De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 jun 2008 19:03

Hij begint aardig op pepper te lijken dan :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jun 2008 19:45

zooo... vanavond alles ff versieren... en dan ben ik benieuwd naar de reactie van Matteo morgen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 21:09

trijntjejohanna schreef:zooo... vanavond alles ff versieren... en dan ben ik benieuwd naar de reactie van Matteo morgen...
ik ben benieuwd!! Wat is het jaar hard gegaan zeg...... ik las dat het nu iets beter met hem gaat, fijn om te horen! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 jun 2008 21:15

Rianne poept en die voelt tegenwoordig in haar luier met gevolg vinger onder de poep. Hoe leer je ze dat af. Als je ze op de gang zet smeert ze alles onder.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 jun 2008 21:46

pol schreef:Rianne poept en die voelt tegenwoordig in haar luier met gevolg vinger onder de poep. Hoe leer je ze dat af. Als je ze op de gang zet smeert ze alles onder.

:mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 jun 2008 22:18

bij mij werd de eerste ook net voor haar 3e verjaardag uit zichzelf zindelijk, ik ben groot ik hoef niet meer een luier, en het was klaar, nooit meer een luier omgehad.
de 2de met kado en kruisjes met 3 en eenhalf, maar die is pas met haar 6de snachts zindelijk.
3de een jongen(volgens mij is het daar toch lastiger bij :D ) met pijn en moeite vlak voor zn 4de, maar ik had de moed al bijna opgeven, alles geprobeert, maar als ze niet willen, dan werkt niks, totdat zijn vriendin hem keihard uitlachte, toen wou hij wel meewerken :mrgreen:
maar nr 4 nu 2enhalf ben ik ook nog niet aan begonnen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jun 2008 22:38

zooo ... alles is versierd.. ik ga nu slapen :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 jun 2008 05:47

Leuk TJ, maak er een mooie dag van!

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 07 jun 2008 05:54

Gefeliciteerd met Matteo's verjaardag!!! en een hele fijne dag!!! :P
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2008 07:13

gempa schreef:bij mij werd de eerste ook net voor haar 3e verjaardag uit zichzelf zindelijk, ik ben groot ik hoef niet meer een luier, en het was klaar, nooit meer een luier omgehad.
de 2de met kado en kruisjes met 3 en eenhalf, maar die is pas met haar 6de snachts zindelijk.
3de een jongen(volgens mij is het daar toch lastiger bij :D ) met pijn en moeite vlak voor zn 4de, maar ik had de moed al bijna opgeven, alles geprobeert, maar als ze niet willen, dan werkt niks, totdat zijn vriendin hem keihard uitlachte, toen wou hij wel meewerken :mrgreen:
maar nr 4 nu 2enhalf ben ik ook nog niet aan begonnen

Al onze vier kinderen waren tussen voor hun tweede verjaardag zindelijk.
En dat gewoon op de manier zoals ik omschreef. Vanaf dat ze konden zitten elke dag drie x op het potje zetten.
Zo wie zo had ik al snel geen poepluiers meer omdat ze al snel door hadden dat het makkelijker ging als je op het potje zat.
En wij hebben drie meiden en een jongen. Ook de jongen was voor hij twee was gewoon zindelijk.
Ik denk dat het meer aan de ouders ligt dat kinderen niet zindelijk worden, die hebben niet zo een zin in dat potjes gedoe.
Dus stellen dat maar uit ;-)
Dat merk ik ook bij mijn oppaskindjes. Als ouders aan me vragen hoe ik dat heb gedaan leg ik ze het uit. En ouders die dat gelijk oppikken en zo gaan doen daarvan zijn de kinderen voor hun tweede jaar zindelijk.
Ouders die er niet zo veel zin in hebben daarvan kan ik met drie jaar de kinderen nog de poep van de billen schrapen.

Ik heb nu b.v. twee kinderen die even oud zijn, en mijn kleinzoon die ook net zo oud is, ze schelen een paar dagen met elkaar. Zijn nu dus alle drie 2 geweest. Mijn kleinzoon en het meisje zijn beide zindelijk. En de jongen waar de ouders niet mee oefenen niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jun 2008 07:22

Matteo gaf ons het eerste kado... hij heeft doorgeslapen :mrgreen:

Om half 7 waren beide boys al wakker.. Dus er maar uit....

Matteo vond de slingers helemaal leuk... de kadootjes werden voor hem uitgepakt :lol: :mrgreen: Milan kon er maar niet afblijven haha... Matteo was blij met zn Nijntje telefooon en een loop/zit auto... helaas waren papa en mama daar minder blij mee.. want met het in elkaar zetten, braken er al onderdelen af.. niet fijn dus.. we gaan zo dus maar even terug naar bart smit voor een andere.... :x

Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dan op naar mn ouders, waar we vanmiddag Matteo zn verjaardag vieren..

En dan morgen is hij echt een dreumes... :lol: :lol:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 jun 2008 09:15

Ons dochtertje was bezig met zindelijk worden toen ze net twee was. Netjes op de wc plassen en poepen enzo, zelfs een tijdje zonder luier gelopen en toen was het ineens over. Het nieuwtje was er af zeker, want daarna deed ze alles gewoon weer in dr luier. We hebben het nog geprobeerd met een plaskalender, maar madam vertikte het op een gegeven moment gewoon. Toen hebben we het op zn beloop gelaten en nu was ze, toen ze net drie was geweest uit dr eigen gewoon zindelijk. Ik hoor ook wel eens dat hoe vroeger je begint, dat het dan wel een tijdje goed gaat, maar dat ze daarna vaak weer met luiers lopen. Weet niet of dat klopt, hoor, maar bij ons dochtertje was dat dus wel zo. En bij de tweede: geen idee hoe dat gaat, die is net zeven maanden. Plast en poept nog heerlijk onwetend in dr luiertje...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 jun 2008 09:16

Gefeliciteerd trouwens met Matteo!! Echt weer een mijlpaal! Geniet van vandaag; de eerste verjaardag is toch altijd meer leuk voor de ouders dan voor het kind, toch :wink:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 07 jun 2008 09:29

TJ: Gefeliciteerd met Matteo en vandaag en morgen een hele fijne dag!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 07 jun 2008 09:38

Juultje77 schreef:TJ: Gefeliciteerd met Matteo en vandaag en morgen een hele fijne dag!

Terug naar “Archief”