Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 aug 2008 13:39

mijn zus had vier verschillende plaatjes. Van de een de onderkant, de ander het bovenlijfje, bij de ander de mouwen en bij weer een ander de sluier. En vanaf die plaatjes is de jurk gemaakt, uiteraard met tips van haar enzo en de peroonlijke smaak van mijn zus erin :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 aug 2008 13:43

MissF schreef:Ja, ik heb mijn jurk bij Aphrodite vandaan. Ik werd erg netjes geholpen. Vooral bij de eerste keer jurk zoeken zeg maar. Ik wist ook wel precies wat ik wilde.
Toen ik had gekozen (ik wist het meteen), mochten we zolang we wilden blijven. Mijn moeder snel een fotocamera gekocht bij het kruidvat ofzo, en we kregen koffie, thee, koekjes, chocolaatjes, en mochten uren blijven.
Maar daar ben ik niet zo van, we stonden na iets meer dan een uur wel weer buiten. Maar ik vond ze erg vriendelijk.

Ik hoor ook minder leuke verhalen, dat ze wat stug zijn enzo. Ik had dat zelf niet.

Ok, klinkt leuk! Ben benieuwd...
Hadden ze veel keus qua 'niet-blote-jurken' of weet je dat niet meer?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 aug 2008 13:48

Ja, volgens mij is er zat keus.
Het is een enorme winkel. Ze hebben ook bruidspakken en bruidskinderen kleding. En hoeden, sluiers, accesoires, alles.
ook allerlei kleuren. Mijn jurk was op zich ook helemaal niet bloot. Eigenlijk zaten er smalle bandjes aan, maar die heb ik eraf laten halen omdat ik zelf strapless wilde. Maar ze hadden alleen al het soort jurk dat ik wilde gruwelijk veel keus.

Veel plezier!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 aug 2008 14:07

:D Daar wordt ik vrolijk van!
In Amersfoort had die vrouw namelijk maar 2 jurken met een mouw! De rest was allemaal halter of strapless! En ik wil niet blauw aanlopen op die dag...(wie trouwt er dan ook in maart?!?!?!? 8) )

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 25 aug 2008 14:16

Maart is een prachtige maand om te trouwen hoor!
En een bolero over je jurk heen? Of vind je dat niets?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 aug 2008 14:18

kirsten schreef:Ik heb nog een vraag voor iemand die haar jurk bij Anastasi heeft laten maken (Acire toch, of vergis ik mij nu?). Het duurt nog even voor ik ga trouwen, maar trouwjurken kijken vind ik al helemaal super. Nu heb ik een jurk gezien waarvan ik de onderkant erg mooi vond, de rest (kleur en bovenkant) vond ik helemaal niets. Kan je bij Anastasi dan terecht voor een jurk met een soort gelijke onderkant van een jurk? Ik snap dat ze een jurk niet helemaal namaakt, maar in hoeverre kan je met plaatje aan komen zetten?

Anastasia maakt inderdaad geen jurken na. Maar je mag wat je wilt uiteraard wel uitleggen aan de hand van plaatjes enzo. Wel heel handig om mee te nemen, want een jurk uitleggen is níet makkelijk (is mijn ervaring). Anastasia kan echt heel veel, dus dat moet goedkomen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2008 14:39

ik heb mijn jurk bij: http://www.bruidsengalakleding.nl/ vandaan.

Super leuke vrouw (ze doet het samen met haar dochter).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 aug 2008 21:58

Acire schreef:
kirsten schreef:Ik heb nog een vraag voor iemand die haar jurk bij Anastasi heeft laten maken (Acire toch, of vergis ik mij nu?). Het duurt nog even voor ik ga trouwen, maar trouwjurken kijken vind ik al helemaal super. Nu heb ik een jurk gezien waarvan ik de onderkant erg mooi vond, de rest (kleur en bovenkant) vond ik helemaal niets. Kan je bij Anastasi dan terecht voor een jurk met een soort gelijke onderkant van een jurk? Ik snap dat ze een jurk niet helemaal namaakt, maar in hoeverre kan je met plaatje aan komen zetten?

Anastasia maakt inderdaad geen jurken na. Maar je mag wat je wilt uiteraard wel uitleggen aan de hand van plaatjes enzo. Wel heel handig om mee te nemen, want een jurk uitleggen is níet makkelijk (is mijn ervaring). Anastasia kan echt heel veel, dus dat moet goedkomen :)
Ik heb in september een afspraak bij d'r en ben idd ook al druk bezig geweest met plaatjes zoeken.. anders ga je zo'n vage uitleg geven, daar kan ze vast nix mee :P
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 aug 2008 22:09

maar uehm.. hoe weet je dan of dat je staat? Neem aan dat je die jurken van de plaatjes nog nooit gepast hebt.. ;)

Ik weet qua plaatje precies wat ik mooi vind, maar zou niet weten of me dat zou staan..

