte luiers zijn, de baby een fitte, alerte indruk maakt, etc. is er echt niets aan de hand!
(Als de groei stagneert, is het echt mis, zoals helaas een vriendin van mij had... :( , gelukkig is het allemaal weer goed gekomen, hoor, maar het was in haar geval goed dat ze niet langer bleef doormodderen)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 apr 2010 10:36

Sterretje schreef:Vriendin van mij is gestopt met borstvoeding (al huilend...)
Ze heeft verschrikkelijk veel pijn door haar bekken. Daardoor is de borstvoeding niet genoeg.
Ze legde verschrikkelijk veel aan enz (andere kindje heel lang gevoed)
Nu paar dagen fles en je kent hun kindje niet weer. Lachen, vrolijk en goed slapen.
Ik vond het echt onwijs jammer voor haar.

Daartegenover nichtje van mijn man die er half niet om geeft, en zoiets heeft van.. ga stoppen als ik ga werken, zal allemaal wel. En dan het geven of keer kloofje of lastig met werk e.d. ](*,)

Tsja, het zou fijn zijn als je de keuze van dat nichtje hierin ook accepteert.
pobody's nerfect

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 29 apr 2010 12:42

Heb op borstvoeding.com de curve ook ingevuld, zit iig nog in het groene gedeelte wel richting onderkant, dus het zal wel
geen dikkertje worden, maar ja dat zijn wij zelf ook niet. En inderdaad in zijn lengte was hij wel 3 cm gegroeid dus daarin gaat hij weer vrij hard en zit juist weer boven gemiddeld maar ja daar hoor je ze dan niet over.
En hij is enorm vrolijk en ontwikkelt lekker, draaide gisteren zelfs al op zijn buik, dus maak me maar even geen zorgen betreft z'n gewicht.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 apr 2010 17:35

Jo'tje schreef:
Tsja, het zou fijn zijn als je de keuze van dat nichtje hierin ook accepteert.

Daar heeft het niet mee te maken.
Ik bedoelde: Er zijn er die heel erg graag willen en er zijn er bij wie het goed gaat en die er geen zin meer in hebben en stoppen. Buitenom het feit wat ik al dan niet van het stoppen vind. Begrijp je?
Time flies when you have none!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 mei 2010 12:24

Oké, snap ik :)
(Het kwam -op mij- alleen wat anders over, maar lag misschien aan die emoticon)
pobody's nerfect

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 mei 2010 13:53

ik meld me af voor dit topic...maar op een of andere manier kan dat niet zonder dat ik iets typ :-k ??
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 mei 2010 19:44

Hoi, is goed hoor. Het hoeft niet officieel, vandaar dat er geen 'afmelding' is.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 10 mei 2010 13:39

Nou vandaag weer wezen wegen. Hij is 240 gr gegroeid in 2 weken tijd. Ze hadden liever gezien dat hij 300 gr gegroeid was. Maar ze vroeg echt even wat ik er zelf van dacht. Heb even flink zitten pochen op mijn zoon, nee maar hij doet het gewoon heel goed verder dus ik maak me eigenlijk niet zo'n zorgen erover. Hij is gewoon geen harde groeier, was z'n ene zus ook niet, die heeft trouwens wel de fles gehad maar groeide toen ook nog niet zo goed. Dus we mogen gewoon zo door gaan als we nu doen en hoeven gelukkig niet op de fles over tegaan. Maar als ik iets twijfelde dan moest ik een afspraak maken om te wegen.
Nou vond dat toch wel even fijn dat ze niet gelijk met allerlei alternatieven of dingen kwam maar ook gewoon even naar mijn moedergevoel vroeg ipv alleen op statistieken af te gaan =D>

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 mei 2010 20:55

Fijn hoor zomaar.

Ik ben deze week gestopt met borstvoeding. Laat ik het anders zeggen: dochterlief is getopt. Ze wil echt niet meer.
Vind het echt heel jammer en voelde me er wel rot over. Maar is nu een beetje minder.
Afbouwen is wel een ramp. Nog steeds 'spuit' het er uit en is het nog dikke, vette melk. Dat verbaasde me wel.
Maar goed, meestal duurt afbouwen wel even dus die tijd gun ik het.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 11 mei 2010 21:32

@zomaar: ik vul voor mijn dochtertje van 6 maanden ook op borstvoeding.com de curve in...
ze zeiden dat ik minder moest gaan voeden omdat ze flink is, maar op de curve voor bv is ze met lengte iets onder het gemiddelde, en met gewicht iets erboven, dus gewoon goed! vind dat wel een geruststelling!
je kan je kind toch niet laten huilen omdat ze te dik zou zijn???

gelukkig dat jou zoontje goed op zijn eigen curve doorgaat, vertrouw gewoon op je gevoel!!

