Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 23 jan 2015 13:21

@Mortlach: da's vaak wel effectief ja, of ze bedenkt straks dat ze de appels ook kan verstoppen...

De jongedame hier heeft trouwens de waterpokken, ze zit er helemaal onder. Waarschijnlijk op de creche opgepikt, daar heerst het en op verschillende scholen in de stad ook. Nou ja, dan heeft ze het maar gehad, het moet toch een keer ;-)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 23 jan 2015 14:07

Mortlach schreef:Hier heeft de 9-jarige er een handje van om één hap uit een appel te nemen, dan te beseffen dat ze vol zit of geen zin heeft in appels en hem dan weg te gooien. Dus nu moet ze elke keer dat ik zo'n appel aantref een euro van haar zakgeld inleveren. Ik ben benieuwd hoelang het duurt totdat ze het leert...

En specifiek bij een appel of ook bij een koekje of banaan of zo?
Zou het niet kunnen zijn dat ze er gevoelig of allergisch voor is, maar dit niet kan benoemen zo?
(tintelend mondslijmvlies, brandende tong)

Mijn dochter deed dit nl. bij een kiwi. Ze vond ze erg lekker, maar het voelde eng.
Later bleek inderdaad dat ze allergisch voor kiwi's is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2015 14:52

Chaya schreef:En specifiek bij een appel of ook bij een koekje of banaan of zo?
Zou het niet kunnen zijn dat ze er gevoelig of allergisch voor is, maar dit niet kan benoemen zo?
(tintelend mondslijmvlies, brandende tong)

Mijn dochter deed dit nl. bij een kiwi. Ze vond ze erg lekker, maar het voelde eng.
Later bleek inderdaad dat ze allergisch voor kiwi's is.

Dat zou me ernstig verbazen, aangezien ze appels wél gewoon helemaal opeet als ze wel honger heeft. Het is gewoon puur niet nadenken en niet beseffen dat eten geld kost. Het is ook wel een beetje een patroon wat bij de leeftijd hoort, lijkt me, zoals een doos cornflakes niet goed afsluiten en dan na 2 dagen vragen of ze een nieuwe doos mag openen omdat de oude halfvolle doos niet lekker meer is (nee dus!); niet je bord leegeten, maar wel om fruit of een boterham met zoet vragen; een vol glas melk inschenken, 1 piepklein slokje nemen en de rest dan door de goot spoelen, dat soort zaken.

Ik vind het lastig de juiste balans te vinden: ik heb vroeger veel te veel strijd gehad met mijn ouders over eten (letterlijk tot kotsen toe), dus dat wil ik haar niet aandoen. Als ze iets echt niet lust, hoeft ze het niet te eten, maar ik vermoed dat het meestal gaat om iets wat ze op dat moment net even iets lekkerder vindt.

Zo vindt ze het brood dat ik eet niet heel lekker. Ze eet het echter wel, maar heeft liever iets anders. Maar toen ze een keer zei dat er niets te eten was om haar schoollunch te maken en ik naar een heel vers brood wees, trok ze zo'n vies gezicht dat ik maar gezegd heb dat het brood was of honger lijden. Toen werd er toch maar gauw een boterhammetje gesmeerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 jan 2015 16:04

Als die van mij niet willen eten wat de pot schaft zet ik dit op:
https://www.youtube.com/watch?v=ZcJjMnHoIBI
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 23 jan 2015 23:27

Mortlach schreef:
Dat zou me ernstig verbazen, aangezien ze appels wél gewoon helemaal opeet als ze wel honger heeft. Het is gewoon puur niet nadenken en niet beseffen dat eten geld kost. Het is ook wel een beetje een patroon wat bij de leeftijd hoort, lijkt me, zoals een doos cornflakes niet goed afsluiten en dan na 2 dagen vragen of ze een nieuwe doos mag openen omdat de oude halfvolle doos niet lekker meer is (nee dus!); niet je bord leegeten, maar wel om fruit of een boterham met zoet vragen; een vol glas melk inschenken, 1 piepklein slokje nemen en de rest dan door de goot spoelen, dat soort zaken.

Ik vind het lastig de juiste balans te vinden: ik heb vroeger veel te veel strijd gehad met mijn ouders over eten (letterlijk tot kotsen toe), dus dat wil ik haar niet aandoen. Als ze iets echt niet lust, hoeft ze het niet te eten, maar ik vermoed dat het meestal gaat om iets wat ze op dat moment net even iets lekkerder vindt.

Zo vindt ze het brood dat ik eet niet heel lekker. Ze eet het echter wel, maar heeft liever iets anders. Maar toen ze een keer zei dat er niets te eten was om haar schoollunch te maken en ik naar een heel vers brood wees, trok ze zo'n vies gezicht dat ik maar gezegd heb dat het brood was of honger lijden. Toen werd er toch maar gauw een boterhammetje gesmeerd.

Okay, dat is dus het probleem niet. Maar al met al toch best lastig lijkt mij.
Ik hoop dat het tijdelijk is. Eten, teveel eten, niet willen eten, is zo'n terugkerend probleem he, met zoveel impact. Je kunt het niet negeren, het komt minstens driemaal daags terug.
Veel wijsheid en geduld toegewenst!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 jan 2015 16:45

Vanavond hebben wij een informatie-avond voor nieuwe ouders op school. Brr...het komt zo wel héél dichtbij :)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2015 20:55

voor je et weet zitten ze in groep 4 en zit de eerste helt van dat schooljaar er ook al weer op!

