Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 aug 2008 09:18

Ik begrijp mijn loonstrookje wel, ik snap tenminste waar mijn gewone loon en welke ORT ik krijg enzo.
In de tijd dat ik als onvaller werkte, moest ik heel goed opletten dat het allemaal klopte. Ik heb nu nog een open bedrag staan van februari. Daar heb ik dus iets van 20 uur niet uitbetaald gekregen. En ik blijf erover bellen en mailen, maar niks werkt. Ik word er gek van.
Ik ben blij dat ik nu gewoon elke maand hetzelfde verdien (nouja, de ORT verschilt natuurlijk wel, maar da's niet superveel). Dan hoef ik het niet zo in de gaten te houden.

Wij krijgen trouwens wel geld voor verschoven diensten (moet je wel zelf in de gaten houden), maar niet voor invaldiensten. Die krijgen we sowieso niet eens uitbetaald. Als ik mijn rooster werk heb ik er in oktober 60. Die moet de teamleidster dan de periode erna weer minderen op je uren, maar dat kan helemaal niet, ik kan niet opeens 60 uur minder werken. Dus ben benieuwd hoe ze het doen. En uitbetaald wil ik al helemaal niet, want je houdt niks over van overuren.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 aug 2008 09:22

Wat geven ze als reden om die 20 uren niet uit te betalen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 aug 2008 09:37

Eerst was het omdat mijn code omgezet was ofzo.
Als invaller krijg je 16 uur sowieso uitbetaald en dan de maand erna de extra uren die je gewerkt hebt. Dat is bijv code 1.
Maar als vaste kracht krijg je gewoon elke maand je 28 uur, en de maand erna de ORT van die eerdere maand. Bijv code 2. En ik stond al als code 2. Dus dan krijg je nooit je extra uren. Maar die moest ik dus nog van code 1 krijgen.
maar steeds zegt mijn teamleidster: ik heb al gebeld, en ze hebben het goed gezet en nu moet het goedkomen. Elke week wordt er een spoedbetaling naar me gedaan. Maar er komt niks.
Niet dat ik een zeur ben hoor, maar nu het zo lang duurt ga ik wel zeuren. Want ik vind het niet netjes.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 aug 2008 09:47

terecht, je hebt er ook recht op!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 aug 2008 09:51

20 uur is ook behoorlijk wat en daar mag je gerust om 'zeuren'! Dat is bruto wel tussen de 250 en 300 euro.
Wij krijgen in november een soort cursus, waarin ze vertellen hoe het loonstrookje, roosteren en alles eromheen werkt.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2008 10:31

bij wie moet je zijn voor uitleg over je loonstrookje?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 aug 2008 10:39

salarisadministratie weet er alles van af (bij mij dan in de instelling)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 aug 2008 10:50

Bij ons ook. Collega is er ook wel is met haar en mijn strookje heen geweest omdat er verschillen inzaten

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 aug 2008 11:00

Wij hadden wel een introductiedag. Daar werd alles van de hele instelling uitgelegd en ook het loonstrookje. bij ons deed idd de salarisadministratie dat. Daar kunnen wij ook altijd heenbellen als we iets niet snappen.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 aug 2008 11:06

Bij ons word je ook niet heel veel wijs uit het loonstrookje, tenminste ik niet Het is een heel a4 tje met allerlei code´s en cijfers :shock:
Wij hebben ook geen uitleg gehad, wie weet komt dat nog?
Ik ben dus niet de enige die er niet veel van snap, dat scheelt weer 8)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 aug 2008 12:15

*pfieuw*
Gehhe ik dacht altijd dat ik de enige was die m'n loonstrookje niet snapte...ik kijk altijd alleen naar het aantal uren en wat ik verdiend heb :lol: voor de rest zegt het me totaal niks!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2008 14:31

als ik maar kon zien dat de uren echt kloppen..... het is nl. een enorm zooitje qua salaris.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 aug 2008 16:52

MissF schreef:Ik begrijp mijn loonstrookje wel, ik snap tenminste waar mijn gewone loon en welke ORT ik krijg enzo.
In de tijd dat ik als onvaller werkte, moest ik heel goed opletten dat het allemaal klopte. Ik heb nu nog een open bedrag staan van februari. Daar heb ik dus iets van 20 uur niet uitbetaald gekregen. En ik blijf erover bellen en mailen, maar niks werkt. Ik word er gek van.
Ik ben blij dat ik nu gewoon elke maand hetzelfde verdien (nouja, de ORT verschilt natuurlijk wel, maar da's niet superveel). Dan hoef ik het niet zo in de gaten te houden.

Wij krijgen trouwens wel geld voor verschoven diensten (moet je wel zelf in de gaten houden), maar niet voor invaldiensten. Die krijgen we sowieso niet eens uitbetaald. Als ik mijn rooster werk heb ik er in oktober 60. Die moet de teamleidster dan de periode erna weer minderen op je uren, maar dat kan helemaal niet, ik kan niet opeens 60 uur minder werken. Dus ben benieuwd hoe ze het doen. En uitbetaald wil ik al helemaal niet, want je houdt niks over van overuren.

Je kunt ze misschien ook om laten zetten in vakantiedagen of langer verlof ofzo straks?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 aug 2008 21:42

Ik kreeg bij mijn arbeidsvoorwaardengesprek een uitlegboekje over mijn loonstrook. Ik moet nog steeds de moeite nemen om dat rustig te gaan doornemen.

Hier nu heerljk 2 weken vakantie. Ik denk niet dat ik de afdeling ga missen. Het werk wel :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 aug 2008 23:31

Zo, en ik ben weer begonnen op mijn werk. Het is lekker rustig, dus da's mooi.
Er is niks gedaan aan mijn rooster (dat zouden ze doen in mijn vakantie, zodat ik gewoon 28 uur p.w. werk i.pv. 32 of meer) en mijn uren zijn ook nog steeds niet uitbetaald. En er lopen allemaal gefrustreerde collega's rond die roepen dat ze niet blijven werken hier als het zo blijft gaan.
Jippie, ik ben er weer helemaal :D

Ben blij dat ik in de nacht zit, nog even al dat gedoe voor me uitschuiven :)

Terug naar “Archief”