Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 08:54

Faramir schreef:Zoek de uitspraak van de bisschop anders even op, dat praat wat makkelijker.

O.K. letterlijk "Wie zo arm is dat hij niet kan leven mag een brood weghalen uit de winkel'.

Dus ?

Overigens had ik verder grote bewondering voor deze man.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 apr 2014 08:57

rotterdam schreef:
O.K. letterlijk "Wie zo arm is dat hij niet kan leven mag een brood weghalen uit de winkel'.

Dus ?

Overigens had ik verder grote bewondering voor deze man.

De joodse wet veroorloofde de armen op de velden aren te lezen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 08:57

mealybug schreef:Allah wil dus mensen het verkeerde pad op sturen. :roll:

Je uitleg van de bijbel wordt door velen op deze site als (hoe zeg ik dat netjes?) "afwijkend" ervaren.

Ga je nu beginnen aan jouw uitleg van de islamitische geschriften ? ](*,)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 08:58

Boerin schreef: De joodse wet veroorloofde de armen op de velden aren te lezen.

Dus ?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 04 apr 2014 09:04

rotterdam schreef:[q

1.Je uitleg van de bijbel wordt door velen op deze site als (hoe zeg ik dat netjes?) "afwijkend" ervaren.

2.Ga je nu beginnen aan jouw uitleg van de islamitische geschriften ? ](*,)

1.Praat voor jezelf.

2.Nee, ik lees wat er staat.
Het klonk nogal bekend.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 09:16

d:)b d:)b d:)b
ineke-kitty schreef:Je kunt blijven waarschuwen voor het gevaar van de Islam, maar er wordt toch niet naar geluisterd.
Want zij zijn toch zo "vredelievend" .
Ik hoop dat ze dit boek lezen. Al is het maar de inleidende pagina’s.
http://www.islamreview.com/otherlanguages/dutch.htm
maar, inderdaad zoals je zegt:
ineke-ktty schreef:maar dat christenen, die geacht worden de Schrift te kennen daar intrappen vind ik ongelofelijk.
Eigenlijk zijn dat christenen die de stap naar het moslim geloof al gezet hebben. ze zijn blind, ze zijn zooooooooo blind.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 apr 2014 09:22

Wat een doom denken. Ja de islam als totalitair systeem moeten we buiten de deur zien te houden en daarvoor moeten we de extreme elementen aanpakken. Maar je maakt mij niet wijs dat de meeste moslims in Nederland zo'n systeem willen. Ondanks wat hun geloof voorschrijft zitten ze daar echt niet op te wachten, zijn ze ook veel te westers voor geworden. Veruit de meeste moslims in Nederland zijn gewoon prima mensen net zoals jij en ik die hard werken voor hun geld en het liefst gewoon huisje, boompje beestje willen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 09:23

mealybug schreef:2.Nee, ik lees wat er staat.
Het klonk nogal bekend.

O ja - klinkt het bekend ? jouw reactie ook

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 apr 2014 09:24

Faramir schreef:Veruit de meeste moslims in Nederland zijn gewoon prima mensen net zoals jij en ik die hard werken voor hun geld en het liefst gewoon huisje, boompje beestje willen.

=D> =D> =D>

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 09:32

Boerin schreef:Natuurlijk is de Islam gevaarlijk, maar dat maakt niet alle Marokkanen en Turken gevaarlijk. Een Turkse collega heeft me laatst nog geholpen, anders had ik nu op straat gestaan. Mensen toestaan om zelf rechter te mogen spelen is gevaarlijk. De Marrokaanse jongens zijn dood omdat ze wat juwelen wilden stelen en de Nederlandse moordenaar van Pim Fortuyn loopt weer op vrije voeten.

90 – 95 % van de Marokkanen en Turken is moslim of Islamitisch en daarom dus gevaarlijk en niet alleen voor het christendom.
Je bent ook een christen die blind is en de Islam, niet verstaat en begrijpt. Waarschijnlijk komt dat omdat jij je niet verdiept in de eigenschappen van de Islam. Begrijpelijk natuurlijk want het is niet gemakkelijk en toch…….toch is het doorzicht krijgen van de Islam niet moeilijk. Je moet in ieder geval Moslims niet door elkaar halen met de Islam hoewel ze alles met elkaar te maken hebben.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 apr 2014 09:40

Boerin schreef:Natuurlijk is de Islam gevaarlijk, maar dat maakt niet alle Marokkanen en Turken gevaarlijk. Een Turkse collega heeft me laatst nog geholpen, anders had ik nu op straat gestaan. Mensen toestaan om zelf rechter te mogen spelen is gevaarlijk. De Marrokaanse jongens zijn dood omdat ze wat juwelen wilden stelen en de Nederlandse moordenaar van Pim Fortuyn loopt weer op vrije voeten.
benefietdiner schreef:90 – 95 % van de Marokkanen en Turken is moslim of Islamitisch en daarom dus gevaarlijk en niet alleen voor het christendom.
Je bent ook een christen die blind is en de Islam, niet verstaat en begrijpt. Waarschijnlijk komt dat omdat jij je niet verdiept in de eigenschappen van de Islam. Begrijpelijk natuurlijk want het is niet gemakkelijk en toch…….toch is het doorzicht krijgen van de Islam niet moeilijk. Je moet in ieder geval Moslims niet door elkaar halen met de Islam hoewel ze alles met elkaar te maken hebben.

