Van een kleine 20 jaar geleden heb ik nog wel een beeld in mijn hoofd wat een Mercedes-Benz kostte.
Door de euro krijg je een heel ander beeld. Maar omrekening onthult aardig wat er in de tussentijd met de prijzen gebeurd is!
De hedendaagse prijzen in guldens (voor het gemak even afgerond op hele guldens).
C180 Kompressor f 82.419,-
C200 Kompressor f 87.928,-
C230 f 95.200,-
C280 f 98.506,-
C350 f 123.408,-
C200 CDI f 90.572,-
C220 CDI f 97.183,-
C320 CDI f 115.915,-
E200 Kompressor f 112.499,-
E230 f 116.576,-
E280 f 124.510,-
E350 f 146.106,-
E500 f 193.045,-
E63 AMG f 294.195,-
E200 CDI f 112.499,-
E220 CDI f 120.763,-
E280 CDI f 131.121,-
E320 CDI f 147.538,-
E420 CDI f 195.469,-
S350 f 219.710,-
S450 f 252.104,-
S500 f 287.805,-
S600 f 456.829,-
S63 AMG f 404.381,-
S65 AMG f 652.298,-
S320 CDI f 212.878,-
S420 CDI f 277.006,-
Waar de C-klasse nu begint, daar begon eens de W124-serie met zijn 6-cilindermodellen!
En de E-klasse zit lekker in waar de S-klasse zat in het guldentijdperk!
Ofwel: alles is gewoon een complete klasse opgeschoven.
En een S65 AMG voor een prijs waar je ooit een exoot voor kocht als een Porsche 959! Een auto die ik nooit op straat gezien heb! Dat was in die tijd ook geen normale auto meer.
Wat is er gebeurd? Zijn wij zoveel rijker geworden in die tijd? Of wordt er verhoudingsgewijs ook meer gevraagd?
Voor de prijzen in euro's, en van eerdere modellen, zie http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... =&cache=no