Hier een heeeeele lange week gehad... lang leve het RS virus maar niet heus.. na een paar reizen naar het zkh controles daar en weer naar huis is het thuis verder opknappen. Opnemen was telkens voordeel van de twijfel mee naar huis...

alleen is hij nu niet meer zo rustig.. maar lang leve de draagdoek!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 jan 2015 19:06

Wat een gedoe, ppm! Hopelijk breekt er nu weer een rustige tijd aan!

Alle respect trouwens voor moeders die er elke nacht een of meerdere keren uit moeten! Ik doe dat nu een week, door de waterpokken, maar je kunt me opvegen... :?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2015 20:09

het went :wink: (heb ruim 9 jaar ervaring ;-) )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2015 20:09

@Saskia, jij doet het wel alleen he. Ik heb hier een partner die er ook uit gaat. Scheelt wel.
Gaat het al wat beter met haar?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 jan 2015 09:16

Ja, dat is ook zo. Gelukkig kon ik ze gisteren een paar uurtjes bij een collega achterlaten om een beetje bij te komen. Inmiddels zit ze onder de korstjes, maar het jeukt bijna niet meer.
Ze blijft toch de leukste :-)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2015 10:51

Wat een lieverd Saskia!

Vraagje aan de moeders van wie de kinderen overblijven op school: wat geven jullie ze mee voor tussen de middag?
Jurian nam altijd genoegen met 2 boterhammen (thuis eet hij er zo 3 of 4, maar hij zegt te weinig tijd te hebben op school, dus daarom maar 2) met kaas of worst en een beker water.
Maar eigenlijk klaagt hij steeds vaker dat hij het niet zo lekker vindt, brood op school. En tja, ik geef hem geen ongelijk, ik vond brood op school eten altijd zo viezig. Mijn moeder gaf soms los speculaasjes mee, die ik er dan op deed, dan ging het wel. Dat ga ik ook maar eens doen.
Maar er zijn vast meer alternatieven? Vandaag heb ik de beker water vervangen voor aanmaaklimonade, eigenlijk krijgt hij dat alleen voor de ochtendpauze mee, en thuis drinkt hij ook altijd water bij het eten, maar ik probeer het zo maar een beetje te compenseren voor hem.
Heeft iemand tips? :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 29 jan 2015 11:12

MissF schreef:Wat een lieverd Saskia!

Vraagje aan de moeders van wie de kinderen overblijven op school: wat geven jullie ze mee voor tussen de middag?
Jurian nam altijd genoegen met 2 boterhammen (thuis eet hij er zo 3 of 4, maar hij zegt te weinig tijd te hebben op school, dus daarom maar 2) met kaas of worst en een beker water.
Maar eigenlijk klaagt hij steeds vaker dat hij het niet zo lekker vindt, brood op school. En tja, ik geef hem geen ongelijk, ik vond brood op school eten altijd zo viezig. Mijn moeder gaf soms los speculaasjes mee, die ik er dan op deed, dan ging het wel. Dat ga ik ook maar eens doen.
Maar er zijn vast meer alternatieven? Vandaag heb ik de beker water vervangen voor aanmaaklimonade, eigenlijk krijgt hij dat alleen voor de ochtendpauze mee, en thuis drinkt hij ook altijd water bij het eten, maar ik probeer het zo maar een beetje te compenseren voor hem.
Heeft iemand tips? :)

Hoi MissF,
- blaadje sla met plakje kaas tussen boterhammetje? Sla wel droog maken.
- een pannenkoek, opgerold
- een boterhammetje met zalmpaté
Als hij ook rauwkost lust, zou je misschien een bakje met gesneden paprika, cherrytomaatjes, komkommer mee kunnen geven?

Waarom water, lust hij geen melk of drinkyoghurt?
(Op de middelbare is het ook opeens trendy om een flesje water mee te nemen, ipv Fristi of chocomel :wink: )

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 jan 2015 11:24

@ saskia: wat een mooi meisje! Gelukkig zijn de wp op hun retour..

@ missf : E neemt altijd fruit en limonade mee voor de ochtendpauze. voor tussen de middag 2 boterhammen met wisselend beleg en ( karne ) melk of fruitmelk. Ik hoor haar er eigenlijk nooit over dat ze het niet lekker vindt. .
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2015 11:40

Rauwkost lust hij inderdaad ook graag, ze krijgen altijd allebei om 5 uur als ik ga koken een bakje met cherrytomaatjes, komkommerplakjes en paprikareepjes. Dat kan ik er wel eens bij geven.
En water vindt hij gewoon lekker. Melk niet echt, is volgens mij ook gewoon 'voor de show' hoor bij hem, hij heeft het altijd gedronken. Maar ach, het schijnt toch niet noodzakelijk te zijn, hij eet wel yoghurt of vla, dus krijgt die voedingsstoffen toch wel binnen, denk ik :)
Sla lust hij trouwens ook graag, dat is ook een goeie, blaadje sla erbij.

Thnx!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”