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 aug 2008 22:51

Ik vond het handig om in een winkel te gaan passen en kijken wat leuk staat en een mening te krijgen. Daarna ben ik naar Anastasia gegaan en daar heb ik verteld (zonder plaatjes :roll: ) wat ik leuk vond. Zij heeft wat lappen omgehangen zoals het ongeveer moest worden. 6 weken later kon ik hem ophalen. Tijdens die afspraak hebben we hem afgepast. Nog wat wijzigingetjes die ze ter plekke deed enzo. En toen ging hij mee naar huis en nu hangt er een grote witte zak aan de kast :)
*nog 9 nachtjes*

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 08:05

ik zou dat zelf niet zo snel durven. Want de jurk waar ik in getrouwd ben vond ik echt afschuwelijk lelijk maar ik zag hem in de bruidswinkel toen vond ik hem wel leuk en ze hebben me toch overgehaald hem te passen.
EN iedereen was opslag verliefd (ik had 6 mensen meegenomen)
En zo ben ik aan mijn jurk gekomen. Ik had ook echt een droomjurk gezien en die stond echt niet mooi!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2008 08:40

Ik ga idd ook eerst eens langs de 'gewone' winkel. Ik wil niet een standaard jurk denk ik, dus daarom lijkt anastasi me wel wat. Maar wie weet slaag ik gewoon wel bij een gewone zaak. Maar ik ben bang van niet: Ik ben nogal kieskeurig. Bij andere vind ik dan een jurk geweldig staan, maar zelf zou ik hem nooit kiezen. Hebben jullie dat nu ook.

Spannend Acire. Moet er nog veel gebeuren?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 26 aug 2008 08:50

Ik wilde eerst ook naar Anastasi gaan, maar wil eerst in een bruidswinkel kijken. Als ik daar iets zie wat mooi is en qua prijs ook leuk koop ik dat gewoon. De jurk die ik wel erg mooi vond, was te bloot en dat wist ik van te voren. Een stola en handschoenen maakte 'm er ook niet mooier op! Dus kmoet gewoon op zoek gaan naar een andere.

Acire, het schiet nu lkkr op voor jullie! Begint het al te kriebelen?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 aug 2008 12:33

Jaja, nog 8 dagen voor ons!! :)

Het begint wel te kriebelen. Niet zenuwen ofzo, maar gewoon: het is toch wel spannend ofzo. We moeten nu nog een hoopje laatste dingen doen en dan is het gewoon klaar.
De huwelijksreis is bijna geboekt, dus dat is ook cool.

Wat anastasia betreft... ik zou idd eerst naar een bruidswinkel gaan en jurken passen. Daarna plaatjes meenemen, of zelf gemaakte tekeningetjes. Vooral de details goed onthouden, zoals wat van welke stof is, waar randjes of roesjes zitten, waar bloemetjes en waar niet enz enz.
Ik wist van te voren wat voor'n jurk ik wilde. Ik had 1 ding wat ik graag wilde en wat ik mooi vind en dat zit er ook in. (Ik vertel verder nix, over een paar weken zullen er wel foto's zijn).

Voor mij was het belangrijk om mensen mee te hebben met wie ik goed kan shoppen. Voor mij zijn dat mijn zussen. Ik zag gelijk aan hun gezichten of het wat was of niet. Ze zijn reuze eerlijk en dat was echt fijn! Ik heb bijv niet mijn moeder meegenomen, omdat die veel degelijker is dan ik. Dan zou ik voor haar dingen anders gaan doen; dus niet echt mijn eigen keuze maken. Later, toen ik eenmaal gekozen had heb ik wel mijn moeder meegenomen. Ze vond mijn jurk inderdaad te bloot, maar ze accepteert en respecteert mijn keuze. Hulde aan m'n moeder :)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2008 12:41

88alries88 schreef::D Daar wordt ik vrolijk van!
In Amersfoort had die vrouw namelijk maar 2 jurken met een mouw! De rest was allemaal halter of strapless! En ik wil niet blauw aanlopen op die dag...(wie trouwt er dan ook in maart?!?!?!? 8) )

wij zijn op 16 maart getrouwd, twee weken ervoor nog helemaal ingesneeuwd op de dag zelf was het 23 graden. Dus koud hoeft het niet te zijn :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”