@sterretje: lijkt me moeilijk, zo'n periode afsluiten!
ik heb bij de oudste gehad dat ze zelf stopte met drinken, omdat ik zwanger was van de tweede, maar dat zou ik toch anders vinden dan dat m'n jongste nu zelf aan zou geven dat ze niet meer wil drinken...

succes met afbouwen!

ik zit nu al meer dan 6 maanden op dieet...gelukkig valt het me nu minder zwaar dan in het begin, maar moet toch nog wel wennen, maar goed, dan weet ik wat m'n kinderen meemaken nu ik niet alles mag, en dat is maar tijdelijk...en bij hun wsl hun hele leven!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 12 mei 2010 07:26

Hier waarschijnlijk toch ook stoppen: zoonlief zuigt een beetje, krijgt dan (denk ik) wat binnen, stopt onmiddelijk weer en zegt "bah!" :roll: Trekt vervolgens zelf m'n shirt weer over m'n borst...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 08:20

Max schreef:Hier waarschijnlijk toch ook stoppen: zoonlief zuigt een beetje, krijgt dan (denk ik) wat binnen, stopt onmiddelijk weer en zegt "bah!" :roll: Trekt vervolgens zelf m'n shirt weer over m'n borst...

:?: Dat is ook niet leuk voor je!
Wat een vervelende verhalen! Heel veel succes iedereen. Sterretje: je mag trots zijn op jezelf dat je haar zolang het beste van jezelf gegeven hebt! Dikke pluim =D>

Max: hoe lang voed jij al?

J.A.: wat voor dieet heb je?

Allemaal: gisteren bij de kapster kwam het onderwerp bv aan bod, vroeg ze: "geef je NOG STEEDS borstvoeding dan???"
"ja, en ik ben het echt nog niet zat"
"dat is ook lang!! Hoe oud is ze??"
"bijna elf maanden"
"o"
(je had haar gezicht moeten zien, prachtig! :lol: )

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 mei 2010 12:04

Schipje schreef:
Allemaal: gisteren bij de kapster kwam het onderwerp bv aan bod, vroeg ze: "geef je NOG STEEDS borstvoeding dan???"
"ja, en ik ben het echt nog niet zat"
"dat is ook lang!! Hoe oud is ze??"
"bijna elf maanden"
"o"
(je had haar gezicht moeten zien, prachtig! :lol: )

Zo vaak dit bovenstaande meegemaakt. Sommigen vonden het zelfs vies e.d.
Gisteren had ik het nog met leerlingen over borstvoeding (goed.. tijdens maatschappijleer, maar was een meidenklas en die hadden het erover) Vroegen ze wat ik van borstvoeding vond en vertelde ik dat ik Anna Sofie tot 1,5 jaar had gegeven. Ee meisje: 'bah, das niet normaal' en een ander ging daar weer fanatiek tegen in met allerlei dingen van weerstand en groeien. Erg leuk om te volgen.

Als mensen soms negatief deden zei ik meestal: is ze altijd vrolijk... ja, ziet ze er gezond uit... ja, zit ze lekker in haar vel... ja en ik ook.. dus.... :mrgreen:

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 12 mei 2010 13:18

@ Schipje: bij allebei de kids 1, 5 jaar. Langer haal ik nog niet omdat ik beide keren weer zwanger was en ik ben niet gezegend met kids die dan door blijven drinken!
Zit nu wel een beetje met een probleempje want zoonlief is allergisch voor koemelk, kippenei en soja en hij drinkt dus echt gèèn melk en soja... Momenteel leeft hij op rijstmelk, maar daar zit niet zoveel voeding in. Warm eten doetie ook niet goed, enkel aardappels (echt heel veel!) en een paar hapjes groente.
Ik let wel erg op z'n fruit, dan heeftie dat alvast wel genoeg binnen...
Lang leve de BV waar tenminste alles in zat :-oo

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 13:27

Max schreef:@ Schipje: bij allebei de kids 1, 5 jaar. Langer haal ik nog niet omdat ik beide keren weer zwanger was en ik ben niet gezegend met kids die dan door blijven drinken!
Zit nu wel een beetje met een probleempje want zoonlief is allergisch voor koemelk, kippenei en soja en hij drinkt dus echt gèèn melk en soja... Momenteel leeft hij op rijstmelk, maar daar zit niet zoveel voeding in. Warm eten doetie ook niet goed, enkel aardappels (echt heel veel!) en een paar hapjes groente.
Ik let wel erg op z'n fruit, dan heeftie dat alvast wel genoeg binnen...
Lang leve de BV waar tenminste alles in zat :-oo

Ja, met hem is het wel problematish dat hij geen bv meer wil. Moet hij wel perse melk? Want ik ben nu al bijna een jaar 'koemelkloos' :wink: maar heb voor het calcium extra vit. d geslikt en er zijn heel veel mensen die geen melk drinken(maar ja, ik ben volwassen). En geiten of schapenmelk? Lenthe kan inmiddels wel kaas eten en af en toe geitenmelk gaat ook goed, als ze brinta eet, maar dat is niet vaak. Zelf kan ik bijna alles weer eten, maar jouw zoontje heeft nog soya en kippenei erbij ook....... :?

Terug naar “Archief”