Boekenlezer schreef: Ik zeg eerlijk dat ik er niet verder over wil discussiëren. Want dan moet ik gedachten gaan toelaten die ik simpelweg niet toe laten wil: de gedachte dat ik bijvoorbeeld een man zou bekijken zoals ik een vrouw bekijken kan, namelijk als aantrekkelijk persoon voor een relatie. En dat is iets waar de rillingen mij van over de rug lopen. Gewoon ronduit huiveringwekkend. Daar wil ik mijzelf niet aan blootstellen. Ook ik ben een mens die zijn emotionele gevoeligheden heeft, en die daarom niet tot alles bereid is.
Dit kún je toch niet menen! Alleen omdat jij die rillingen krijgt (wat overigens oprecht wél kan begrijpen) beperk je je tot het liefdeloos om de oren slaan met de uit z'n verband gerukte letter van de wet.
Boekenlezer, mag ik je een advies geven: Stop dan met deze discussie. Dit is een onderwerp wat veel mensen tot in de diepste vezel van hun ziel raakt. Daar kún je eenvoudig niet zo mee omgaan, onafhankelijk van de mening die je er over hebt.
Dat jij dit wilt ontdoen van gevoel, vind ik tragisch. Nee Boekenlezer, ik sta niet in vuur en vlam bij het zien van een knappe man. Dat heb ik mijzelf al ontzegd en ik ben daar aan gewend. Maar zoals hetero'de keuze hebben om eens tegen iemand aan te kruipen en warmte te ervaren, heb ik die keuze niet. Gelukkig heb ik veel goede vriendinnen. Maar da's anders. Dat voelt toch een beetje net alsof jij in de armen van je beste vrienden zou liggen. Dat voelt niet 'thuis'.
Hoe moeilijk het ook voor je is, en je hoeft dat echt niet met ons te delen, probeer je die menselijke kant eens in te denken. En misschien word je dan van boekenlezer wel mensenlezer. Zoals God de Vader in Zijn Zoon mensenlezer is geworden inplaats van te te slaan met het boek der wet.