Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2008 21:49

tante-tortel schreef:Dat doe je toch gewoon op de mannen/vrouwen vereniging?

Is dat niet een beetje oubollig, dergelijke verenigingen?

sela

Berichtdoor sela » 05 jun 2008 22:05

Sabra schreef:
tante-tortel schreef:Dat doe je toch gewoon op de mannen/vrouwen vereniging?

Is dat niet een beetje oubollig, dergelijke verenigingen?

daarnaast: de wereld staat in brand!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2008 22:13

sela schreef:

Oh, ik zie nergens vuur.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 06 jun 2008 09:24

Sabra schreef:
sela schreef:

Oh, ik zie nergens vuur.

news.bbc.co.uk

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 jun 2008 20:50

Tante Tortel: zoals ik al zei, verdiep je eerst eens in wat de cursus is voordat je er op af gaat zitten geven. Bovendien zijn mannen- en vrouwenverenigingen in onze gemeente echt allang verleden tijd. En die deden inderdaad vrijwilligerswerk etc, maar dat is echt absoluut niet hetzelfde.
Waarom ga je trouwens zo zitten zeuren over een cursus waarvan ik aangeef dat een gemeente heel positief in beweging is gezet? Mensen veranderen, worden weer bewuster van hun verantwoordelijkheden. Wees er blij mee.
Ik heb ook nooit beweerd dat het iets nieuws is. Het staat namelijk al jaren in de bijbel, dus ik snap niet waarom je dat er ineens bij moet halen.
Het is een goede bewustwording en het heeft in onze gemeente als project ontzettend veel impact gehad.
pobody's nerfect

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 09 jun 2008 15:38

@jo'tje ik vind het heel interesant klinken die cursus! zo ook even positief.
wij bespreken dat soort dingen ook wel op de bijbelstudie maar als je er een poosje even heel specifiek en bewust mee bezig bent....wat wilde ik nou zeggen.... :roll: ..... blijft het misschien langer en beter hangen. dus goed initiatief!
Afbeelding Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2008 11:38

Op www.michacurus.nl kun je zien hoe je aan informatie kunt komen.
Het is trouwens ook heel geschikt om met een kleinere groep op te pikken hoor, het hoeft niet per se gemeentebreed natuurlijk :)
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 13:53

ik zit nu te kijken voor een kast die we in de gang kunnen plaatsen.... wij hebben een kast in de slaapkamer waardoor onze ruimte erg beperkt is (mijn man moet via het voeteneind uitstappen zeg maar) ik heb wel enig ruimte omdat die kast naast ons bed staat. We hebben verder nog een dressboy staan omdat er voor de rest geen ruimte is in de slaapkamer. Daarom wil ik de kast weg zodat wij aan allebei de kanten uit kunnen stappen!
Ben nu bij Ikea aan het kijken, ga zo ook bij Leen Bakker kijken. Mijn man moet het nog wel goedkeuren 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 14:02

kwebbel schreef:ik zit nu te kijken voor een kast die we in de gang kunnen plaatsen.... wij hebben een kast in de slaapkamer waardoor onze ruimte erg beperkt is (mijn man moet via het voeteneind uitstappen zeg maar) ik heb wel enig ruimte omdat die kast naast ons bed staat. We hebben verder nog een dressboy staan omdat er voor de rest geen ruimte is in de slaapkamer. Daarom wil ik de kast weg zodat wij aan allebei de kanten uit kunnen stappen!
Ben nu bij Ikea aan het kijken, ga zo ook bij Leen Bakker kijken. Mijn man moet het nog wel goedkeuren 8)

Kan de huidige kast niet in de gang?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 14:04

88alries88 schreef:
kwebbel schreef:ik zit nu te kijken voor een kast die we in de gang kunnen plaatsen.... wij hebben een kast in de slaapkamer waardoor onze ruimte erg beperkt is (mijn man moet via het voeteneind uitstappen zeg maar) ik heb wel enig ruimte omdat die kast naast ons bed staat. We hebben verder nog een dressboy staan omdat er voor de rest geen ruimte is in de slaapkamer. Daarom wil ik de kast weg zodat wij aan allebei de kanten uit kunnen stappen!

Kan de huidige kast niet in de gang?
eh nee want daar hangt de kapstok. Zou de kast daar in de gang komen te staan gaat de deur van de meterkast niet meer open 8)
Ik zou de kapstok kunnen plaatsen naar de muur er tegenover maar moet de schoenenkast weg, die kan ik dan maar op 1 plek kwijt (90 graden draaien) maar dan zou de verwarming wegmoeten... pff lastig een klein huis!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jun 2008 14:04

Dan zou ik eerder naar de Ikea dan naar de Leenbakker gaan als ik je een tip mag geven. Wij hebben van beide winkels meubelen, maar op die van de LB zitten veel eerder krassen en ze zijn over het algemeen minder stevig. Prijs-kwaliteitverhouding van de Ikea is beter.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jun 2008 14:05

kwebbel schreef: pff lastig een klein huis!!

Nou, hè? Wij zitten ook nogal te tobben met de ruimte... :?
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 14:09

Daphne schreef:
kwebbel schreef: pff lastig een klein huis!!

Nou, hè? Wij zitten ook nogal te tobben met de ruimte... :?
ja.. wij hebben "maar" 1 slaapkamer en we moeten altijd schuiven willen we wat anders. Nu staat in principe alles al ruim een jaar op dezelfde plek. Ik wil gewoon meer ruimte in m'n slaapkamer maar daar moet heel wat voor opgeofferd worden. Ik wil de kapstok absoluut niet in de gang zelf (meer in een hoekje) anders loopt iedereen de jassen er vanaf :? mijn collega woont 2 huizen verder die heeft een hoekje en een lange gang, wij komen precies in de hoek binnen (voordeur) dus wij hebben het net ff iets lastiger!

kijk dit is dus een stukje van de gang (deur die open staat is de deur naar de slaapkamer) de groene spons ligt dus op de verwarming..
sorry voor de rommel, we moeten nog wat opruimen en we gaan vrijdag op vakantie 8)

Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 jun 2008 14:31

Kun je niet op een bepaalde manier de hoogte in?
Ik weet van iemand die op haar kamer een soort reksysteem boven haar bed had waar ze in leuke opbergdozen een heleboel kwijt kon! Dat had ze dan weer leuk afgewerkt met mooie stofjes enzo waardoor ze bijna een soort van hemelbed had!
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 14:32

dat zou idd nog kunnen.... dat scheelt ook weer een kast in de gang. Nadeel is dat je dan altijd op bed moet klimmen wil je een bepaald shirtje hebben... het gaat alleen om de legkleding. De hangkleding hangt in de inbouwkast.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”