Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Haai » 31 aug 2010 15:34

trijntjejohanna schreef:ik zou dan een meitai kopen!

Nee, ik wil een geweven draagdoek, daar heb je meer mogelijkheden mee. We hebben al een ErgoBaby, maar nu wil ik er graag een draagdoek bij.
Via youtube gaat het alleen niet worden, dankzij kliksuf :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 15:35

Het is allemaal ingewikkeld zij woont iets van 200 km van mij vandaan en ik wil best zoeken op internet.

Wat haar het meest frustreerd is de rugleuning die op een provisorische manier is (vast)gemaakt met een riempje. Wat ik al aangaf in een van m'n berichten dat deze kinderwagen (2e hands is, niks mis mee hoor) en dat er van alles aan mankeert (het is niet meer compleet waardoor men er op een provisorische manier bepaalde bandje etc aan zijn gemaakt waardoor het hele systeem niet meer zo functioneerd als het moet functioneren).

Ik wil graag voor haar een kinderwagen kopen, waar ze nog een ruime tijd van kan genieten (als kado).

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 aug 2010 15:38

LauraC schreef:
Haai schreef: (ik heb besloten dat er hier ook een draagdoek gaat komen. Nu nog hopen dat ik het knopen een beetje onder de knie ga krijgen 8-[ )

Voor Sylke of wil je ons wat vertellen ;) :mrgreen:
Overigens, heb gisteren ons grasveld gemaaid (hahaha, onze postzegel eigenlijk) met Michael op mijn rug. 'k Wist niet dat ik het nog in me had. Michael vond het trouwens helemaal geweldig en staat nog steeds te springen als de Ergo voor de dag komt.

Whaha, grapjas :mrgreen: Ik weet nog nergens van, dus voorlopig is ie gewoon voor Sylke (en evt. voor Timon)
Hier hebben we ook erg veel plezier van de Ergo, zoveel plezier dat ik helemaal enthousiast ben geraakt over het ergonomisch dragen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 aug 2010 15:39

@Evelien: waar gebruikt ze de wagen vooral voor? Voor lopen naar de winkels, of wandelen in het bos ofzo? Weet je of je vriendin liever een 3 - of 4 wieler heeft? Moet er een kinderwagenbak/maxicosi op kunnen? Moet ie klein opvouwbaar zijn of maakt dat niet uit?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 31 aug 2010 15:40

Evelien schreef:Het is allemaal ingewikkeld zij woont iets van 200 km van mij vandaan en ik wil best zoeken op internet.

Wat haar het meest frustreerd is de rugleuning die op een provisorische manier is (vast)gemaakt met een riempje. Wat ik al aangaf in een van m'n berichten dat deze kinderwagen (2e hands is, niks mis mee hoor) en dat er van alles aan mankeert (het is niet meer compleet waardoor men er op een provisorische manier bepaalde bandje etc aan zijn gemaakt waardoor het hele systeem niet meer zo functioneerd als het moet functioneren).

Ik wil graag voor haar een kinderwagen kopen, waar ze nog een ruime tijd van kan genieten (als kado).

Dat is een lief gebaar van je, Evelien!!
Ik heb enorm veel plezier van mn Bugaboo Cameleon. Echt een superwagen!! Er staan er een heleboel tweedehands op Marktplaats, maar het is wel een wagen uit de duurdere prijsklasse zeg maar.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 aug 2010 15:42

Evelien schreef:ff een vraagje. Mijn vriendin heeft een kinderwagen gekregen van haar ouders, maar het is een onding (ze raakt er elke keer weer een gefrustreerd van, het was lief bedoelt van haar ouders en er is ook niks mis mee met 2e handse kinderwagens maar ik heb even gekeken maar die wagen zit gewoon met allemaal banden/bandjes vast het orginele zit er niet meer aanvast). Haar zoontje blijft er niet recht op in zitten.
Heeft iemand een tip voor een niet al te dure kinderwagen? en toch goed is? Haar zoontje is klein (zit qua lengte ver onder de maat, of hoe moet je dat zeggen?)

op marktplaats goed zoeken, een bebe comfort, bv gaan vaak zeer laag geprijst weg terwijl het wel fijne wagens zijn.
of als ze driewieler wil mountain buggy, het oude model zonder zwenkwiel, is heel stevig en rijdt fantastisch, die gaan ook niet zo duur weg. de kringloop winkel in amersfoort heeft ook vaak wel goede wagens staan, soms niet hoor,

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 31 aug 2010 15:44

Inderdaad, bij een kringloop zou je ook kunnen kijken! Kun je het heel goed treffen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 aug 2010 15:45

Probeer de wagen voor je hem koopt wel even goed uit, ook stoeprandjes enzo. Je voelt al heel gauw of ie prettig en stevig aanvoelt.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 aug 2010 15:46

Haai schreef:
LauraC schreef:
Haai schreef: (ik heb besloten dat er hier ook een draagdoek gaat komen. Nu nog hopen dat ik het knopen een beetje onder de knie ga krijgen 8-[ )

Voor Sylke of wil je ons wat vertellen ;) :mrgreen:
Overigens, heb gisteren ons grasveld gemaaid (hahaha, onze postzegel eigenlijk) met Michael op mijn rug. 'k Wist niet dat ik het nog in me had. Michael vond het trouwens helemaal geweldig en staat nog steeds te springen als de Ergo voor de dag komt.

