michel vh schreef: Het is wellicht moeilijk te accepteren, maar feit is dat we niet verloren gaan, maar dat we door de val in Adam reeds verloren zijn! Niemand minder dan Christus zelf, van eeuwigheid verkoren om de wil des Vaders te doen, verkondigt het Evangelie overal waar hij komt. Alleen zijn er maar weinigen door de Vader verkoren, die uit genade dat Evangelie mogen aannemen. Niemand zal uit zichzelf zijn heil zoeken in Christus. Waarom niet? Omdat niemand hem in zijn natuurstaat recht nodig heeft.
Huh? Waarom gaan we nog naar de kerk dan? Het heeft dan immers toch geen zin?
Weinigen uitverkoren.....ik lees ook van een schare die niemand tellen kan.
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat veel er mee te maken heeft of je een optimistische of pessimistische levensvisie hebt.
Optimistisch: God wil geen mens verloren laten gaan, een ieder mag tot Christus vluchten.
Pessimistisch: God is een verdoemend God, Hij trekt wie Hij wil, maar het zijn er helaas weinigen.
@Race406: ben weer ff terug ja. Fusie met de CGK kost meer tijd dan me lief is, errug druk. Zit nu in een lijmpoging met Moerkerken en Kater
@Pieter Bel: ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt als het over je kerk gaat, is niet leuk. Maar ik heb het te vaak gehoord om het als incidenteel te zien. Het schijnt dat men in de GGiN over paranormale gaven beschikt, men weet wie wel en niet bekeerd zijn....(al moet ik zeggen dat je dat bij bepaalde gergemmers ook tegenkomt helaas).