Heb je je daadwerkelijk in de islam verdiept voordat je dit soort meningen vormde?
Heb je daadwerkelijk moskeeën bezocht, imams gesproken, de Koran gelezen en de Hadith bestudeerd, of roep je Geert Wilders blind na?
Jaren geleden dacht ik net zo. Bang voor de islam, bang voor het onbekende.
Totdat ik eens een moskee bezocht heb en met deze mensen heb gesproken (de gastvrijheid daar is overigens dermate overweldigend dat wij er wat van kunnen leren...).
Jij zegt dat 90-95% van de Marokkanen en Turken islamitisch is. In de meeste gevallen gaat dat niet dieper dan de "staatskerk-beleving" zoals deze in katholiek België en hervormd Nederland beleefd wordt.
Daarnaast is er ook (zeker onder turken) een behoorlijk seculier deel.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 apr 2014 09:41

faramir: " maar je maakt mij niet wijs dat de meeste moslims in Nederland zo'n systeem willen".

Moet je opletten. Zeker en waarachtig WEL als de 'mens der zonde' of de 'zoon des verderfs' aan de macht zal komen.
Dat is geen 'doom denken' , dat is wat de Schrift ons leert.

En ik zeg het nog maar een keer. De antichrist zal voortkomen uit de Moslimwereld.
De geest van de radicale Moslims is de geest van de antichrist. Bovendien als er in de komende jaren een Moslim aan de macht zou komen en hij kan de gehele moslimwereld achter zich verenigen, met het doel om de Christelijke wereld te bestrijden en gezamenlijk een poging te doen om het volk Israel te verslaan, zeg ik je, die persoon zal blijken de 'mens der zonde' te zijn.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 04 apr 2014 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 apr 2014 09:44

benefietdiner schreef:90 – 95 % van de Marokkanen en Turken is moslim of Islamitisch en daarom dus gevaarlijk en niet alleen voor het christendom.

Ik vind dit onzin. Zo zet je een hele groep mensen weg die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en eigenlijk enkel een fijn leventje wil hebben in Nederland net zoals ik een fijn leventje wil hebben. Dit soort taal sloeg de Aprilbeweging rond 1853 ook uit over katholieken. Ook toen (en volgens mij altijd zo geweest) was er een katholieke meerderheid in Nederland en is er helemaal niets uitgekomen van het doom denken.

Feitelijk geef je hier aan dat je niet voor de vrijheid van godsdienst bent en dat je deze mensen (het zijn er zo'n miljoen geloof ik) weg wil hebben of wil bekeren met het zwaard. Ik denk dat deze gedachtegang bedreigender is voor de samenleving dan de gedachtegang van de doorsnee moslim.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2014 09:45

Faramir schreef:Wat een doom denken. Ja de islam als totalitair systeem moeten we buiten de deur zien te houden en daarvoor moeten we de extreme elementen aanpakken. Maar je maakt mij niet wijs dat de meeste moslims in Nederland zo'n systeem willen. Ondanks wat hun geloof voorschrijft zitten ze daar echt niet op te wachten, zijn ze ook veel te westers voor geworden. Veruit de meeste moslims in Nederland zijn gewoon prima mensen net zoals jij en ik die hard werken voor hun geld en het liefst gewoon huisje, boompje beestje willen.

Ik hoop ook voor jou dat je ogen zullen open gaan voordat het te laat is voor Nederland. Heel veel Nederlanders (waar onder jij) geloven niet dat de Islam bezig is de wereld te veroveren en te onderwerpen. Ze passen zich eerste aan jou aan. Jij noemt ze al ‘prima mensen’. Daar wil de Moslim jou hebben, je wordt als een schaap naar de slachtbank geleid, waarna de Islam volgt. Dan is het te laat………. te laat !!! lees dit:
DE ISLAM ZONDER SLUIER
http://www.islamreview.com/otherlanguages/dutch.htm

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 apr 2014 09:46

ineke-kitty schreef:faramir: " maar je maakt mij niet wijs dat de meeste moslims in Nederland zo'n systeem willen".

Moet je opletten. Zeker en waarachtig WEL als de 'mens der zonde' of de 'zoon des verderfs' aan de macht zal komen.
Dat is geen 'doom denken' , dat is wat de Schrift ons leert.

Als Satan niet weet wanneer het einde der tijden is (aangezien de Vader dat alleen weet) is het voor hem zaak om in elke tijd en op elk moment zijn antichrist klaar te hebben.
Wellicht heeft dus iedere tijd zijn eigen antichrist?
Op dit moment de islam, maar jaren gelden was het het communisme, het fascisme, het imperialisme of weet ik wat voor "ismen" 2000 jaar beschaving heeft voortgebracht.

Wellicht dus wat kort door de bocht om te stellen dat de islam DE antichrist is, hoewel ze zeker in het rijtje staat.

Overigens valt me op dat jij heel uitgesproken meningen hebt over de Islam. Heb je je daadwerkelijk in deze mensen verdiept?

Terug naar “Archief”