Whaha, grapjas :mrgreen: Ik weet nog nergens van, dus voorlopig is ie gewoon voor Sylke (en evt. voor Timon)
Hier hebben we ook erg veel plezier van de Ergo, zoveel plezier dat ik helemaal enthousiast ben geraakt over het ergonomisch dragen.

ha super daar wordt ik altijd blij van :D , op http://dragen-en-voeden.nl/ kan je heel veel vinden, dat is een forum, (het is ook erg gericht op natuurlijk ouderschap en mileu, maar goed), je kan er ook goed 2dehands doeken kopen en alle info, over knopen enz vinden

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 aug 2010 15:50

@gempa: via een ander forum kreeg ik die tip van dragenenvoeden ook al, ben daar al flink aan het neuzen geweest :wink: Ik ben een beetje verliefd geworden op de BBslen, en die heb ik er nog niet (in de juiste kleur) tweedehands tussen zien staan.
Ik heb me ook eens verdiept in dat natuurlijk ouderschap, en tot op zekere hoogte vind ik dat ook erg interessant!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 aug 2010 15:52

Haai schreef:@gempa: via een ander forum kreeg ik die tip van dragenenvoeden ook al, ben daar al flink aan het neuzen geweest :wink: Ik ben een beetje verliefd geworden op de BBslen, en die heb ik er nog niet (in de juiste kleur) tweedehands tussen zien staan.
Ik heb me ook eens verdiept in dat natuurlijk ouderschap, en tot op zekere hoogte vind ik dat ook erg interessant!

ik ook , ik ben er zeker ook mee bezig, en me er in aan het verdiepen,

welke heb je op het oog???, ik wil best een gezocht advertentie plaatsen voor je :D ben er toch lid
Laatst gewijzigd door gempa op 31 aug 2010 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 15:54

Het is voor haar zoontje van 15 maanden, dus er hoeft geen maxi cosi op (meer kinderen krijgen ze niet). Ze gebruikt hem vooral om te wandelen en boodschappen te doen. Verder is ze heel makkelijk (misschien een beetje TE makkelijk).

Ik ga van de week dan wel even bij de kringloop winkel kijken en anders bij een babyzaak.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 aug 2010 16:03

@ evelien, je kan beter een duur merk 2de hands kopen , dan een goedkope nieuwe, is mijn ervaring

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 16:05

zo'n mountain buggy daar loop ik ook vaak achter, vindt ik erg fijne wagens.
Dat is waar gempa. Maar wat ik al vertelde was dat je 2e hands (goede kinderwagens) ook slecht kan treffen. Vandaar wil ik niet met een wagen aan komen zetten bij m'n vriendin die ook niet op een provisorische manier in elkaar gezet is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 aug 2010 16:28

gempa schreef:
Evelien schreef:ff een vraagje. Mijn vriendin heeft een kinderwagen gekregen van haar ouders, maar het is een onding (ze raakt er elke keer weer een gefrustreerd van, het was lief bedoelt van haar ouders en er is ook niks mis mee met 2e handse kinderwagens maar ik heb even gekeken maar die wagen zit gewoon met allemaal banden/bandjes vast het orginele zit er niet meer aanvast). Haar zoontje blijft er niet recht op in zitten.
Heeft iemand een tip voor een niet al te dure kinderwagen? en toch goed is? Haar zoontje is klein (zit qua lengte ver onder de maat, of hoe moet je dat zeggen?)

op marktplaats goed zoeken, een bebe comfort, bv gaan vaak zeer laag geprijst weg terwijl het wel fijne wagens zijn.
of als ze driewieler wil mountain buggy, het oude model zonder zwenkwiel, is heel stevig en rijdt fantastisch, die gaan ook niet zo duur weg. de kringloop winkel in amersfoort heeft ook vaak wel goede wagens staan, soms niet hoor,

Hier ook een oud model Mountain Buggy dus zonder zwenkwiel en die wordt aan Jan en Alleman uitgeleend omdat 'ie zo fantastisch is! Ik ben er heel erg over te spreken en alle andere moeders die 'm lenen ook!

Terug naar “Archief”